Rugtas woon-werk verkeer
Absoluut waterdicht zou voor mij ook een hele harde eis zijn. Wat dat betreft zit je met Ortlieb goed. Mijn eigen Ortlieb forenzentas zit echter niet heel lekker op de rug, (voor mij geen probleem, want hij kan met een minimale handeling ook aan de bagagedrager gehangen worden)
Voor draagcomfort zweer ik dan weer bij Ortovox. Zijn eigenlijk freeski tassen (waar ik ze ook primair voor heb), maar ook als er geen sneeuw is, zitten ze lekker. Laptop past precies in het vakje van de sneeuwschep:-) )
Voor draagcomfort zweer ik dan weer bij Ortovox. Zijn eigenlijk freeski tassen (waar ik ze ook primair voor heb), maar ook als er geen sneeuw is, zitten ze lekker. Laptop past precies in het vakje van de sneeuwschep:-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Deuter is idd kwaliteit. Bij mij begaven de ritsen het iets te snel. En na drie jaar een deftige scheur. Nu heb ik een NOMAD waar ik heel tevreden over ben.
Dergelijke 'actie'-rugzakken hebben bijna allemaal een systeem waardoor de rugzak niet op je rug hangt. Anders ga je idd zweten als een gek.
Als je geen kledij moet meenemen, moet je met 15 liter zeker volstaan. Maar in de lente en herfst heb ik 's morgens dikwijls een warmere outfit aan en dan neem ik een zomer outfit mee voor de namiddag rit naar huis. Ik heb een exemplaar van 22 liter denk ik.
Waterdicht is zonder aparte regenhoes volgens mij niet te doen.
Ik heb sowieso een reflecterende hoes van WOWOW. Lekker opvallend.
Dergelijke 'actie'-rugzakken hebben bijna allemaal een systeem waardoor de rugzak niet op je rug hangt. Anders ga je idd zweten als een gek.
Als je geen kledij moet meenemen, moet je met 15 liter zeker volstaan. Maar in de lente en herfst heb ik 's morgens dikwijls een warmere outfit aan en dan neem ik een zomer outfit mee voor de namiddag rit naar huis. Ik heb een exemplaar van 22 liter denk ik.
Waterdicht is zonder aparte regenhoes volgens mij niet te doen.
Ik heb sowieso een reflecterende hoes van WOWOW. Lekker opvallend.
Hier nog een tevreden Deuter Race Air gebruiker. En inderdaad, door het meshgedeelte op je rug ademt dit redelijk. Er zit een regenhoes bij, die houdt alles volledig droog als het regent. Ik heb uit mijn hoofd de 20 liter. Daar passen precies kleding, sneakers, laptop + keyboard in, maar het is wel proppen en er past dan ook echt niks meer bij. Iets om nog even te checken als je veel meeneemt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Hier ook een Deuter race air. Prima tas, maar ruimte is wat te smal. Je kan prima kleding en eten in de tas kwijt, maar als je dan ook nog een notebook o.i.d. kwijt wil is wel een dingetje.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Dit betreft de Deuter Race Air 14+3 waar je het over hebt? En hier past ook prima een laptop in?
Heb je ook een specifiek type van Ortovox welke je hebt?
Welk type met hoeveel inhoud heb je?Gravel-newbie schreef: ↑14 nov 2025 13:25 Hier ook een Deuter race air. Prima tas, maar ruimte is wat te smal. Je kan prima kleding en eten in de tas kwijt, maar als je dan ook nog een notebook o.i.d. kwijt wil is wel een dingetje.
Ik heb zelf ook zo'n Ortlieb koeriersrugzak. Hartstikke waterdicht en zit ook fijn, enige nadeel is dat er geen reedt inpast...
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Als fanatieke weer en wind woon werk fietser kan ik je de waterproof tassen van New Rebelsaanbevelen. je hebt ze in verschillende maten en kleuren en zijn absoluut waar voor het geld.
https://www.new-rebels.com/nl/rolltop-r ... croll=1469
https://www.new-rebels.com/nl/rolltop-r ... croll=1469
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik pleit voor Evoc. Mijne gaat overal mee naar toe, het is mijn go-bag
en dat al 10 jaar. Nog geen spoor van slijtage.
Adversity is the Catalyst of Change