Het grote lappenmand-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, de jaarlijkse griep- & verkoudheidsgolf vliegt weer door de Benelux.
Ik mag ook weer meedoen. Van kiplekker naar snotverkouden met lichte verhoging in minder dan 24u en inmiddels 2 weken aan het kwakkelen. Niet ziek, niet fit.
Volgens mij lees ik hier tussen de regels dat ik niet de enige ben. Gaat het ook onder ons “fitte buitenmensen” zo lekker rond?
Ik mag ook weer meedoen. Van kiplekker naar snotverkouden met lichte verhoging in minder dan 24u en inmiddels 2 weken aan het kwakkelen. Niet ziek, niet fit.
Volgens mij lees ik hier tussen de regels dat ik niet de enige ben. Gaat het ook onder ons “fitte buitenmensen” zo lekker rond?
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 22 dec 2025 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scottpch64
- Forum-lid
Nergens last van...wrschlk goed bouwjaar! 
Minder effectief, dat kan. Maar als de griep je alsnog te pakken krijgt, zal je minder ziek zijn. Ik heb één keer de griepprik niet genomen, en dat heb ik geweten. Hoge koorts, ijlen ... echt geen pretje. En je kan niet ziek worden van de griepprik. Je kan misschien wat lichte symptomen krijgen, maar dat is het dan ook. Als je ziek zou worden, dan zat het virus al in je lichaam. Die beestjes "krijg" je van anderen. Idem voor een verkoudheid.
Maar ... ieder moet voor zijn eigen uitmaken of hij/zij een griepprik laat zetten.
Ik ben nu 49. Vorig jaar voor het eerst griep gehad.
En man, je bent daar dus echt wel mottig van.
Hoop dat het dit jaar aan mij voorbij gaat , zeker nu ik lees over een supergriep?
En man, je bent daar dus echt wel mottig van.
Hoop dat het dit jaar aan mij voorbij gaat , zeker nu ik lees over een supergriep?
-
Patrick VB
- Forum-lid
Ik sukkel ook al tiental dagen met een verkoudheid. Het is vooral 's nachts lastig met wat hoesten.
Op de fiets is het ook een waar festijn met de 2 'uitlaten in overdrive'. Vorige keer zelfs moeten stoppen om mijn bril weer proper te maken.
Vandaag mijn buren gezien: daar zijn de zakdoeken ook in gebruik.
Het griepvaccin hebben we allebei gekregen zoals ook de voorgaande jaren.
In het verleden wel al een keer griep gehad en dan weet je wel wat het verschil is tussen verkoudheid en griep. In niets met mekaar te vergelijken.
Op de fiets is het ook een waar festijn met de 2 'uitlaten in overdrive'. Vorige keer zelfs moeten stoppen om mijn bril weer proper te maken.
Vandaag mijn buren gezien: daar zijn de zakdoeken ook in gebruik.
Het griepvaccin hebben we allebei gekregen zoals ook de voorgaande jaren.
In het verleden wel al een keer griep gehad en dan weet je wel wat het verschil is tussen verkoudheid en griep. In niets met mekaar te vergelijken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier gewoon lelijke verkoudheid, griep (influenza) is echt wel ander pak mouwen. Paar jaar geleden gehad, maar dan knalt de koorts omhoog en doe je echt wel een jasje uit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zit ook al drie weken met een lastige verkoudheid.
De rollen met toiletpapier zijn niet aan te slepen om al het snot in weg te blazen.
Zit nu een kleine verbetering aan te komen.
Overdag veel gehoest maar ’s nachts doodstil in bed, dat is wel mooi want dat hoesten is erg vermoeiend.
De rollen met toiletpapier zijn niet aan te slepen om al het snot in weg te blazen.
Zit nu een kleine verbetering aan te komen.
Overdag veel gehoest maar ’s nachts doodstil in bed, dat is wel mooi want dat hoesten is erg vermoeiend.
...