Het grote woon-werk topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Was gister inderdaad fris, maar goed te doen. De prachtige ochtend maakte allea goed!

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hier net omgekeerd.
's Morgens zwaar bewolkt, koud, half bevroren, half ontdooid. Altijd tricky.
De namiddag/avondrit was dan heerlijk.
's Morgens zwaar bewolkt, koud, half bevroren, half ontdooid. Altijd tricky.
De namiddag/avondrit was dan heerlijk.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vandaag reden de treinen niet en daarom voor het eerst sinds de klapper van 3 weken terug weer op de fiets. Heel snel ging het niet en ik werd dan ook regelmatig ingehaald door ebikers zonder helm. Inmiddels kijk ik daar wel wat anders naar, maar goed...
Ondanks dat ik merk dat het voorval nog wel in mijn systeem zit en fietsen ook niet helemaal pijnvrij was en ik ook niet op mijn favoriete fiets zat maar me moest behelpen met een derailleur fiets vond ik het toch wel weer fijn.
Ondanks dat ik merk dat het voorval nog wel in mijn systeem zit en fietsen ook niet helemaal pijnvrij was en ik ook niet op mijn favoriete fiets zat maar me moest behelpen met een derailleur fiets vond ik het toch wel weer fijn.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- daniel1975
- Forum-lid HC
De weersverwachting gisteravond: dichte tot zeer dichte mist, in het noorden kans op een bui.
De realiteit: geen mist te bekennen en steenkoude regen in het westen...... Blij dat ik mijn goede Assos-set aan had, maar 2-3gr en regen blijft toch een ijzige combi. Nu lekker gloeien voor de kachel in mijn kantoor.
De realiteit: geen mist te bekennen en steenkoude regen in het westen...... Blij dat ik mijn goede Assos-set aan had, maar 2-3gr en regen blijft toch een ijzige combi. Nu lekker gloeien voor de kachel in mijn kantoor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vanmorgen was één van die 10-tal ritjes op een jaar dat ik baal van het fietsen.
Vanaf minuut 1 slagregen, 40 km/h wind op kop en pikdonker. Het jaagpad lag door de wind dan ook nog eens vol takjes.
Zeiknat en geen verwarming op het werk.
Ik hoop alles enigzins droog te krijgen voor de rit naar huis.
Vanaf minuut 1 slagregen, 40 km/h wind op kop en pikdonker. Het jaagpad lag door de wind dan ook nog eens vol takjes.
Zeiknat en geen verwarming op het werk.
Ik hoop alles enigzins droog te krijgen voor de rit naar huis.
Misschien niet helemaal on-topic maar probeer het toch.
Iemand nog goede tips hoe ketting roestvrij te houden?
Had er nieuwe ketting omgelegd (niks aan gedaan en fabriekssmering erop gelaten) en na 2 ritjes toch al wat aanslag op de ketting.
Niet in de regen gereden van de week maar weg was wel nat. Garage is ook wel wat vochtig.
Heb niet zo'n zin om bij thuiskomst meteen wat aan de fiets te doen ..
Had het niet zo snel verwacht op nieuwe ketting
Had er nieuwe ketting omgelegd (niks aan gedaan en fabriekssmering erop gelaten) en na 2 ritjes toch al wat aanslag op de ketting.
Niet in de regen gereden van de week maar weg was wel nat. Garage is ook wel wat vochtig.
Had het niet zo snel verwacht op nieuwe ketting
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Goede kwaliteit fietskettingen kopen of die niet roesten, bijvoorbeeld RVS, anders zorgen dat de ketting droog blijft en eventueel ingesmeerd na het fietsen.ric schreef: ↑28 nov 2025 11:25 Misschien niet helemaal on-topic maar probeer het toch.
Had het niet zo snel verwacht op nieuwe ketting![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
scottpch64
- Forum-lid
KMC of Sram, Op de mtb 12s Shimano XT ketting en die ziet er na een natte rit en niet afdrogen ook niet meer uit...
De Sram Flattop of Eagle kettingen blijven er prima uitzien, zo ook de El en SL kettingen van KMC.
Heb die op de Racer en Gravelbike...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Tussendoor
- Forum-lid
Verwijs je nou naar een 8 jaar oud topic over een single speed ketting?