Levertijd was wel een drama bij Cube vwb de gravelbikes.Cupie24 schreef: ↑16 okt 2025 10:20 Sinds kort nuroad c62 race met di2 topfiets, geschikt tot 50mm zonder spatborden. Anders zou ik trek domane ook nog meenemen in overweging. Race en gravel tot 38mm 40 kan ook nog met spatborden tot 35 dacht ik.
Die nuroads zijn superscherp geprijst in relatie tot andere merken.
Nieuwe gravel: Specialized Diverge 4 Alloy Sport of Comp?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
How ik dacht dat dit topic al vergeten was! 
Gisteren eens een Cube winkel bezocht, en ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben door de nuroad reeks.
De verkoper (sympathieke man trouwens!) nam uitgebreid de tijd om naar m'n noden en eisen te luisteren, en stelde volgende 2 modellen voor:
Nuroad SLX en de nuroad C62 pro.
Alu vs carbon, de rest van de specs liggen dicht bij elkaar. Er bestaat nog een instapper carbon (C62 one), maar de verkoper wist me te overtuigen dat het voordeel van carbon niet echt zou opwegen tegen de mindere specs (lagere groep).
Uiteindelijk zal de fiets elke dag door weer en wind gebruikt worden, en bestaat altijd de kans op een valpartij/frameschade waar alu dan beter tegen bestand zou zijn.
Alleen heeft de pro een 2x12 groep, en de slx een 1x12. Echte klimtochten liggen nog niet op tafel, dus denk ik dat een enkel blad wel zal voldoen (alleen jammer van die grootste tandwielen die vrees ik nooit gebruikt gaan worden)
Je hoort het, ik neig voorzichtig naar de goedkopere slx al spookt de duurdere pro nog altijd door m'n hoofd
.
Bij opmeten (lengte 173cm, bbl 79cm) kwamen we op framemaat S uit, helaas was er enkel een M voorhanden. Toch stond de verkoper er op aanstaande zaterdag een ander model (race) in maat S te vergelijken met een zelfde model M, om het verschil te testen. Dat is pas service! Al is de slx in maat S pas in 2027! leverbaar, en voelde de M echt wel ok aan.
Twijfel twijfel dus!
Gisteren eens een Cube winkel bezocht, en ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben door de nuroad reeks.
De verkoper (sympathieke man trouwens!) nam uitgebreid de tijd om naar m'n noden en eisen te luisteren, en stelde volgende 2 modellen voor:
Nuroad SLX en de nuroad C62 pro.
Alu vs carbon, de rest van de specs liggen dicht bij elkaar. Er bestaat nog een instapper carbon (C62 one), maar de verkoper wist me te overtuigen dat het voordeel van carbon niet echt zou opwegen tegen de mindere specs (lagere groep).
Uiteindelijk zal de fiets elke dag door weer en wind gebruikt worden, en bestaat altijd de kans op een valpartij/frameschade waar alu dan beter tegen bestand zou zijn.
Alleen heeft de pro een 2x12 groep, en de slx een 1x12. Echte klimtochten liggen nog niet op tafel, dus denk ik dat een enkel blad wel zal voldoen (alleen jammer van die grootste tandwielen die vrees ik nooit gebruikt gaan worden)
Je hoort het, ik neig voorzichtig naar de goedkopere slx al spookt de duurdere pro nog altijd door m'n hoofd
Bij opmeten (lengte 173cm, bbl 79cm) kwamen we op framemaat S uit, helaas was er enkel een M voorhanden. Toch stond de verkoper er op aanstaande zaterdag een ander model (race) in maat S te vergelijken met een zelfde model M, om het verschil te testen. Dat is pas service! Al is de slx in maat S pas in 2027! leverbaar, en voelde de M echt wel ok aan.
Twijfel twijfel dus!
Ik neem aan 2026 leverbaar. Levertijd is niet best maar via Cube kun je de winkelvoorraad in Nederland terug vinden. Zo heb ik hem ook gevonden. Carbon VS metaal, vind ik moeilijk oordelen, maar ik zou toch neigen naar carbon. Upgrade van groepset lijkt wat makkelijker dan van frame.
Neen hoor je leest het goed, 2027 voor een S frame!Cupie24 schreef: ↑16 okt 2025 21:58 Ik neem aan 2026 leverbaar. Levertijd is niet best maar via Cube kun je de winkelvoorraad in Nederland terug vinden. Zo heb ik hem ook gevonden. Carbon VS metaal, vind ik moeilijk oordelen, maar ik zou toch neigen naar carbon. Upgrade van groepset lijkt wat makkelijker dan van frame.
Dit is te zot voor woorden, nu gaat het wel om een Belgische winkel maar dit mag eigenlijk niets uitmaken.
Ondertussen wel een M getest, en moet zeggen dat deze beter zit dan een S. Een M dus!
Maar ik blijf twijfelen tussen de C62 en de SLX (prijs maakt even niet uit):
Volledig carbon tegenover alu frame, vooral de carbon wielen van de C62 lijken me een dingetje naar schade toe veroorzaakt door slecht wegdek (en daar hebben we er wel wat van in Gent). Tot nu toe ben ik al 5 jaar gevrijwaard van valpartijen en ongevallen, en probeer ik de meeste wegschade te vermijden. Maar wat met dwarsrichels, stoepranden (nu rij ik daar niet vol tegen hoor), riooldeksels en dergelijke?
Wat wel in het voordeel speelt van de carbon C62 is de 2x12 groepset tegenover 1x12 voor de SLX.
Nu rij ik 2x11, weliswaar op het kleinste tandwiel vooraan maar ik hou van de kleine stapjes die de cassette biedt.
Ik vrees dat bij een 1x de stappen groter zullen zijn, en dit minder comfortabel gaat aanvoelen.
Ik heb nog een Koga Supermetro gehad, die had ook een enkel tandwiel vooraan.
Zalige fiets (helaas gestolen), maar daar heb ik al snel een groter tandwiel vooraan laten opzetten omdat ik me te pleuris trapte.
De fiets staat thuis veilig binnen, en op het werk achter slot en grendel dus naar diefstal maakt het niet echt uit.
Of maak ik me hierover zorgen voor niets en kan ik toch best voor de C62 gaan, vooral bepaald door de 2x versnelling?
-
scottpch64
- Forum-lid
Je maakt je zorgen om niets, juist carbon wielen zijn veel sterker dan de alu versies.
Ik zou de carbon C62 nemen!
Ik zou de carbon C62 nemen!
Met jouw maten zou ik zeker voor een S gaan.. Cube reed ik met 1m75 80bbl ook op een S. De M was mij te groot.
https://www.strava.com/athletes/113532620
Specialized S-Works Tarmac Sl8
Specialized S-Works Tarmac Sl8
Deze staat in de buurt van Utrecht:
https://www.bikeexchange.be/nl-BE/produ ... een&size=S
https://www.bikeexchange.be/nl-BE/produ ... een&size=S
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
En een vette kleur fiets!
Net bestelling geplaatst, het is de C62 in maat M geworden.
Aangezien ik in een Belgische winkel moest bestellen was die S geen optie, en niet M die ik getest heb zat helemaal goed (fyi ik rij nu op een -te grote- Triban maat L, alles went hoor
.
Levering ergens in januari, kan ik de eerste natte maanden al overslaan.
Aan iedereen die mij van antwoord gediend heeft: heel erg bedankt!
Aangezien ik in een Belgische winkel moest bestellen was die S geen optie, en niet M die ik getest heb zat helemaal goed (fyi ik rij nu op een -te grote- Triban maat L, alles went hoor
Levering ergens in januari, kan ik de eerste natte maanden al overslaan.
Aan iedereen die mij van antwoord gediend heeft: heel erg bedankt!