Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

pino
Forum-lid HC

pino 13 dec 2025 19:57

Patrick VB schreef: 13 dec 2025 19:51 Vandaag rondjes gedraaid in het Eddy Merckx wielercentrum (Gent).
Actie ten voordele van de 'Warmste week '.
Het was al enkele jaren geleden, maar geen probleem. Wel veel debutanten op de piste, blijft oppassen.
Mooie organisatie!
Is dat Blaarmeersen?
Zelf alleen een paar rondjes in het Kuipke en in het Sportpaleis gereden.
Niet zijken maar reiden !

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 13 dec 2025 20:18

Is idd de 250 m wielerbaan op domein Blaarmeersen.
Was oorspronkelijk een half overdekte houten baan met zelfs een grasveld in 't midden.
Uiteindelijk werd een volledig nieuw dak gelegd zodat het middenplein ook voor andere sporten gebruikt kan worden.
Fijne piste!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 dec 2025 14:31

Ging vanmorgen op pad en eigenlijk bij het naar buiten gaan al "Zal niet veel worden en vindt het maar waterkoud en grijs, niks aan".
Maar zou toch nog anders, minder leuk gaan dan gevreesd.
Pakte 1 van mijn gravelrondjes om de hoek en op zich viel het rijden toch mee. OK, hier en daar wat extra oppassen, want was toch vochtig. Geen zin om er naast te liggen op wegen zoals dit.
Afbeelding

Na kleine 90 minuten lekke voorband, althans een hoop gesputter van de latex en te lang duurdfe naar mijn zin. Gat toch redelijk groot, dus stoppen gat op laagste punt houden in de hoop dat het dicht zou gaan. Dat leek te werken, maar paar km opnieuw spoot de latex er uit. Dus vanaf dan moment zo hard mogelijk met de kortst mogelijk route terug naar huis.
Op bepaald moment maar vierkant door de bochten, want heel weinig lucht meer. Uiteindelijk tot mijn grote opluchting toch thuis gekomen zonder bijpompen of binnenband er in. Dast laatste zou met mijn koude handen al regelrecht drama geweest zijn.
Bij thuiskomst zat er iets meer dan 0,5 bar in de voorband, maar het gered. https://www.strava.com/activities/16738581935
OK, fiets mooi onder de latex en eigenlijk best wel mooi design. Is maar een ideetje voor de mensen van Cervelo :mrgreen:
Afbeelding

Overall kwam voorgevoel uit , maar achteraf ook opgelucht en morgen is er weer een dag.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie