Gisteren mijn derde val van het jaar gemaakt
Eerste valpartij van het jaar was in april tijdens de granfondo Belgium met de koersfiets.
Masale valpartij aan 57km/u, begon aan de rechterkant door volgens mij even onoplettendheid en het in mekaar haken.
Uiteraard een golfeffect naar links, ik zat in de buik van het peloton. Probeer nog hard te remmen en de vleeshoop te ontwijken.
Was echter niet meer gelukt en samen met enkele andere renners lepeltje lepeltje tussen het carbon.
Ik had gelukkig buiten een geblokkeerde rug niks, alsook mijn fiets nog volledig in orde.
Achterband was wel kapot geremd, dus te voet verder. 8km gefietst, en 10km gewandeld.
Anderen waren er toen veel erger aan toe die dag, het was één grote chaos.
Tweede val was eind juli in de Vogezen met mijn gravel, voorwiel schoof weg op een natte plek in afdaling van de Grand Ballon.
Viel toen op mijn stuur met gekneusde ribben als gevolg, daar heb ik wel enkele weken behoorlijk last aan gehad, na 2 weken zat ik wel weer op de fiets. Fietstuur was omgeklapt en de remleidingen waren hierdoor alle 2 kapot en werd gelukkig vervangen onder verzekering van fietsleasing.
Nu 4 maanden later voelen die ribben nog steeds geen 100% dus stretch ik nog dagelijks.
De derde val was gisterenavond op de piste. Super domme val, had toen al 2u30 en 100km rondjes gedraaid.
En ging net beginnen aan mijn laatste sessie, bij het inrijden iets te lang aan de binnenkant blijven rijden.
Met 30km/u is dat met 23mm op 8 bar blijkbaar geen goed idee, voorwiel schoof weg op de blauwe band en hup op de grond.
Gelukkig reed er op dat moment niemand dicht naast mij. Enkele schrammen, zere schouder en een brandwond op linker en rechter heup zijn het gevolg. Fiets heeft enkel een nieuw stuurlintje nodig.
3 keer lichamelijk en qua materiaal geluk gehad