En dan in Monaco wonen. Schril contrast.
Wielertransfers 2026
In Monaco wonen is een rekensom. Huur appartement vs belasting op salaris. Tekent hij nu een minder contract, dan komt wellicht teug naar Limburg of neemt hij een stacaravan in Calpe. Die gasten wonen echt niet voor het jetset leven in Monaco.
Campagnolo Ultra Dork
In de laatste podcast van In de Waaier interessante inzichten in het op steeds jongere leeftijd scouten en vastleggen van renners. Nederlandse renners zouden twee jaar te laat beginnen met serieus trainen volgens Robbert de Groot. Er lijkt een oceaan van verschil in opvatting tussen Visma/RedBull/Decathlon enerzijds en de clubtrainer anderzijds. Presteren versus plezier. Professionals versus clubvrijwilligers.
Niet zijken maar reiden !
- CampaYolo
- Forum-lid
Aan de andere kant hoor je ook van oud profs (bijvoorbeeld Dumoulin) dat ze het plezier en daarmee de motivatie op een gegeven moment verloren.pino schreef: ↑30 okt 2025 11:22 In de laatste podcast van In de Waaier interessante inzichten in het op steeds jongere leeftijd scouten en vastleggen van renners. Nederlandse renners zouden twee jaar te laat beginnen met serieus trainen volgens Robbert de Groot. Er lijkt een oceaan van verschil in opvatting tussen Visma/RedBull/Decathlon enerzijds en de clubtrainer anderzijds. Presteren versus plezier. Professionals versus clubvrijwilligers.
Plezier in je vak lijkt me toch de basis voor resultaat. (niet alleen voor topsporters)
Ik heb de podcast overigens niet beluisterd, wellicht wordt dat daar ook aangehaald. Ik reageer puur op wat jij uit die podcast hebt gedestilleerd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Met die insteek beluisterde ik de podcast ook. Er zijn de laatste tijd heel veel verhalen over renners die vroeg afhaken omdat ze het niet maken en/of de druk niet aankunnen. In hoeverre die druk door social media wordt opgelegd is niet even duidelijk.
Niet zijken maar reiden !
Het belangrijkste is dat die jongens zelf gedreven waren. Ze moesten eerder worden afgeremd dan worden gepusht. Met de juiste begeleiding krijg je dit resultaat.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Premier tech stopt de sponsoring.
https://sporza.be/nl/2025/11/07/samenwe ... 538968417/
Is UAE de volgende sponsor/ploeg die onder druk zal gezet worden?
https://sporza.be/nl/2025/11/07/samenwe ... 538968417/
Is UAE de volgende sponsor/ploeg die onder druk zal gezet worden?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend