Kraakje in nieuw opgebouwde fiets... altijd fijn!
Zadelpenboutje was het niet.
Heb derailleurpadje ingevet en wilde derailleur weer vastzetten, maar boutje wil niet pakken. Zonder derailleur kan ik het boutje gewoon in het frame draaien, maar met derailleur lijkt het boutje opeens te kort. Hij pakt m niet goed en derailleur komt maar half vast...
Foto situatie

Dit kwam wel van het boutje...

Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Heb derailleurpadje ingevet en wilde derailleur weer vastzetten, maar boutje wil niet pakken. Zonder derailleur kan ik het boutje gewoon in het frame draaien, maar met derailleur lijkt het boutje opeens te kort. Hij pakt m niet goed en derailleur komt maar half vast...
Foto situatie

Dit kwam wel van het boutje...

Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Dat stukje draad kwam eruit toen ik het padje losdraaide. Ik heb dat niet eerder losgehad en ook de fietsenmaker niet waar ik de fiets mee in elkaar heb gezet...
De schroef draait er zonder derailleur wel feilloos in en uit.
Dit zou wel enorm balen zijn.
Zo ziet het eruit als ik inzoomen

Zie je hier iets vreemds aan?
De schroef draait er zonder derailleur wel feilloos in en uit.
Dit zou wel enorm balen zijn.
Zo ziet het eruit als ik inzoomen

Zie je hier iets vreemds aan?
H'm...lijkt me toch dat van de eerste twee gangen de draad eraf is. Hoeft geen probleem te zijn als je de bout er echt recht in krijgt. Misschien een derde handje om de derrie op zijn plaats te houden als je de bout erin draait, of de ketting er even vanaf halen. Heb je minder spanning.
Hij pakt de schroef ook niet als iemand derailleur vasthoudt, helaas.
En ingang loopt in een trechtervorm, dus dat kan wat vertekenen, maar ik kan me ook niet iets anders indenken dan wat je zegt. Vreemde is wel dat hij niet eerder is losgedraaid...
Wat is er nog aan te doen? Langer schroefje? Of moet ik me zorgen maken om mijn nieuwe, dure frame?
En ingang loopt in een trechtervorm, dus dat kan wat vertekenen, maar ik kan me ook niet iets anders indenken dan wat je zegt. Vreemde is wel dat hij niet eerder is losgedraaid...
Wat is er nog aan te doen? Langer schroefje? Of moet ik me zorgen maken om mijn nieuwe, dure frame?