Ervaringen met Aliexpress wielen
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Ik rij nu sinds maart met CSC wielen, destijds gekocht om eens te proberen. Het is de clincher versie, 21mm intern, 50mm hoog, 6 pallen vrijloop. Inmiddels bijna 10000 km mee gereden. Veel snelle ritten op een afgesloten circuit, bijna wekelijks ritten in de Ardennen en andere ritten op niet zo biljartvlak wegdek.
De wielen zijn nog steeds kaarsrecht, geen enkele speling op de lagers, ze draaien nog perfect.
Enige wat ik had was dat de pallen in de vrijloop soms niet direct goed in de kartelring leken aan te grijpen. Het was niet dat de fiets dan doortrapte maar bij aanzetten hoorde je wel eens een luide knak.
Ik heb toen de vrijloop van de naaf getrokken, alles zuiver gemaakt en met Shimano cable grease (dun vet) de vrijloop gesmeerd. Sindsdien is het probleem zo goed als weg.
Al bij al ben ik zeer tevreden, de wielen moeten tot nu toe eigenlijk niet onderdoen voor veel duurdere merk wielen.
De wielen zijn nog steeds kaarsrecht, geen enkele speling op de lagers, ze draaien nog perfect.
Enige wat ik had was dat de pallen in de vrijloop soms niet direct goed in de kartelring leken aan te grijpen. Het was niet dat de fiets dan doortrapte maar bij aanzetten hoorde je wel eens een luide knak.
Ik heb toen de vrijloop van de naaf getrokken, alles zuiver gemaakt en met Shimano cable grease (dun vet) de vrijloop gesmeerd. Sindsdien is het probleem zo goed als weg.
Al bij al ben ik zeer tevreden, de wielen moeten tot nu toe eigenlijk niet onderdoen voor veel duurdere merk wielen.
Mijn CSC wielen (besteld 16/11) gisteravond binnengekomen. Herken wat gaisdergerman schrijft niet. Zien er bij mij mooi afgewerkt uit. Spaakspanning durf ik niet veel over te zeggen. Inner is precies de 23mm zoals besteld. Komende week maar verder alles erop zetten als het gaat lukken.
Ik herken het ook niet wat @gaisdergerman zegt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen spaakspanning meter thuis heb liggen, maar de wielen die ik van CSC heb besteld zijn nog steeds keurig recht. 2 sets zijn asymmetrisch ( de velgen dan ), en 24.5mm intern en 1 set is symetrisch en 23.4 intern. Ik zal eens kijken voor een spaakspanning meter en dan eens nameten. De afwerking van mijn wielen is zeker wel gewoon goed te noemen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen - en wat @orlok ook zegt; wat kan je verwachten voor € 400,- Er zijn ook wel gerenommeerde merken met een mindere afwerking - of maandagochtend model. Zo zijn de naven van bepaalde type merk wielen nu ook niet de betrouwbaarste en dat geld ook voor de lagers.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Een spaakspanningsmeter is wel handig want dan kan je da afgelezen waardes in een tabel zetten en zo de gemiddelde spaakspanning berekenen maar niet onoverkomelijk want als je de spaak tokkelt kan je aan de hand van de toonhoogte al bepalen of de spaak op spanning is.rene schreef: ↑22 nov 2025 13:08 Ik herken het ook niet wat @gaisdergerman zegt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen spaakspanning meter thuis heb liggen, maar de wielen die ik van CSC heb besteld zijn nog steeds keurig recht. 2 sets zijn asymmetrisch ( de velgen dan ), en 24.5mm intern en 1 set is symetrisch en 23.4 intern. Ik zal eens kijken voor een spaakspanning meter en dan eens nameten. De afwerking van mijn wielen is zeker wel gewoon goed te noemen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen - en wat @orlok ook zegt; wat kan je verwachten voor € 400,- Er zijn ook wel gerenommeerde merken met een mindere afwerking - of maandagochtend model. Zo zijn de naven van bepaalde type merk wielen nu ook niet de betrouwbaarste en dat geld ook voor de lagers.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb er eentje besteld bij Ali express - met nog wat andere kleine items die soms handig zijn - alles samen een paar tientjes:
* Kettinghouder voor op de steekas als het achterwiel eruit is, handig voor vervoer en of onderhoud
* Microvezeldoeken ( 60x30 cm ) 6 stuks
* Bottom bracket washers 29mm
* Bit setje torx van 75mm lengte
* Spaak spanning meter
* Bottombracket tool 5 in 1 voor op de ratel.
* Kettinghouder voor op de steekas als het achterwiel eruit is, handig voor vervoer en of onderhoud
* Microvezeldoeken ( 60x30 cm ) 6 stuks
* Bottom bracket washers 29mm
* Bit setje torx van 75mm lengte
* Spaak spanning meter
* Bottombracket tool 5 in 1 voor op de ratel.
Ik heb de juiste lagers gevonden ja. Ceramic hybride lagers, en dan 6802 2RS. Die had ik nodig voor het voorwiel. Inmiddels vervangen ( staat ook een paar pagina’s terug ) omdat 1 lagertje wat korrelig draaide.
Vereist nog wel een kunstje om de lagers niet te veel pré load te geven. Met teveel pré load loopt het lagertje gelijk NIET goed. Of druk je de kogeltjes te hard tegen de buiten race van het lager en kan je opnieuw beginnen.
Vereist nog wel een kunstje om de lagers niet te veel pré load te geven. Met teveel pré load loopt het lagertje gelijk NIET goed. Of druk je de kogeltjes te hard tegen de buiten race van het lager en kan je opnieuw beginnen.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Zoals eerder aangegeven was ik niet tevreden over de bestelde wielset (58mm hoog, 21mm intern). Ik heb besloten om de wielset retour te sturen.
Ik moet daarbij zeggen dat ik de wielset ook niet echt nodig had. Dit speelt ook wel enigzins mee met mijn keuze.
De verkoper (csc) gaf aan dat het heel normaal was dat de spaakspanning van de verschillende spaken meer dan 10% afwijkt, er moet immers een rond wiel geleverd worden.
Verder moest ik de in totaal 8 oneffenheden maar met een schuurpapiertje weg schuren. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ondanks de scherpe prijs die geboden wordt
Zoals ik het lees heb ik met deze set wat pech gehad. Alleen ik heb helemaal geen zin om die velg op te schuren.
Ik koop binnenkort wel weer een setje lossen velgen welke ik zelf ga spaken.
Ik moet daarbij zeggen dat ik de wielset ook niet echt nodig had. Dit speelt ook wel enigzins mee met mijn keuze.
De verkoper (csc) gaf aan dat het heel normaal was dat de spaakspanning van de verschillende spaken meer dan 10% afwijkt, er moet immers een rond wiel geleverd worden.
Verder moest ik de in totaal 8 oneffenheden maar met een schuurpapiertje weg schuren. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ondanks de scherpe prijs die geboden wordt
Zoals ik het lees heb ik met deze set wat pech gehad. Alleen ik heb helemaal geen zin om die velg op te schuren.
Ik koop binnenkort wel weer een setje lossen velgen welke ik zelf ga spaken.
-
michiel831
- Forum-lid
Je bent voor zover ik weet de eerste die ze retour stuurt.
Dat is goed recht natuurlijk als je niet tevreden bent.
Houd je ons op de hoogte van het retourproces? Ben wel benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat gaat.
Dat is goed recht natuurlijk als je niet tevreden bent.
Houd je ons op de hoogte van het retourproces? Ben wel benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat gaat.