Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote veldrijden-topic

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 nov 2025 07:35

lugosi schreef: 16 nov 2025 10:36
Dubbeldekker schreef: 16 nov 2025 01:15 ...........

Nys was overduidelijk niet heel comfortabel op die rare zandbak, geen enkele renner trouwens.
.......
Nys is technisch een van de meest begaafdste renners, maar zoals hij zelf zegt blijft zand een moeilijke opgave. Soms lukt het vrij goed, soms niet, misschien wel afhankelijk van hoe de benen zijn.

Nys lijkt ook niet de meest constante renner te zullen worden, soms doet hij grootse dingen en soms lukt het een tijdje niet. Dat is ook ok.

De zandbak in Merksplas was beter dan die van Niel. In Merksplas reden er heel wat mannen én vrouwen helemaal doorheen.
Van mij mag het.
Nys zijn seizoen is niet meer volledig op het veldrijden ingesteld. Dus ergens normaal dat hij tegen ingereden veldrijders het nog niet iedere wedstrijd kan waarmaken. De tourdeelname zal volgens mij ook niet de boost gegeven hebben die hij dacht er van te zullen hebben.
Ik begrijp toch niet dat een technisch talent zoals NYS, met de ideale leermeester(s) dan nog bij hem niet perfect het zandrijden onder de knie heeft. Dit is toch echt een manco.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

CALPE
Forum-lid

CALPE 17 nov 2025 08:07

fiedoo schreef: 17 nov 2025 07:35
Dubbeldekker schreef: 16 nov 2025 01:15 ...........

Nys was overduidelijk niet heel comfortabel op die rare zandbak, geen enkele renner trouwens.
.......
Nys is technisch een van de meest begaafdste renners, maar zoals hij zelf zegt blijft zand een moeilijke opgave. Soms lukt het vrij goed, soms niet, misschien wel afhankelijk van hoe de benen zijn.

Nys lijkt ook niet de meest constante renner te zullen worden, soms doet hij grootse dingen en soms lukt het een tijdje niet. Dat is ook ok.

De zandbak in Merksplas was beter dan die van Niel. In Merksplas reden er heel wat mannen én vrouwen helemaal doorheen.
Van mij mag het.
Nys zijn seizoen is niet meer volledig op het veldrijden ingesteld. Dus ergens normaal dat hij tegen ingereden veldrijders het nog niet iedere wedstrijd kan waarmaken. De tourdeelname zal volgens mij ook niet de boost gegeven hebben die hij dacht er van te zullen hebben.
Ik begrijp toch niet dat een technisch talent zoals NYS, met de ideale leermeester(s) dan nog bij hem niet perfect het zandrijden onder de knie heeft. Dit is toch echt een manco.

Welk recht heeft een analist, commentator of crossfan om Nys jr. af te rekenen op zijn zandklieven ?

Die kerel staat in zovele andere skills die bij de cross behoren, op een hoger niveau dan andere
crossers dat zijn, en met meer 'manco's' zitten en daar niet voor tegen de schandpaal gaan.
En trouwens niet hoeft maar ga dan ook niet elke onvolmaaktheid van Nys in highlight zetten. :mrgreen:

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 nov 2025 08:55

De familie Nys is zelf begonnen om Thibau in de highlights te zetten.
Dus vind ik dat een ander dat zeker ook mag.

CALPE
Forum-lid

CALPE 17 nov 2025 09:26

Theo V schreef: 17 nov 2025 08:55 De familie Nys is zelf begonnen om Thibau in de highlights te zetten.
Dus vind ik dat een ander dat zeker ook mag.

Nys senior zit vaak in voorbesprekingen tijdens de tv-uitzending van een cross
en praat vooral met veel respect en bewondering over alle andere renners
dan zijn eigen zoon....en zet die laatste zeker niet in de picture.

Ook zijn zowel Nys sr. alsook Nys jr. zeer zelfkritisch als het over Thibau
gaat en durven ze dit in het oog van de camera benoemen.

Dat je het hier wilt twisten naar een verhaaltje dat de familie Nys, sterallures
vertoont en zichzelf in de highligts zetten is wellicht te wijten aan een eerdere
bloedhekel en afgunst gehad te hebben aan de actieve Sven Nys, en dit nu overdraagt
naar zijn zoon toe?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 nov 2025 09:34

Waarom meteen een stammenstrijd ervan maken? De familie Nys staat in de belangstelling en is daar niet vies van. Jr. Levert voldoende vermogen en is technisch zeer begaafd. Dan is het op z'n minst opvallend dat hij geen goede zandrijder is. Vaak is dat namelijk wel het geval bij iemand met die kwaliteiten.

Er staat niemand tegen de schandpaal, er is niemand tegen. Er valt alleen iets op.
Campagnolo Ultra Dork

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 nov 2025 09:36

CALPE schreef: 17 nov 2025 09:26 ....en zet die laatste zeker niet in de picture.
....... DNA Nys??????????????

Maar om het even duidelijk te maken.
Ik was een fan van Sven Nys.
En ik vind het hem sieren hoe hij anderen prijst.
En ja, hij en Thibau zijn zeker kritisch op hen zelf.
En dat waardeer ik zeker.
Maar dat is niet wat jij zei;
Jij vond dat een ander de zwakke punten niet in de highlights mocht zetten.
En ik geef alleen maar aan dat ik dat wel vind, zeker als zij zichzelf al voor een actieve profcarrière al in de highlights zetten.
En als zij zelf al kritisch zijn op hun optreden en zwakke punten, waarom zouden de crossliefhebbers dat dan niet mogen zijn?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 nov 2025 10:11

Ik kijk nog steeds graag cross maar ga kijk GEEN voor en nabeschouwingen meer en lees al helemaal geen portals waar "experts" het voor het zeggen hebben.

Gewoon lekker van de koers genieten. Gister was ik weg en s'avonds gekeken met een muziekje op. Prima combi en genoten van de koers!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 nov 2025 10:28

CALPE schreef: 17 nov 2025 08:07

Van mij mag het.

Welk recht heeft een analist, commentator of crossfan om Nys jr. af te rekenen op zijn zandklieven ?

Die kerel staat in zovele andere skills die bij de cross behoren, op een hoger niveau dan andere
crossers dat zijn, en met meer 'manco's' zitten en daar niet voor tegen de schandpaal gaan.
En trouwens niet hoeft maar ga dan ook niet elke onvolmaaktheid van Nys in highlight zetten. :mrgreen:
Welk recht heeft een forumlid hier om mij af te rekenen op mijn, een analist, commentator of crossfan hun mening?
Een forum dient nu eenmaal om meningen te geven of uit te wisselen en als Nys zijn zandrijden nog niet je dat is wel dan mag dat hier gezegd worden. En mag ook de vraag gesteld worden hoe dit kan bij zo een technisch talent. Na 4 blz over van alles wat behalve het veldrijden zet ik er eens wat tekst op waar het wel over veldrijden gaat en dan krijg je van die onzinnige commentaar? :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid HC

pino 17 nov 2025 10:54

De financiering van profsport is volkomen afhankelijk van het verschijnsel dat mensen een mening hebben en dat financieel willen ondersteunen.
Zonder mening geen geld en geen tv-sport.
Niet zijken maar reiden !

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 17 nov 2025 16:05

Zandrijden is beperkt technisch aanleerbaar, je moet er ook nog aanleg voor hebben. En zoals Herygers altijd zegt rijden in Kempisch zand of Zeezand, zijn twee verschillende zaken.
Thibaut zal daar nog wel op oefenen en wat beter worden, hij heeft heel veel andere zaken te bieden zodat het zonde zou zijn om ons te focussen op zijn zandkunsten.
Ook altijd leuk om te zien hoe lekker hij in zijn vel zit; als je die beelden ziet hoe hij gisteren met zijn eend omgaat en met zijn Anna in het golfkarretje zat na de race; mooi.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 nov 2025 16:58

Iserbyt had er een eigen zandbak als oplossing voor gevonden. En blijkbaar hielp het toch een beetje :-) .

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 nov 2025 17:55

Wij hadden vroeger ook een zandbak in de tuin. Het heeft niks geholpen :cry:
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie