Het grote veldrijden-topic
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Vandaag werd het programma van Wout Van Aert bekendgemaakt
8 Crossen waarvan er 5 die ook Mathieu van de Poel zal rijden
20/12 Antwerpen
22/12 Hofstade
29/12 Loenhout
02/01 Mol
04/01 Zonhoven
Daarbuiten rijdt Van Aert nog
23/12 Heusden Zolder
28/12 Dendermonde
11/01 het BK in Beringen
8 Crossen waarvan er 5 die ook Mathieu van de Poel zal rijden
20/12 Antwerpen
22/12 Hofstade
29/12 Loenhout
02/01 Mol
04/01 Zonhoven
Daarbuiten rijdt Van Aert nog
23/12 Heusden Zolder
28/12 Dendermonde
11/01 het BK in Beringen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
En de deur naar het WK op een kier. De eerste weken vermaakte ik me prima, nu begint het wel te kriebelen om die 2 weer te zien.
Tot nu toe een beetje een armoedig seizoen. Nys best goed, Nieuwenhuis redelijk maar veel fouten, Ronhaar is kak, geen Yserbyt, Vanthourenhout is ook niet super, Aerts kon het één wedstrijd en zakt daarna weg, vd Haar stopt precies op tijd. En over de dames maar niet te spreken...
Gelukkig gaat het nu echt beginnen. Ergens verwacht ik Nys nog wel in Namen, maar dan moet het weer wel meezitten. Vd Poel is soms de eerste cross nog niet top.
Gelukkig gaat het nu echt beginnen. Ergens verwacht ik Nys nog wel in Namen, maar dan moet het weer wel meezitten. Vd Poel is soms de eerste cross nog niet top.
Campagnolo Ultra Dork
Toch vaak wel: https://www.wielerflits.nl/nieuws/duize ... -angst-in/
" Get your facts straight " als je Van der Poel wilt gaan downplayenErnie C. schreef: ↑01 dec 2025 20:33 Tot nu toe een beetje een armoedig seizoen. Nys best goed, Nieuwenhuis redelijk maar veel fouten, Ronhaar is kak, geen Yserbyt, Vanthourenhout is ook niet super, Aerts kon het één wedstrijd en zakt daarna weg, vd Haar stopt precies op tijd. En over de dames maar niet te spreken...
of op afrekenen.
De afgelopen 14 jaar, heeft hij zijn eerste cross van het seizoen,
welgeteld slechts 2 keer verloren en niet omdat hij nog niet top was,
maar omwille van medische issue's.
In 2015, zijn éérste wedstrijd na lang te herstellen van een slepende knieblessure.
In 2021, door zijn rugproblemen in een slopende blubbercross.
Ik verwacht just niks van Nys, want die heeft net 4 van zijn 7 gereden crossen gewonnen
en is reeds boven verwachting voor een jonkie....en dus niks moet maar alles mag en kan
als hij samen met Van der Poel een cross rijdt. Er is slechts éne renner, die het aan zijn
status en fors prijskaartje verplicht is om Mathieu te kunnen verslaan en dat is Van Aert.
Vd Poel verliest er niet zoveel. Die eerste van hem is nog altijd de beste kans om hem te verslaan (tenzij hij zich nog ooit aan de Koppenberg waagt).
Nys is met veel hoogtemeters in het voordeel t.o.v. van Aert en vd Poel, (nog) niet per se beter, maar hij maakt dan wel meer kans. Van Aert heeft de pech dat hij geen enkel voordeel heeft t.o.v vd Poel. In theorie, zou het de sprint moeten zijn, maar vreemd genoeg laat hij zich zelfs als het daarop aankomt nog ringeloren.
Nys is met veel hoogtemeters in het voordeel t.o.v. van Aert en vd Poel, (nog) niet per se beter, maar hij maakt dan wel meer kans. Van Aert heeft de pech dat hij geen enkel voordeel heeft t.o.v vd Poel. In theorie, zou het de sprint moeten zijn, maar vreemd genoeg laat hij zich zelfs als het daarop aankomt nog ringeloren.
Campagnolo Ultra Dork
Waarom armoedig? Ik heb best al mooie crossen gezien, met veel verschillende winnaars.Ernie C. schreef: ↑01 dec 2025 20:33 Tot nu toe een beetje een armoedig seizoen. Nys best goed, Nieuwenhuis redelijk maar veel fouten, Ronhaar is kak, geen Yserbyt, Vanthourenhout is ook niet super, Aerts kon het één wedstrijd en zakt daarna weg, vd Haar stopt precies op tijd. En over de dames maar niet te spreken...
Ik vrees dat het de komende maand armoedig zal worden met altijd hetzelfde scenario....
Qua spanning best oké inderdaad, qua technische hoogstandjes op Nys na armoedig.
Bij de mannen valt de spanning waarschijnlijk weer weg. Bij de dames is er wat meer hoop dat het op alle vlakken beter gaat worden.
Bij de mannen valt de spanning waarschijnlijk weer weg. Bij de dames is er wat meer hoop dat het op alle vlakken beter gaat worden.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beetje vergelijkbaar met de NL voetbalcompetitie: op een enkel moment na een te laag niveau om internationaal aantrekkelijk te zijn en mee te doen.
Jammer, want een mooie ouderwetse blubbercross blijft gaaf om te zien.
Jammer, want een mooie ouderwetse blubbercross blijft gaaf om te zien.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!