Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gorewear stopt

1094
Forum-lid

1094 07 nov 2025 22:12

Salarissen in grote stedelijke gebieden liggen zo hoog dat het tegenwoordig loont om absurde bedragen te vragen voor niet bijzondere dingen.

walters
Forum-lid

walters 07 nov 2025 23:55

tommeke14 schreef: 07 nov 2025 21:21
Lcsmet schreef: 07 nov 2025 20:28
jakkel schreef: 07 nov 2025 17:34 Ik denk dat de tegenwoordig kwalitatieve Chinese kledij er ook wat aan doet. Want laat ons eerlijk zijn, fietskledij is belachelijk duur. Een deftig met fleece binnenlaag bekleed wintervestje kost al snel 150 euro en meer. Op ali heb ik onlangs een wintervestje gekocht voor 30 euro. Afgelopen week was het zelfs afgeprijsd tot 21 euro, meteen nog eentje besteld. Super afgewerkt, mooi passend en warm.
Er is een reden dat de prijzen in Europa hoger liggen.
Je kan daar blind voor zijn en voor het persoonlijk gewin op de korte termijn gaan.
Los daarvan slaan sommige prijzen toch nergens op? Meer dan 150 euro voor een shirtje van LSRF, MAAP of PNS. Dan betaal je echt alleen maar voor het merk.
Dacht ik ook tot ik dit jaar de assos mille gto c2 kocht. Fantastisch, met korting nog een tweede gekocht. Kan geen enkel shirt van tot 200 tegenop. Pasvorm, comfort en ventilatie, alles klopt.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 08 nov 2025 07:16

Assos rechtvaardigt z'n prijs inderdaad wel meer dan de hippe merken. Ik zou het nooit zelf kopen maar heb enkele stukken free of charge en man, de kwaliteit druipt er echt vanaf. Maar nogmaals, ik ga het in het vervolg niet zelf kopen. 'k Kan het in m'n hoofd ergens niet verantwoorden.

De markt lijkt me verzadigd een toch zie ik te pas en te onpas nieuwe merken, die meteen ook een stevig prijskaartje hanteren.
En dan moeten sommige gevestigde merken zich de vraag stellen of ze het op deze manier nog willen. Bij Gorewear hebben ze blijkbaar besloten van niet.
Ik koop best wat Chinees spul, maar minder en minder kledij. Je kan met wat rondzoeken stukken met flink wat korting vinden. Zale-online bijvoorbeeld is soms de moeite om eens te checken.

IK moet eerlijk bekken nooit iets van Gore te hebben gekocht. Niet bewust, want ik ben absoluut niet merkgebonden.
Tenzij Parentini natuurlijk ;) ;)

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 08 nov 2025 08:03

Assos is inderdaad wel perfect qua kwaliteit. Ik heb momenteel veel van Gobik. Dat is nog redelijk betaalbaar, ziet er goed uit en de kwaliteit is ook goed. M’n favoriete shirt is al paar jaar eentje van Bioracer die ik voor een paar tientjes bij Zale Online heb gekocht. Heb ook wel eens een LSRF shirtje gekocht in de sale, maar teruggestuurd omdat het op de hippe kleurtjes na echt niks bijzonders was.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2025 08:09

Assos is gewoon steengoed*, Castelli ook.
Rapha valt niet altijd mee qua kwaliteit en Pas Normal omschrijft de prijsstelling prima met hun merknaam.

@1094: bij ons krijgen mensen op het platteland gewoon hetzelfde salaris…..

Maar feit is wel dat veel mensen niet meer kijken naar prijs vs geleverde. Zie idd dure fietskleding, maar wat denk je van vakantiehuisjes oid?

*sinds ze die grijsverkleuring hebben aangepast
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 08 nov 2025 08:46

Ik heb trouwens ook nog Gorewear overschoenen dat net pantoffels zijn. Waardeloos bij nat weer, want dan zuigen ze vol, maar bij -5 en droog zijn ze perfect. Nog nooit zo warme overschoenen gehad. Gore was al gestopt het met het maken van deze.

jakkel
Forum-lid

jakkel 08 nov 2025 08:53

Lcsmet schreef: 07 nov 2025 20:28
jakkel schreef: 07 nov 2025 17:34 Ik denk dat de tegenwoordig kwalitatieve Chinese kledij er ook wat aan doet. Want laat ons eerlijk zijn, fietskledij is belachelijk duur. Een deftig met fleece binnenlaag bekleed wintervestje kost al snel 150 euro en meer. Op ali heb ik onlangs een wintervestje gekocht voor 30 euro. Afgelopen week was het zelfs afgeprijsd tot 21 euro, meteen nog eentje besteld. Super afgewerkt, mooi passend en warm.
Er is een reden dat de prijzen in Europa hoger liggen.
Je kan daar blind voor zijn en voor het persoonlijk gewin op de korte termijn gaan.
Ja, van die Europese prijzen, zo ver was ik ook al. En ik weet dat jij het al een hele tijd moeilijk hebt als het over Chinese dingetjes gaat. Het feit is wel dat dikwijls Chinese dingen die evenwaardig zijn aan Europese dingen in sommige gevallen echt wel belachelijk minder kosten. Ik ben best bereid wat meer te betalen voor plaatselijke dingen, maar als de prijzen in soms extreme gevallen wel tot het tienvoudige zijn... ik moet ook gaan werken voor m'n centen en een liefdadigheidsinstelling ben ik nu niet meteen. Trouwens, je zou er van schrikken hoeveel van uw 'echte' dure merken uit China komen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 nov 2025 16:05

Als ik kleding koop kijk ik in eerst of ik ze mooi vind, dan naar het etiket "made in..." en dan naar de prijs.
Het label "made in China" laat ik links liggen.

Er zijn gelukkig nog genoeg merken die, het overgrote deel, van hun kledij wel nog gewoon in Europa confectioneren en die ook niet de hoofdprijs kosten.
Verder hoef ik niet direct het nieuwste van het nieuwste te hebben, wat vorig jaar nog goed was is dat dit jaar voor mij ook nog.
China is ten andere niet het land waar we afhankelijk van moeten worden, maar dat is een heel andere discussie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jakkel
Forum-lid

jakkel 08 nov 2025 18:21

Dat is heel nobel van je dat je zo vast houdt aan je principes, anderzijds is het ook vrij naïef. Zo wat elk product heeft tegenwoordig wel iets met China te maken. Van toeleveranciers uit China tot algeheel afgewerkte producten uit China. Smartphones, multimedia, huishoudtoestellen, auto's (ook de grote Duitse merken), kledij, fietsen en fietsonderdelen, enz... . En dat is niet iets van vandaag hoor. Ik heb hier nog een Cannondale SS EVO HM frame uit 2012 in de garage hangen, het topframe van Cannondale destijds. Daar prijkt nog heel mooi een stickertje onderaan het frame met 'Made in China' op. ;)

arnold
Forum-lid

arnold 08 nov 2025 18:41

Jammer, hun windstopper is fantastisch. Ik koop voornamelijk hardloopkleding voor de koudere maanden van Gore en ik vind het ideaal. De windstopper bij andere hardloopmerken is toch minder van kwaliteit. Ik zal nog het een en ander kopen in de uitverkoop die ongetwijfeld gaat volgen. Kan ik jaren vooruit :-)
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 08 nov 2025 19:30

Lcsmet schreef: 08 nov 2025 16:05 Als ik kleding koop kijk ik in eerst of ik ze mooi vind, dan naar het etiket "made in..." en dan naar de prijs.
Het label "made in China" laat ik links liggen.

Er zijn gelukkig nog genoeg merken die, het overgrote deel, van hun kledij wel nog gewoon in Europa confectioneren en die ook niet de hoofdprijs kosten.
Verder hoef ik niet direct het nieuwste van het nieuwste te hebben, wat vorig jaar nog goed was is dat dit jaar voor mij ook nog.
China is ten andere niet het land waar we afhankelijk van moeten worden, maar dat is een heel andere discussie.
Worden??

Ik vrees dat je op dit vlak wat in het verleden leeft.
Ik spreek me hier niet uit over Chinees kopen, maar ze zitten intussen verweven in de hele westerse wereld.
Naar het schijnt hebben ze zo'n hoop dollars achter de hand, dat als ze die in één keer op de markt brengen, de waarde van de dollar keldert. De macht van Europa, maar evenzeer de VS is tanende. En dat heeft niets te maken met goedkope kledij bijvoorbeeld. Europa en De VS kunnen niet zonder hun zeldzame aardmetalen. En di ehebben we nodig voor zowat alle moderne technologie. Ook in Afrika zijn ze heer en meester.

En China heeft geduld. Ze wachten hun kans af.

Soit, off topic. Kan misschien in een ander topic verder gezet worden.

Pitti Carabinieri
Forum-lid

Pitti Carabinieri 08 nov 2025 19:45

De laatst genoemde zijn inderdaad enorm aan de prijs. Ik koop dan ook alleen maar in de sale.

Kwaliteitsverschil is wel enorm merkbaar. De kledingstukken zijn mooi afgewerkt met betere materialen. Dat is niet met ome ali te vergelijken.

Plaats reactie