Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 nov 2025 14:47

Een paar inline skates.
En een set beschermingmiddelen en een helm.
En alles in de kindermaat.
Volgende week is mijn kleindochter jarig en ze wou graag skeelers.
Dus haar vanochtend opgehaald en naar de Decathlon gegaan.
En daarna nog een hapje gedaan op het Waagplein in Alkmaar.
Dat cadeau is leuk voor haar, voor mij was de beleving het mooiste cadeau. 😉

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 30 nov 2025 15:02

Als je uw kleinkinderen gelukkig kunt maken wordt je er zelf toch ook erg blij van.Leuke kleinkinderen is toch een hemels geschenk; toch

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 nov 2025 15:59

Niks is zo leuk om iets voor dierbaren te kopen als je ziet dat ze er lol aan hebben.

Toch moest ik vandaag voor mezelf even naar de winkel want ik had m'n telefoon laten verdrinken.
Telefoon zit bij mij in dezelfde categorie als auto's en keukens kopen.......................
Hekel aan maar zonder telefoon kan ik morgen niet werken............
Dus naar binnen met m'n checklist
kan ik met deze bellen?
kan ik er mee appen?
kan ik er bankzaken mee doen?
ja, ja, ja...............ok deze dan.
nee ik hoef geen betere camera!
Nee ik hoef geen abo
Nee ik hoef geen verzekering
Ja ik weet dat de vorig ook verdronken is maar was al zo oud dat ik van de verzekering nu makkelijk 3 nieuwe kan kopen...........

brrrrr, net iets minder erg dan een auto uitzoeken en keukenverkopers blijven natuurlijk kampioen als het om ergernis gaat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 nov 2025 16:33

Kornuit schreef: 30 nov 2025 08:31
daniel1975 schreef: 28 nov 2025 18:10 Voordeel van de HW accu is dat ie plug and play is. Stuk makkelijker dan weer van alles laten installeren. Maar je zult dan wel weer concessies doen elders.
Ik heb 30 dagen een HW batterij gehad om te proberen. Deze teruggestuurd, want 800w laden en ontladen is gewoon te weinig. Dan heb je nog regelmatig stroom van het net nodig. Zodra onze EV gaat laden trekt die de batterij ook helemaal leeg (wat logisch is). Via Chatgpt doorberekend wat de TVT zou zijn en dan kan het gewoon niet uit. Winters niet vol en zomers krijg je hem niet leeg. Wordt hier toch zo'n 6500kwh per jaar opgewekt, maar bij bewolkte dagen is dat maar zo'n 1-2kwh per dag.

Een vriend heeft een Victron systeem op 3 fasen met 76kwh accu's. Die vult hem niet alleen met PV, maar ook met goedkope stroom en levert eventueel op dure momenten weer op 3 fasen maximaal terug. Ga met hem kijken naar zo'n systeem hier thuis met 30kwh batterij. Bij zelfbouw ben je dan ongeveer 3.5k euro kwijt. Op tweakers gaat er een heel topic over en op Youtube is Harold Halewijn wel interessant om te volgen.
Victron zit ik ook naar te kijken. Het grote voordeel is dat die bij stroomuitval je zonnepanelen in de lucht houden. Dan heb je dus meteen een fatsoenlijke noodstroomvoorziening. Dan kan dat stomme boekje van de overheid gebruikt worden om de kachel aan te maken.
Campagnolo Ultra Dork

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 30 nov 2025 19:52

Dubbeldekker schreef: 29 nov 2025 23:12 Wow 400€ voor een jaske :o
Te zot voor woorden!!
En dan ook nog eens dat ding de halve wereld door laten vliegen om er een knoopje aan te naaien?!
Echt waar ja?
Geen wonder dat de wereld naar de klote gaat met dit soort consumptie gedrag.
Pfff
Dat ding is zéker niet de halve wereld rondgevlogen. Wilde alleen originele knoopjes, maar heb die er thuis aangezet.
Jas is tweedehands, dus de wereld gaat door mij echt niet naar de taffes, hoor. Ik draag kleding op.
Originele bedrag heb ik er natuurlijk niet voor betaald, want dat ging mij ook wat ver voor een zomerjas. (Maar over een Sworks van 14.000,- horen we natuurlijk niemand zo verbaasd reageren :mrgreen: )
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 nov 2025 20:07

Dankjewel voor die nuance! Ik heb het blijkbaar niet geheel juist geïnterpreteerd.
Mijn fout.
Adversity is the Catalyst of Change

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 30 nov 2025 20:11

Geen probleem, hoor.
Maar voordat ik word weggezet als een eerste-klas planeetvervuiler, moest ik wel even reageren. ;)
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 nov 2025 20:52

En terecht 👍🏻
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 nov 2025 20:56

Gastheerg schreef: 30 nov 2025 15:59 keukenverkopers blijven natuurlijk kampioen als het om ergernis gaat.
Wij hebben 3jr geleden gekocht bij een bedrijf wat €0,00 korting gaf. Prijs = prijs, werd ook duidelijk vooraf aangegeven. Maakt het aankoopproces een stuk fijner. Een keuken kopen zou namelijk een feestje moeten zijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Joris
Forum-lid

Joris 30 nov 2025 21:58

Ja, wij ook en later hetzelfde voor de badkamer. Vele malen plezieriger, hebben precies gekregen wat we wilden en volgens mij niet eens veel duurder. Lijkt een goed alternatief bedrijfsmodel want je ziet het steeds vaker.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 01 dec 2025 08:37

Gastheerg schreef: 30 nov 2025 15:59 Niks is zo leuk om iets voor dierbaren te kopen als je ziet dat ze er lol aan hebben.

Toch moest ik vandaag voor mezelf even naar de winkel want ik had m'n telefoon laten verdrinken.
Telefoon zit bij mij in dezelfde categorie als auto's en keukens kopen.......................
Hekel aan maar zonder telefoon kan ik morgen niet werken............
Dus naar binnen met m'n checklist
kan ik met deze bellen?
kan ik er mee appen?
kan ik er bankzaken mee doen?
ja, ja, ja...............ok deze dan.
nee ik hoef geen betere camera!
Nee ik hoef geen abo
Nee ik hoef geen verzekering
Ja ik weet dat de vorig ook verdronken is maar was al zo oud dat ik van de verzekering nu makkelijk 3 nieuwe kan kopen...........

brrrrr, net iets minder erg dan een auto uitzoeken en keukenverkopers blijven natuurlijk kampioen als het om ergernis gaat.
Een telefoon koop ik nou juist online, kan ik rustig zoeken, lezen wat wel wat niet, en alles is beschikbaar en je kan ook de prijs vergelijken. Er zijn dingen die ik in de winkel koop (voedsel, meestal kleding en schoenen). Maar een telefoon? De keuze online is zoveel beter en prijs zoveel lager, dat ik dat echt online doe. Kun je ook die foute verkoper (meestel een best wel irritante wijsneus) ook lekker skippen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bikerke
Forum-lid

bikerke 01 dec 2025 09:47

Dubbeldekker schreef: 29 nov 2025 23:12 Wow 400€ voor een jaske :o
Te zot voor woorden!!
Dat was in 2017 ook mijn gedacht.
Onze zoon wilde een "Stone Island" jasje.
We hadden het jaar voordien een merkloze jas van 100€ voor hem gekocht, die hij niet droeg...
De Stone koste ook een 400€, we zijn nu 8 jaar verder, heeft deze zeer veel gedragen, en nu is de rits stuk.
Jammer genoeg ziet de kleermaker het niet zitten deze te herstellen.
Het was dus een goede investering deze 400€.
Zelf draag ik sinds 3 jaar ook een jeansbroek van +300€, een Iron Haert van 14 oz, en Red Wing boots van +300€.
En écht, deze kleren zijn het waard. Maar, zijn wel geen mode items.

Plaats reactie