Het grote domme vragen topic
Ik heb hier een oudere alu Canyon Inflite (crosser) staan, die ik mogelijk wil vervangen voor een gravelbike.
Ultegra 11-speed met daarbij; 2 (eenvoudige) wielsets, originele spatborden, extra cassette+ketting+remblokjes, 4iiii vermogensmeter.
Marktplaatsbiedingen zitten rond 700 euro (of komen niet opdagen).
‘Domme’ vraag: is 700 idd zo’n beetje de max? Zou los verkopen nog verschil uitmaken?
Ultegra 11-speed met daarbij; 2 (eenvoudige) wielsets, originele spatborden, extra cassette+ketting+remblokjes, 4iiii vermogensmeter.
‘Domme’ vraag: is 700 idd zo’n beetje de max? Zou los verkopen nog verschil uitmaken?
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Als je de originele crank nog hebt: Powermeter los verkopen.fietsslak schreef: ↑08 sep 2025 09:19 Ik heb hier een oudere alu Canyon Inflite (crosser) staan, die ik mogelijk wil vervangen voor een gravelbike.
Eigenlijk net zoals de rest van de onderdelen en wielset. De beste wielset los verkopen, de minste in de fiets laten. Publiek voor een dergelijke fiets zegt het niks of er een cheapo wielset of custom made high end set in zit.
Fiets in onderdelen verkopen wordt geen succes, vermoed ik. Is momenteel minder courant materiaal.
En als het niet in de weg staat: geduld!
Ik verkocht ooit een Dura Ace wielset velgremmen en wilde €400 hebben. Was die set destijds heus wel waard. Hoop onzin biedingen gezien aan einde seizoen, gewacht tot begin volgend seizoen, nieuwe advertentie en in 2 weken tijd voor de juiste prijs verkocht.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 08 sep 2025 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Powermeter los verkopen heb ik geprobeerd. Was wel 10s maar soit. Kwam niks op af.
Uiteindelijk m’n Cannondale Caad10 inclusief PM verkocht voor 500 euro. Ben er drie maanden mee bezig geweest.
Uiteindelijk m’n Cannondale Caad10 inclusief PM verkocht voor 500 euro. Ben er drie maanden mee bezig geweest.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Eens fietsen een bepaalde leeftijd hebben, zakt de prijs erg snel. Tenzij het een classic is die gewild is.
Vraag is hoeveel tijd en moeite je er in wil steken om eventueel 850 ipv 700 euro te halen.
Als de fiets niet in je weg staat, kan je the waiting game spelen. Er moet maar één iemand zo'n fiets zoeken.
Al zijn crossers nu ook niet meteen de meest gezochte categorie. Ik zie dat velen hun crosser als gravelbike verkopen.
Vraag is hoeveel tijd en moeite je er in wil steken om eventueel 850 ipv 700 euro te halen.
Als de fiets niet in je weg staat, kan je the waiting game spelen. Er moet maar één iemand zo'n fiets zoeken.
Al zijn crossers nu ook niet meteen de meest gezochte categorie. Ik zie dat velen hun crosser als gravelbike verkopen.
Meteen maar even twee stuks:
1. Hoe repareer ik een gaatje (ongeveer 3x1 cm) in een lange (gevoerde) fietsbroek? Bestaan hier reparatiekits voor?
2. Als ik tijdens een zwaar interval onderbroken wordt (verkeerssituatie, of vandaag een heel hard geluid, maar kan ook wat anders zijn), vind ik het heel moeilijk om me weer te herpakken, om weer door te gaan op de hoge intensiteit). Is dit herkenbaar?
1. Hoe repareer ik een gaatje (ongeveer 3x1 cm) in een lange (gevoerde) fietsbroek? Bestaan hier reparatiekits voor?
2. Als ik tijdens een zwaar interval onderbroken wordt (verkeerssituatie, of vandaag een heel hard geluid, maar kan ook wat anders zijn), vind ik het heel moeilijk om me weer te herpakken, om weer door te gaan op de hoge intensiteit). Is dit herkenbaar?
Een gaatje van 3x1 cm is in mijn ogen geen gaatje meer maar eerder een groot gat, misschien te repareren met:Vicenza schreef: ↑19 okt 2025 17:35 Meteen maar even twee stuks:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat heeft de lokale kleermaker gedaan voor mij. Kostte wel 5 hele euro’s.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
-
windbreker
- Forum-lid
Is een mentaal dingetje volgens mij. Ik herken het, zie inderdaad op tegen het herpakken. Maar als ik eenmaal weer aan de gang ben, verdwijnt die gevoelsmatige weerstand. Probeer rustig de intensiteit op te voeren, niet in een paar seconden. Blijft de ergernis dat je een blokje niet perfect hebt kunnen afwerken.Vicenza schreef: ↑19 okt 2025 17:35 Meteen maar even twee stuks:
…….
Bij 2.
Het is een mentale training. En door de ongevraagde onderbreking wordt het een dubbele mentale training.
Je lichaam wil niet meer. Jij bent de baas en doet het toch. Repeat. Je doet het toch. Wie is hier de koning? Jij!
Het is een mentale training. En door de ongevraagde onderbreking wordt het een dubbele mentale training.
Je lichaam wil niet meer. Jij bent de baas en doet het toch. Repeat. Je doet het toch. Wie is hier de koning? Jij!
hun fietsen.