Energie-topic
Wij hebben achter zowel de woonkamer als de keuken alles glas, maar geen schuifpui. Die mis ik ook niet. Zo gauw het warm genoeg is om die open te zetten, zitten er ook vliegen en muggen. Misschien later als de hond dood is. Die kost nu al 1 hordeur per eekhoorn in de tuin (en dat zijn er best veel).
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Adversity is the Catalyst of Change
Bij de onze alleen eekhoorns, katten en ratten. De vogels waren wel makkelijk te leren met de kippen en de egel heeft zijn eigen cursus gegeven. Ik mag helaas van niemand een kat lenen om mee te oefenen en een trainingseekhoorn is helemaal niet te krijgen
. (Op zich best knap dat een hond blijkbaar diersoorten kan onderscheiden)
Maar als het weer is om de deur of pui open te zetten, zit ik al buiten.
Maar als het weer is om de deur of pui open te zetten, zit ik al buiten.
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
nee hoor; de problemen, of vermeende problemen, worden veroorzaakt door pubertijd, instinct en hormonen.
Daar moet je als 'baasje' uiteraard wel oog voor hebben ja. Ervaring helpt maar sommige mensen leren het inderdaad nooit.
Daar moet je als 'baasje' uiteraard wel oog voor hebben ja. Ervaring helpt maar sommige mensen leren het inderdaad nooit.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Naast alle andere belastingen, heffingen die er al op energie worden geheven heeft de Belgische regering juist beslist om de BTW op gas te verhogen van 6 naar 12%.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Probleem hiermee is dat er geen beleid op lange termijn is. Tot nog niet zo heel lang geleden kreeg je premies om een condensatie gasketel te installeren. Nu mag het in nieuwbouw totaal niet meer.
Wij hebben dus een jaar of drie geleden 3.000 euro gegeven voor een goeie gasketel. Toen net al geen premies meer.
Nu willen ze iedereen richting warmtepomp duwen, maar volgens mij gebruiken die,dan weer pakken elektriciteit?
Ik heb het nog niet ten gronde uitgezocht omdat switchen nu nog geen optie is.
Wij hebben dus een jaar of drie geleden 3.000 euro gegeven voor een goeie gasketel. Toen net al geen premies meer.
Nu willen ze iedereen richting warmtepomp duwen, maar volgens mij gebruiken die,dan weer pakken elektriciteit?
Ik heb het nog niet ten gronde uitgezocht omdat switchen nu nog geen optie is.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Haha je bent al niet zo van het switchen toch? 
Maar serieus; het tempo waarin nu al die innovaties gaan is echt lastig bij te benen. Eens je een volledige installatie geplaatst hebt zijn er alweer betere en zuiniger systemen beschikbaar.
Gewoon doen en je wint sowieso wat op je energierekening.
Maar serieus; het tempo waarin nu al die innovaties gaan is echt lastig bij te benen. Eens je een volledige installatie geplaatst hebt zijn er alweer betere en zuiniger systemen beschikbaar.
Gewoon doen en je wint sowieso wat op je energierekening.