Dat herken ik, ik heb ook een tijd langs 's lands hockeyvelden als coach doorgebracht. Mijn kinderen zijn inmiddels gestopt en doen andere dingen en zijn zo oud inmiddels dat pa niet meer mee hoeft. Dat scheelt een hoop. Voor mij hielp het wel vroeg in de ochtend te sporten voordat ik op pad moest. Daarna kwam het er meestal niet meer van.Sulla schreef: ↑15 dec 2025 10:46Ik kom dit jaar eerlijk gezegd ook niet veel verder dan 2000 km (die ik gelogd heb). En nee, dat vind ik niet veel en is uiteraard ook niet echt veel. Maar als je een druk schema hebt, die hoge snelheden/lange afstanden gewoon niet haalt, of op wat voor manier dan ook met veel pijn en moeite die 2k haalt dan mag je dat van mij gewoon 'veel' noemen.
Alles is relatief.
Sta zelf bijvb 3 avonden in de week op het hockeyveld als trainer (2x) en speler (1x) en op de zaterdag sta ik te coachen.
Dan schiet het fietsen gewoon niet op, en mag ik niet eens klagen over die 2000 km.
En inderdaad, alles is relatief. 2000 is voor sommigen veel, 40000 is voor sommigen weinig.