Join app - ervaringen met training
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ja en ik merk dat ze ook werken met verlopen abo.
De eerste, wat mij betreft ook de leukste en beste, staan op Spotify.
De nog beter worden podcast vond ik niet zo best heel langdradig
Dank voor de info. Ik ga Join niet verlengen, maar luister de podcasts toch graag.wasbeer2006 schreef: ↑15 nov 2025 09:52 Ja en ik merk dat ze ook werken met verlopen abo.
Niet zijken maar reiden !
Gekke vraag misschien maar krijgen jullie vaak lange(re) ritten van Join? Ik zet hem in het weekend standaard op 3 a 4 uur beschikbaarheid voor 1 dag, maar krijg vrijwel altijd riten die korter zijn voorgeschoteld. Voor zondag stond er zowaar een rit van 3,5 uur gepland, maar nadat ik vrijdag 2 uur en 20 minuten had gefietst ipv de geplande 2 uur, werd dat ineens ook weer een rit van 2 uur. Niet dat ik luister naar Jim, heb gewoon 4 uur gefietst gister zonder de training te doen, rebels als ik ben. Het is niet zo dat ik teveel doe lijkt mij, aangezien hij al drie weken zegt dat ik mijn conditie onderhoud ipv verbeter terwijl ik 8 a 9 uur fiets per week. Werkt allemaal niet echt motiverend zo.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Join ziet dat als teveel. Ik heb dat begin seizoen ook wel eens en ging dan ook gewoon lang.
Soms weet jezelf dat je de week erop niet kunt of minder etc.
Join neemt de fun factor niet mee en als je je aan join houd waren mijn prestaties altijd wel beter.
Maargoed als het dan een zondag ineens 20 graden met een zonnetje en weinig wind was dan ging ik lekker doen waar ik zin in had.
Voordeel is natuurlijk wel ga je lang past ie het schema weer aan voor de volgende keer.
Soms weet jezelf dat je de week erop niet kunt of minder etc.
Join neemt de fun factor niet mee en als je je aan join houd waren mijn prestaties altijd wel beter.
Maargoed als het dan een zondag ineens 20 graden met een zonnetje en weinig wind was dan ging ik lekker doen waar ik zin in had.
Voordeel is natuurlijk wel ga je lang past ie het schema weer aan voor de volgende keer.
Ja en het voelt vooral nogal tegenstrijdig. Je krijgt de melding dat je meer zou moeten doen om je conditie te verbeteren maar tegelijkertijd worden niet al je opgegeven uren ingezet. Maar zat tijdens het binnen fietsen gister nog eens te denken, je moet immers wat op dat ding, en het probleem bij mij zal zijn dat ik doordeweeks vrij weinig tijd heb waardoor ik veel korte sessies doe en 5 keer per week fiets. Uurtje buiten, drie kwartier binnen enz enz. En die trainingen zullen daardoor relatief zwaarder zijn om toch enig effect te hebben waardoor de trainingsbelasting in zijn totaliteit toch weer vrij hoog is. Dus Jim vindt vervolgens na zo'n week dat ik in het weekend niet 4 uur moet fietsen. Maar ja, juist die lange duurritten geven mij het meeste plezier dus sorry Jim. 
Niet gehinderd met enige kennis van zaken, het volgende; ik probeer Join nu twee dagen en ik heb mijn Strava account gekoppeld en de afgelopen weken ingeladen en toegevoegd aan het trainingsschema. Naar wat ik wel weet van Join, bouwt de app op basis van deze informatie mijn aangeboden trainingen (rekening houdend met het gestelde doel, voor mij "The Great Gravel Down Winter Edition").
Ik heb de afgelopen 4 weken het Gravel Grinder plan gevolgd van Zwift. Bijna dagelijks getraind. De door Join voorgestelde trainingen zijn van zeer eenvoudige opbouw. Vandaag staat 1:00u training op het program; blokjes van 10 min, om-en-om 65% en 75% FTP. Oersaai. Het Gravel Grinder plan (net als andere workouts in Zwift) voorziet in veel meer variatie in dat ene uur. 2 minuten dit, 1 minuut dat, rpm's afwisselend, etc.
Zijn alle trainingen altijd zo saai? Of heb ik Join nog niet genoeg voorzien van info?
Ik heb de afgelopen 4 weken het Gravel Grinder plan gevolgd van Zwift. Bijna dagelijks getraind. De door Join voorgestelde trainingen zijn van zeer eenvoudige opbouw. Vandaag staat 1:00u training op het program; blokjes van 10 min, om-en-om 65% en 75% FTP. Oersaai. Het Gravel Grinder plan (net als andere workouts in Zwift) voorziet in veel meer variatie in dat ene uur. 2 minuten dit, 1 minuut dat, rpm's afwisselend, etc.
Zijn alle trainingen altijd zo saai? Of heb ik Join nog niet genoeg voorzien van info?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Join kijkt puur op de lange termijn. Het beste voor je doel.
In zwift zitten programma's waar je Vo2 in een paar weken 10 tot 15% omhoog gaat, dat werkt voor een uurtje.
Maar als je dan zoals ik eind feb weer de weg op gaat en stukken van 2 tot 4 uur gaat doen, stort die Vo2 weer behoorlijk in om daarna weer omhoog te gaan.
Maar voor mijn binnen ritjes vind ik het wel veel leuker.
Wat is je doel die laatste 1 a 2% performance uit jezelf halen of plezier? Die vraag moet je je stellen.
Join hielp mij wel om me af en toe wat in te houden, dan dacht ik zelf hard te moeten maar dat hoefde niet.
Ik paste join heel hip hybrid toe
In zwift zitten programma's waar je Vo2 in een paar weken 10 tot 15% omhoog gaat, dat werkt voor een uurtje.
Maar als je dan zoals ik eind feb weer de weg op gaat en stukken van 2 tot 4 uur gaat doen, stort die Vo2 weer behoorlijk in om daarna weer omhoog te gaan.
Maar voor mijn binnen ritjes vind ik het wel veel leuker.
Wat is je doel die laatste 1 a 2% performance uit jezelf halen of plezier? Die vraag moet je je stellen.
Join hielp mij wel om me af en toe wat in te houden, dan dacht ik zelf hard te moeten maar dat hoefde niet.
Ik paste join heel hip hybrid toe