Een nadenkertje maar heel scherp!
Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Een nadenkertje maar heel scherp!
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Das downtown Sweetlakecity….
Die Stabij van ons rent al weg als je BOE! roept.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Die heb ik gister ook gezien in het Bargerveen. Foto evt beschikbaar 
Vandaag in de Bourtanger Moor:
Zeearend, torenvalk, grote zilverreiger en klein spul wat ik slecht uit elkaar kan halen zoals graspieper en koperwiek.
Nog opvallend veel vlinders!
En joekels van paddenstoelen. Als parasols.
Zeearend, torenvalk, grote zilverreiger en klein spul wat ik slecht uit elkaar kan halen zoals graspieper en koperwiek.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Hahaha fantastisch toch zo’n makkelijk hondje.daniel1975 schreef: ↑11 okt 2025 17:14 Das downtown Sweetlakecity….
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zei iemand paddenstoelen?!Gastheerg schreef: ↑11 okt 2025 17:57 Die heb ik gister ook gezien in het Bargerveen. Foto evt beschikbaar
Ik heb er al heel wat gevonden dit seizoen. Heerlijke veldchampignons die in een omelet met verse bieslook of knoflook een heerlijke lunch maken.
De eekhoorntjes broden (cèpes (FR), porcini (IT) ) laten zich nog niet zien maar er zijn wel diverse andere soorten maar die kan ik nog niet goed genoeg onderscheiden van giftige look a likes dus die laat ik staan.
Ook nog dieren gezien? Jazeker, vandaag hout gezaagd voor de eerste koude herfstnachten.
Het lag al een tijdje buiten onder een afdak opgestapeld dus een walhalla voor insecten en kleine knaagdieren. Prachtige miljoenpoten, poppen van diverse houtboorders en diverse andere creepy crawlers.
De meeste mensen walgen ervan maar ik waardeer die kleine biotoopjes en probeer ze te verplaatsen naar de stapel takken die we voor dat doel hebben liggen.
Verder natuurlijk wat bosmuisjes. Dappere en vooral hele mooie beestjes zijn dat.
Je jaagt ze uit hun huisje van gestapeld stookhout en dan kijken ze je aan zo van “gast! Laat me met rust!!” Geweldig
Vervolgens lopen ze traag en wat verongelijkt verder maar niet zonder nog even zeer verwijtend om te kijken voordat ze het struikgewas in stappen.
Ik hou van die beestjes.
Meerdere buizerds in het bos bij slot Clemenswerth.
Een vliegende voor ons uit en een schuilend voor de regen onder een aantal taken. Foto denk niet waardig om te plaatsen. Straks even goed op een groot scherm kijken.
Een vliegende voor ons uit en een schuilend voor de regen onder een aantal taken. Foto denk niet waardig om te plaatsen. Straks even goed op een groot scherm kijken.