Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Crankarm vermogensmeter of toch pedaal?

hayenm
Forum-lid

hayenm 03 dec 2025 20:51

gaisdergerman schreef: 02 dec 2025 08:38 Precies.

Hier ook al een jaartje een 105 r7000 linker crank (4iiii) op een r7100 groep.

Niemand die dat ziet. Twijfelde in het begin ook een beetje maar blij dat ik hem er gewoon heb over genomen van de oude groepset.

Hier op MTB 4iiii, op gravel veel problemen met 4iiii gehad en over gestapt op favero (na garantie 4iiii).

Op racefiets al een aantal jaren 4iii. Ben nu een fiets op aan het bouwen met favero pedalen.
Had toch nieuwe pedalen nodig en vond dit de eenvoudigste oplossing.

Eigenlijk overal wel tevreden over. Behalve dus grx icm 4iii, die is 2x stuk gegaan in korte tijd.
Ik wilde 'm nu net voor gravel gaan gebruiken, die 4iiii bijvoorbeeld. Daar is een aparte GRX crankarm voor. Waarom zou het niet goed werken? Komt dat vanwege de combinatie met slecht weer / modder en zand die niet goed gaat? Zijn die dingen dan zo gevoelig? Ik heb wat dat betreft nooit problemen gehad met de garmin rally pedalen. Wel garantie gekregen op die 4iiii dingen?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 dec 2025 00:18

3 jaar GRX 4iiii hier en geen problemen gehad, nog steeds even goed als nieuw. Ca 1x per jaar een nieuwe batterij en that's it.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeHandelaar
Forum-lid

DeHandelaar 04 dec 2025 12:47

Ik heb ervaring met 4 powermeters:
Stages: wel betrouwbaar, maar gaf structureel 20 watt te laag aan (slecht voor de moraal)
4iiii: stuk mindere bouwkwaliteit dan de stages. Hield er binnen een jaar mee op (garantie en geld terug)
Garmin 3s: heel fijn en goed werkend. Enige nadeel: look plaatjes (ik vond Shimano fijner, want groter)
Quarq: geïntegreerd in mijn force axs: geweldig! Nooit problemen mee en heel mooi weggewerkt.

Plaats reactie