Alles over vakanties op én met de fiets

Van Narbonne naar Bilbao, mei 2026

Groenspanje
Forum-lid

Groenspanje 15 dec 2025 11:41

Hallo allemaal,
Ik ben Ad, geboren in het dienstplichtvrije jaar 1959, en liefhebber van lange fietstochten. Vorig jaar mei trapte ik op mijn Giant Randonneur (bouwjaar 2005) de Groene Route naar de Middellandse Zee. Narbonne was het officiële eindpunt, maar ik ben doorgereden naar mijn woonplaats Terrassa in Catalonië.
In mei 2026 staat — deo volente — de volgende etappe op het programma: via de prachtige Katharen-Baskenroute van Narbonne naar Biarritz. Daarna fiets ik door naar Bilbao, de geboortestad van mijn vrouw. Het belooft opnieuw een schitterende tocht te worden!
En… die wordt nóg leuker met één of meer enthousiaste medefietsers (m/v/x).
Mijn plan: lekker doorfietsen, maar óók royaal tijd nemen voor tussenstops voor mooie uitzichten, goede koffie, wijn en culinaire ontdekkingen. Overnachten in je eigen tent op campings, in B&B’s en bij Vrienden op de Fiets.
Klinkt dit als jouw soort avontuur? Laat vooral van je horen — ik ben benieuwd!

Mijn email: oeyeah@yahoo.es

wielbeest
Forum-lid

wielbeest 16 dec 2025 16:28

Klinkt gaaf! Veel succes met je volgende reis!

Groenspanje
Forum-lid

Groenspanje 16 dec 2025 18:19

Bedankt!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 16 dec 2025 22:08

Terrassa. Niet mijn meest favoriete locatie in Catalunya maar wel lekker dichtbij Barcelona. (Terrassa: De stad van ⚽️Xavi Hernandez en de wielrenner Pedrio)
Bilbao daarentegen met z’n heerlijke tapas, pinchos, museum en geweldige nachtleven is echt een wereldstad!
De route die je beschrijft heb ik ooit met mijn camper gereden. Echt prachtig! De zuidelijke kant van de Pyreneeën met prachtige dorpjes en vriendelijke mensen.

Echt een aanrader dus!
Adversity is the Catalyst of Change

Plaats reactie