Ik wilde 'm nu net voor gravel gaan gebruiken, die 4iiii bijvoorbeeld. Daar is een aparte GRX crankarm voor. Waarom zou het niet goed werken? Komt dat vanwege de combinatie met slecht weer / modder en zand die niet goed gaat? Zijn die dingen dan zo gevoelig? Ik heb wat dat betreft nooit problemen gehad met de garmin rally pedalen. Wel garantie gekregen op die 4iiii dingen?gaisdergerman schreef: ↑02 dec 2025 08:38 Precies.
Hier ook al een jaartje een 105 r7000 linker crank (4iiii) op een r7100 groep.
Niemand die dat ziet. Twijfelde in het begin ook een beetje maar blij dat ik hem er gewoon heb over genomen van de oude groepset.
Hier op MTB 4iiii, op gravel veel problemen met 4iiii gehad en over gestapt op favero (na garantie 4iiii).
Op racefiets al een aantal jaren 4iii. Ben nu een fiets op aan het bouwen met favero pedalen.
Had toch nieuwe pedalen nodig en vond dit de eenvoudigste oplossing.
Eigenlijk overal wel tevreden over. Behalve dus grx icm 4iii, die is 2x stuk gegaan in korte tijd.
Crankarm vermogensmeter of toch pedaal?
-
DeHandelaar
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 jan 2013 12:13
Ik heb ervaring met 4 powermeters:
Stages: wel betrouwbaar, maar gaf structureel 20 watt te laag aan (slecht voor de moraal)
4iiii: stuk mindere bouwkwaliteit dan de stages. Hield er binnen een jaar mee op (garantie en geld terug)
Garmin 3s: heel fijn en goed werkend. Enige nadeel: look plaatjes (ik vond Shimano fijner, want groter)
Quarq: geïntegreerd in mijn force axs: geweldig! Nooit problemen mee en heel mooi weggewerkt.
Stages: wel betrouwbaar, maar gaf structureel 20 watt te laag aan (slecht voor de moraal)
4iiii: stuk mindere bouwkwaliteit dan de stages. Hield er binnen een jaar mee op (garantie en geld terug)
Garmin 3s: heel fijn en goed werkend. Enige nadeel: look plaatjes (ik vond Shimano fijner, want groter)
Quarq: geïntegreerd in mijn force axs: geweldig! Nooit problemen mee en heel mooi weggewerkt.
Ik rij met GRX 820 (gravelbike).4iiii heeft inderdaad een crank hiervoor.scottwilko schreef: ↑30 nov 2025 10:20 Welke groep rij je mee? En is daar de juiste crank voor verkrijgbaar? Ik zou zelf nooit met twee verschillende types cranks op 1 fiets willen rijden.
Dan moet je al een heel nieuw crankstel en die moet dan ook weer bij de fiets passen.
Ik heb zelf twee types waar de powermeter in de as zit. (Rotor InPower en Sram Rival) Daarmee heb ik nog geen oplosbaar probleem ondervonden. En de problemen die ik had waren batterij gerelateerd.
Inmiddels toch flink aan het twijfelen geslagen. Veel online gelezen over de crankarm powermeters. Ik lees toch veel mensen die problemen hebben met modder, batterijkapjes, onbetrouwbare metingen bij koud weer, of de powermeter die er zomaar mee ophoudt. Ook in dit topic lees ik wisselende reacties. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn Garmin Powermeter pedaal wat dat betreft nog nooit enig probleem heeft gegeven. Alleen: de prijs is erg hoog (ook als je alleen de body moet vervangen). Dus misschien ga ik toch eens kijken naar de Favero Assioma Pro pedalen. Stuk goedkoper dan Garmin, en net zo goed (althans, de reviews doen mij dat geloven). En vervangende body is betaalbaar als het zover komt. Bedankt voor alle tips tot zover.
Kogel door de kerk: Favero Assioma Pro pedalen (dubbele vermogensmeter) aangeschaft vanwege goede reviews en ook nog eens veel goedkoper dan Garmin. En als de pedaalbody versleten is, is ook dat veel goedkoper dan bij Garmin. Ik las toch teveel berichten van mensen die niet helemaal tevreden waren over duurzaamheid van crank arm powermeters.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 5178
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Daar heb je een hele goede keuze mee gemaakt.
Als ik voor pedalen zou gaan, dan waren het zeker ook de Assiamo's
Als ik voor pedalen zou gaan, dan waren het zeker ook de Assiamo's