Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 dec 2025 17:41

Eerste dag van de meteorologische winter 2025/2026 goed benut voor gravelrondje in de buurt.
De route van afgelopen toertocht (Tempo Soest) gebruikt en die op 1.200 meter van mijn huis opgepakt en rijden maar.
Temperatuur net aan te doen voor mij (koukleum), maar verder geen klagen. Heel even kwam er nog iets bij van wat op een zonnetje leek. Maar merendeel bewolkt en toch ook toenemende koude wind.
Met bijna 97 km op de teller, de maandag weer goed benut. De L/R verhouding mooi in orde met 49/51 en vermogen over 4 uurtjes ook lekker met 170 Watt. Volgens fysio (waar ik nu 2x per week train) nog steeds dik in orde gezien leeftijd :lol:
Verder is en blijft het heerlijk dat ik zo dicht op de mooie gravelroutes woon en niet eerst in de auto moet zitten om iets fatsoenlijks te kunnen rijden.
Rondje https://www.strava.com/activities/16617751401
Toch nog even (bijna) zonnig plaatje van deze rit.
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 03 dec 2025 18:25

Vandaag gebruik gemaakt van de pauze op het vlak van nattigheid om na mijn vrijwilligerswerk nog een rondje te rijden.
Op bepaald punt bleek het jaagpad afgesloten wegens werken en dus een verplichte duik naar beneden richting gewone straat. Dat daar beneden een flinke put lag had ik rijdend achter de misses niet opgemerkt, dus met een knal door de put.
Ik had meteen een lekke band verwacht maar in eerste instantie blijkbaar niets aan de hand. Geluk gehad?
Enkele km verder deed de fiets raar in een bocht: dus toch een leegloper. 😠
Band vervangen ging opnieuw minder vlot dan gehoopt, maar uiteindelijk toch gelukt zonder hulpmiddelen.
Hopelijk krijgen we in de rest van december nog droge dagen.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 04 dec 2025 18:53

Voor mijn gevoel is het al weken droog. Vandaag een gravelrit gereden en kwam onderweg mulle zandstroken tegen waardoor het fietsen meer op ploegen leek. En dat in december…
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 dec 2025 16:14

Vanmorgen maar opnieuw een gravelronde gepakt in het Gooi. Met de wetenschap dat het vanaf morgen "warmer" maar ook natter gaat worden er maar redelijke ronde van gemaakt.
Dus iets voor 9'en op de gravelbike gestapt en richting Lage Vuursche om vanaf daar een ronde van 95km te pakken.
Uiteindelijk overal net geen 105 km in iets meer dan 4 uur https://www.strava.com/activities/16656231638.

Afbeelding

Was wel een grijze bedoeling en niet al te warm, maar voor iets meer dan 4 uur zonder pauzes prima te doen en precies om 13:00u thuis voor de lunch met "hare majesteit".

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 12 dec 2025 13:49

Ik dacht ondertussen alles wel een keer meegemaakt te hebben, maar vandaag werd ik door een geitenwollensok aangesproken dat ik ‘te vroeg’ gebeld zou hebben. Mevrouw liep met een loslopende hond en dan neem ik liever geen risico, dus dan bel ik inderdaad wat eerder dan ik normaal zou doen om mensen wat meer tijd te geven indien nodig. Afijn, goed te weten dat mijn HMB op ca 70m goed hoorbaar is.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 12 dec 2025 16:10

Te vroeg gebeld? Heerlijk commentaar. Dan rol je toch van je fiets af van verbazing? Ik dacht alle varianten al wel gehoord te hebben.
Bel je niet: "heb je geen bel?"
Bel je wel: "ik ben geen hond die je aan de kant met bellen"
Vraag je netjes om te passeren: "heb je geen bel?"

DDX
Forum-lid HC

DDX 12 dec 2025 16:27

Of rem je af en blijf je even rustig achter iemand fietsen op een smal pad omdat je weet dat het verderop weer een brede weg is.
Heb je geen bel ofzo ?

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 12 dec 2025 16:40

Vandaag opnieuw vol in de remmen moeten gaan op een overigens breed genoeg fietspad omdat het in de zak steken van de gsm door medefietser een enorme zwieper tot gevolg had.
Met het innen van boetes voor gsm'en op de fiets kan je in België het gat in de begroting dichten.

Edit: neen. Ik had niet gebeld, gefloten, of iets anders.
Op de weg rij je met de auto ook niet toeterend rond🤨

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 dec 2025 17:01

Gisteren een graveltocht over de Veluwe gedaan vanaf Lunteren (Goudsberg) van kleine 120 km. https://www.strava.com/activities/16712779099
Helaas het gravelgehalte iets minder dan gehoopt, maar verder genieten over de Veluwe en na 4:30u weer terug. Waren paar zandstukjes en gravelpaden, maar meest toch firetspaden/betonpaden of asfalt.
Afbeelding
Lekker ook dat de beentjes weer op 50/50 L/R verhouding qua vermogen draaide. In dat opzicht nog steeds blij met de verse knie die er 3 jaar terug in ging.

Maar mbt bellen/waarschuwen had ik een ander "probleempje". Man met 3 honden liep over fietspad en ik naderde hem van achteren. Effe bellen, maar idee dat hij niets hoorde. Langzamer trappen en uiteindelijk met minder dan 10 km/u wilde ik er langs.
Op moment dat ik er naast zat schrok de man en vroeg "heb je wel gebeld?". Ik zag "Zekers" en laat de bel horen.
Zijn antwoord: OK, ik moet tot mijn schaamte toegeven dat mijn gehoorapparaat thuis ligt, dus sorry dat ik u niet gehoord heb.
Ik geef aan: Vermoeden had ik al en dieren hebben altijd voorrang (liefde voor dieren gaat ver bij mij).
Elkaar nog een prettige dag gewenst en zo kan het gelukkig ook. :winkthumb:

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 dec 2025 17:46

Eerst toch proberen het bij jou in de schoenen te schuiven om daarna bakzeil te halen. Typerend eigenlijk.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 12 dec 2025 18:55

Woon-werk vandaag, 30km enkele reis. Op de thuisreis staat er een fatbike naast mij aan het stoplicht. Knul van circa 25-26 erop. Dat stuk weg loopt ietsje naar beneden, vals plat, en kun je 35+ rijden. Ik dacht de superioriteit van een racefiets te kunnen laten zien. Not! Eerste stuk kon ik nog voor blijven, na de rotonde komt hij voorbij zonder trappen....ik zat nog op ruim 30+....
Geen licht, geen richting aangeven, niet remmen voor verkeer van rechts, veel te hoge snelheid. Die komt er wel! In het ziekenhuis dan.
Dogma F

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 13 dec 2025 19:51

Vandaag rondjes gedraaid in het Eddy Merckx wielercentrum (Gent).
Actie ten voordele van de 'Warmste week '.
Het was al enkele jaren geleden, maar geen probleem. Wel veel debutanten op de piste, blijft oppassen.
Mooie organisatie!

Plaats reactie