Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

racefiets met bagagedrager voor woonwerkverkeer

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 12 dec 2025 09:04

ric schreef: 05 dec 2025 13:45 Afbeelding
Bekend plaatje, de boot naar Ameland :like:
Kom er zelf erg vaak, ook op de racefiets en gravelbike.

laurens87
Forum-lid

laurens87 18 dec 2025 16:35

Persoonlijk vind ik de Quick rack zeer stabiel. Ja je merkt zeker dat er kilo's achterop je fiets zitten. Maar het is stijf genoeg om ook af en toe op de pedalen te staan zonder dat het voelt alsof je fiets zwabbert (zoals bij zo'n "aarsraket")/
De quick rack XL heeft ook de mogelijkheid om iets op de drager te plaatsen. Die versie heb ik niet dus geen ervaringen met de mogelijkheden. Het lijkt me dat er wel een laptop op past. De spatborden zijn er speciaal om deze te combineren met de drager, ideaal dus.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

cad_user86
Forum-lid

cad_user86 19 dec 2025 10:51

Hallo allemaal,
Ondertussen heb ik de fiets in mijn bezit en heb ik er een quickrack op gemonteerd.
Het voelt allemaal zeer stabiel aan, dus hier ben ik wel gerust in. Als het weer een beetje mee zit kan ik dinsdag eens een testrit naar het werk maken.

Bedankt voor alle hulp en fijne tips!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 dec 2025 14:44

Ik heb ook zo’n Quickrack. Echt een perfect ding. Dit voorjaar over allerlei gravel- en stenenpaden in Zuid-Spanje gefietst en hij gaf geen krimp. Vorig jaar had ik er zelfs nog een tent op liggen en dat ging ook allemaal perfect. Ik heb helaas geen bevestigingspunten op de achtervork, maar daarvoor heb ik een steekas gemodificeerd.

Afbeelding

Plaats reactie