Ervaringen met Aliexpress wielen
Na hier veel meningen en ervaringen te hebben gelezen, ben ik ook overstag gegaan, en heb ik me een set CSC carbon wielen gekocht. Ik heb de wielen intussen thuis staan, maar heb een vraag betreffende het meegeleverde velglint. Dat is een elastische versie, die wel goed aansluit bij het installeren. Vraag is nu of dit soort velglint goed genoeg is, of ik toch beter zou kiezen voor een klevende versie. Of gewoon even proberen wat het geeft? Ik ga uiteraard voor tubeless, aangezien ik daar tot op vandaag zeer tevreden over ben.
Ik heb geen haast om de nieuwe wielen te testen. Vandaag een setje schijfremmen gekocht, en morgen ga ik een cassette en een ketting gaan halen.
Ik heb geen haast om de nieuwe wielen te testen. Vandaag een setje schijfremmen gekocht, en morgen ga ik een cassette en een ketting gaan halen.
Voor tubeless heb je een 'klevende' versie velglint nodig, ook wel tubeless tape genoemd.i-mac schreef: ↑27 nov 2025 17:49 Na hier veel meningen en ervaringen te hebben gelezen, ben ik ook overstag gegaan, en heb ik me een set CSC carbon wielen gekocht. Ik heb de wielen intussen thuis staan, maar heb een vraag betreffende het meegeleverde velglint. Dat is een elastische versie, die wel goed aansluit bij het installeren. Vraag is nu of dit soort velglint goed genoeg is, of ik toch beter zou kiezen voor een klevende versie. Of gewoon even proberen wat het geeft? Ik ga uiteraard voor tubeless, aangezien ik daar tot op vandaag zeer tevreden over ben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Bianchi105
- Forum-lid
@i-mac haal je beide niet door elkaar? Ik kreeg tubeless tape meegeleverd en inderdaad een elastische versie (met logo van CSC) voor clincher/biba.
Ik kreeg alleen de elastische versie. Geen tape. Dus ga ik ook tubeless tape gaan halen.Bianchi105 schreef: ↑27 nov 2025 18:28 @i-mac haal je beide niet door elkaar? Ik kreeg tubeless tape meegeleverd en inderdaad een elastische versie (met logo van CSC) voor clincher/biba.
Geen dubbele bodem in de doos?i-mac schreef: ↑27 nov 2025 18:34Ik kreeg alleen de elastische versie. Geen tape. Dus ga ik ook tubeless tape gaan halen.Bianchi105 schreef: ↑27 nov 2025 18:28 @i-mac haal je beide niet door elkaar? Ik kreeg tubeless tape meegeleverd en inderdaad een elastische versie (met logo van CSC) voor clincher/biba.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Helaas, nog eens gecontroleerd, maar geen tape.nijkie schreef: ↑27 nov 2025 18:37Geen dubbele bodem in de doos?i-mac schreef: ↑27 nov 2025 18:34Ik kreeg alleen de elastische versie. Geen tape. Dus ga ik ook tubeless tape gaan halen.Bianchi105 schreef: ↑27 nov 2025 18:28 @i-mac haal je beide niet door elkaar? Ik kreeg tubeless tape meegeleverd en inderdaad een elastische versie (met logo van CSC) voor clincher/biba.
Vandaag mijn 2e set ontvangen. Vorige week vrijdag besteld en dus binnen 1 week geleverd!
CSC Carbon Poland Store maar leken volgens GLS uit Spanje te komen?
Nu nog weer iets voordeliger -€35. Nu maar 317!
Dacht dat ik vorige week ook al black friday deal had.
32x40
Binnenbreedte 23,2
Voorwiel 613 en achterwiel 694, totaal dus maar 1307 gram.
Mooi licht en ook ruim lichter dan opgegeven.
Netjes afgewerkt (ook de spaakgaten).
Spaakspanning lijkt ok ..
Set is voor mijn vrouw. Kan je de ratchet stiller krijgen met vet?
Zij vindt mijn wielset beetje veel lawaai maken. Ik vind het wel prima.
CSC Carbon Poland Store maar leken volgens GLS uit Spanje te komen?
Nu nog weer iets voordeliger -€35. Nu maar 317!
Dacht dat ik vorige week ook al black friday deal had.
32x40
Binnenbreedte 23,2
Voorwiel 613 en achterwiel 694, totaal dus maar 1307 gram.
Mooi licht en ook ruim lichter dan opgegeven.
Netjes afgewerkt (ook de spaakgaten).
Spaakspanning lijkt ok ..
Set is voor mijn vrouw. Kan je de ratchet stiller krijgen met vet?
Zij vindt mijn wielset beetje veel lawaai maken. Ik vind het wel prima.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Je hebt speciaal vet voor op de rachet te smeren, ik gebruik zelf die van dt swiss.
Als je die op je rachet smeert dan is de ratel minder luid. Verwacht geen wonderen maar het scheelt zeker.
Als je die op je rachet smeert dan is de ratel minder luid. Verwacht geen wonderen maar het scheelt zeker.