Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Jetblack Victory

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 okt 2024 06:37

@derxx een Wahoo die 5 jaar later alsnog in garantie vervangen wordt dat is wel sterk.
Hoop als ik ooit problemen krijg met die van mij, dat ze dat ook gaan doen dan.

PufPuf 2e
Forum-lid

PufPuf 2e 11 dec 2024 22:42

Ik had me op de waitinglist gezet op de site van Jetblack. Maar nu blijkt de 2e batch ook al uitverkocht en wordt de volgende levering pas eind januari. Zijn hier nog mensen die dat ook gedaan hebben en hebben jullie wel wat gehoord?

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 dec 2024 06:34

Ik had mezelf ook op die wachtlijst gezet. (Puur uit interesse) En heb ook nog niks gehoord.

m/v
Forum-lid

m/v 07 okt 2025 09:48

Iemand die deze intussen al in gebruik heeft en ervaringen kan delen?

0475
Forum-lid

0475 07 okt 2025 10:24

Ik denk dat deze nog maar een klein marktaandeel heeft, het blijft toch een relatief onbekend tov de “grote 3” Wahoo, Tacx en Elite. Bij mijn recente aanschaf ook helemaal niet meer aan de Jetblack gedacht (Zycle, etc etc)

Op de website, EU deel, staat dat ze nog steeds met een soort wachtlijst werken en in batches. Je kunt je inschrijven voor de November batch. Dat doet aan build-to-order denken. Pas produceren als je genoeg orders hebt.

m/v
Forum-lid

m/v 07 okt 2025 13:06

0475 schreef: 07 okt 2025 10:24 Ik denk dat deze nog maar een klein marktaandeel heeft, het blijft toch een relatief onbekend tov de “grote 3” Wahoo, Tacx en Elite. Bij mijn recente aanschaf ook helemaal niet meer aan de Jetblack gedacht (Zycle, etc etc)

Op de website, EU deel, staat dat ze nog steeds met een soort wachtlijst werken en in batches. Je kunt je inschrijven voor de November batch. Dat doet aan build-to-order denken. Pas produceren als je genoeg orders hebt.
Bij Bike24 zijn deze wel op voorraad en meteen leverbaar. Prijs incl. levering is dan 510 euro, voor 550 euro is intussen ook de Kickr Core 2 beschikbaar. Dus het veschil in prijs tussen die 2 is niet echt hoog meer.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 27 nov 2025 15:01

Gravelist schreef: 10 okt 2024 06:54
derxx schreef: 09 okt 2024 21:31 Beetje jammer dat ie verplicht met Zwift Cog + click geleverd wordt. Zou fijn zijn voor bv 399,- zonder die Zwift Cog, en dat je gewoon je eigen cassette erop doet voor de mensen die geen Zwift gebruiken.
Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat ze daar van Zwift wel een kickback op krijgen. En het zou me ook niet verbazen als JetBlack die Zwift Cog en click produceert voor Zwift.
Die cog is op de Wahoos die ermee komen is niks anders dan 2 plastic kapjes en een 14T kransje. Die gewoon op de bestaande body zit. Haal je die met een standaard cassette afnemer eraf heb je gewoon de body voor je neus. Ik ken deze JetBlack niet. Maar kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn.
Die Zwift COGs zijn niet voor alle trainers geschikt. Ik heb zelf een "oud" model Tacx Neo2 met een "type 1" as die niet geschikt is voor de COG (moet je een type 2 as voor in je Neo hebben). Nu is het verschil tussen de type 1 en type 2 as de diameter van de as. Dus daarmee de binnenkant van de body die je er opschuift. Maar als de buitenkant een standaard Shimano body is... Kan ik dan niet de COG van de standaard meegeleverde body halen en deze over de body schuiven die ik bij mijn Neo2 geleverd heb gekregen? Of denk ik dan te simpel :) ?

Moet ik nog wel weer die body ergens opsnorren want ik heb er nu een Campy setup op draaien. Het virtuele schakelen werkt overigens ook prima als je gewoon een cassette gemonteerd hebt.

Update: dat was niet te simpel gedacht. Met beleid de COG geopend met een cassette afnemer. Alle onderdelen een voor een over mijn body geschoven die ik bij mijn Neo2 heb gekregen (met dus een krappere interne diameter dan de body van de COG). Dat past er netjes op allemaal. Dus heb nu een COG die zou moeten werken op mijn Neo2. Maar dit zou ook moeten kunnen voor andere "not supported" direct drives (zolang er maar een standaard Shimano body op zit).

Plaats reactie