Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
27 nov 2025 19:24
i-mac schreef: ↑27 nov 2025 18:51
Maar het is al lang het Metallica niet meer van de begin periode. Op zich niets verkeerd mee, maar voor één keer was het vroeger toch wel beter ...
Is dat niet met vrijwel alle grote artiesten van onze jeugd?
Halen de stem niet meer, commercieler, absurd dure kaarten, minder spontaan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
27 nov 2025 19:34
i-mac schreef: ↑27 nov 2025 18:51
@Theo V ...
Nog wat foto's van Metallica op Hellfest 2024. Ik stond in de Circle Pit (via de Metallica fanclub), en had het fototoestel van mijn zoon mee. Op Hellfest mag je professioneel fotomateriaal meenemen op de weide. De Metallica crew kon daarmee echter niet lachen. Na dik anderhalf uur was het feest voorbij, en moest ik weg uit de Circle pit (of fototoestel afgeven, wat ik zeker niet ging doen). De foto's kunnen ze me niet meer afnemen

De regen kon me die avond ook niet deren. Maar het is al lang het Metallica niet meer van de begin periode. Op zich niets verkeerd mee, maar voor één keer was het vroeger toch wel beter ...
De tijd van Kill 'em all is al even voorbij.
Mooie foto's, ik zie op de exif 59mm staan, dan stond je behoorlijk kortbij, ofwel flink gecropt.
-
i-mac
- Forum-lid
i-mac
27 nov 2025 19:40
lugosi schreef: ↑27 nov 2025 19:34
De tijd van Kill 'em all is al even voorbij.
Mooie foto's, ik zie op de exif 59mm staan, dan stond je behoorlijk kortbij, ofwel flink gecropt.
Idd, ik stond op minder dan 10 meter van het podium. En ik zei eerder de Circle pit, maar bij Metallica is dat de "Snake Pit".
Leuk om zo dicht te mogen/kunnen staan, maar je moest ook behoorlijk vroeg naar voor. Op Hellfest is het immers immens druk als de laatste 2 headliners starten. Dus dik 4 uur voor Metallica al vooraan, in de stromende regen. Soms moet je er iets voor over hebben.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
27 nov 2025 23:01
Ik heb eind jaren 70, begin jaren 80 heel wat heavy metal groepen gezien aan de (bijna) start van hun carrière.
Ook begin deze eeuw nog heel wat concerten van deze zelfde groepen gezien maar nu wil ik het mezelf niet meer aandoen.
Als ik concertopnames zie van oa Iron Maiden, Saxon, Judas Priest, Accept dan heb ik het idee dat zij het misschien nog wel graag doen maar ik wil de fantastische herinneringen die ik heb koesteren en niet laten teniet gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
i-mac
- Forum-lid
i-mac
28 nov 2025 05:46
Lcsmet schreef: ↑27 nov 2025 23:01
Ik heb eind jaren 70, begin jaren 80 heel wat heavy metal groepen gezien aan de (bijna) start van hun carrière.
Ook begin deze eeuw nog heel wat concerten van deze zelfde groepen gezien maar nu wil ik het mezelf niet meer aandoen.
Als ik concertopnames zie van oa Iron Maiden, Saxon, Judas Priest, Accept dan heb ik het idee dat zij het misschien nog wel graag doen maar ik wil de fantastische herinneringen die ik heb koesteren en niet laten teniet gaan.
Dat is idd zo. Alleen voor Iron Maiden maak ik graag een uitzondering. De rest van de namen pik ik wel mee op een festival, als er geen jongere interessante band tegenover staat.
Iron Maiden was dit jaar in Parijs echt wel goed hoor. Alleen denk ik dat Bruce intussen wel auto-tune gebruikt. Maar goed, met 65 jaar op de teller kan het haast niet anders dat je stem anders gaat klinken, wetende dat hij toch een (tong)kanker behandeling kreeg. Ik ga volgend jaar in ieder geval naar Antwerpen. Ook op Hellfest ga ik ze zien.
Vandaag ga ik trouwens een ticket kopen voor het Brugse Cactus Festival. Op zaterdag staat daar zowaar Madness op de affiche. Een band die ik altijd graag hoorde.
-
el_loco
- Forum-lid
el_loco
28 nov 2025 08:29
Orlok schreef: ↑27 nov 2025 18:34
synapse schreef: ↑27 nov 2025 12:07
Mijn ervaring is dat met de komst van het
PA systeem de geluidskwaliteit van concerten enorm is verbeterd.
Daarvoor, met versterking vanaf het podium, ging ik meet voor de beleving dan voor de kwaliteit.
Ook de live elpees die ik in de vorige eeuw kocht lieten nog veel (ongewenste) feedback horen
Dan heb ik toch liever nog het ouderwetse KS, PM of zelfs AL.
Heerlijk luisteren met mijn AL-systeem naar "De nieuwe wereld":
Ik snap dat je een allergie voor afkortingen hebt, maar een PA is gewoon een PA. Geen mens (ik iig niet

) die weet waar dat voor staat en het is ook niet relevant. Het is een PA. FYI: het zijn de grote speakers bij concerten waar de instrumenten en/of zang door versterkt worden.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
28 nov 2025 09:28
PA betekend Public Adress heb ik opgezocht. Zegt nog steeds niks. Ik weet wat een PA is, maar nog nooit naar de term gekeken haha.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
28 nov 2025 10:39
daniel1975 schreef: ↑28 nov 2025 09:28
PA betekend Public Adress heb ik opgezocht. Zegt nog steeds niks. Ik weet wat een PA is, maar nog nooit naar de term gekeken haha.
Op lokale wielerwedstrijden wordt de term nogal eens gebruikt voor de omroeper en niet zozeer voor zijn geluidsinstallatie.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
28 nov 2025 11:11
Kan zijn, maar dat is in principe foutief gebruik van de term.
-
i-mac
- Forum-lid
i-mac
28 nov 2025 11:12
Deze zomer ben ik met mijn zoon naar London gegaan voor een concert van Oasis. Niet dat ik een grote fan ben van deze band, maar mijn zoon had 2 tickets kunnen kopen, en vader mocht mee (en betaald dan ook voor de kaarten, het hotel en de Eurostar

). En ik moet eerlijk toegeven, het was speciaal. De sfeer was indrukwekkend. De meest bezoekers waren uiteraard van uit het VK, en zongen woord voor woord mee.
Maar ook ervoor in de stad zelf was de sfeer zeer goed. Op weg naar Wembley met de metro was één en al plezier en zingen. Overal rond Wembley waren bars waar ook live bands speelden. Het bier stroomde rijkelijk.
En de organisatie in en rond Wembley is uitmuntend. Hoe men de massa gestroomlijnd naar de metro begeleid is super.

-
uninvitedguest
- Forum-lid
uninvitedguest
28 nov 2025 11:30
i-mac schreef: ↑28 nov 2025 05:46
Vandaag ga ik trouwens een ticket kopen voor het Brugse Cactus Festival. Op zaterdag staat daar zowaar Madness op de affiche. Een band die ik altijd graag hoorde.
Leuk man, echt jeugdsentiment. Eerste LP die ik kocht was One Step Beyond.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
i-mac
- Forum-lid
i-mac
28 nov 2025 11:44
Als muziekliefhebber ook een bezoekje gebracht aan een paar plaatsen die muziek geschiedenis dragen.
Battersea Power station (Pink Floyd)
Carts & Horses, de pub waar Iron Maiden zijn allereerste optreden deed, intussen 50 jaar geleden.