Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- Goudhaantje
- Forum-lid
Ik download heel veel routes van Komoot en importeer die (en bewerk deze) in Strava. Nooit problemen. Gisteren nog 10 routes ofzo geïmporteerd.
Wel had ik eerder problemen met het zoeken op locatie. Lang met Strava in gesprek geweest, maar de oorzaak niet kunnen vinden. Dat probleem is inmiddels vanzelf (?) opgelost. Gelukkig!
Wel had ik eerder problemen met het zoeken op locatie. Lang met Strava in gesprek geweest, maar de oorzaak niet kunnen vinden. Dat probleem is inmiddels vanzelf (?) opgelost. Gelukkig!
Wellicht een domme vraag die al eerder gesteld is, maar kan er niks over vinden. Waarom worden indoor kilometers niet meegenomen bij je totale afstand in Strava? Gisteravond mijn eerste indoor rit gemaakt met Mywoosh, en hij telt dat uurtje fietsen wel mee in je weekdoel, maar niet in de totale afstand.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Bij mij worden de virtuele ritjes ook meegenomen in de totaal afstand.
Heb net ook even m.b.v. "Veloviewer" gecontroleerd en zag dat 4 ritjes (158 km overall) meegenomen zijn in het totaal van 2025.
Heb net ook even m.b.v. "Veloviewer" gecontroleerd en zag dat 4 ritjes (158 km overall) meegenomen zijn in het totaal van 2025.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Excuus zat weer eens niet op te letten, hij stond bij mij standaard op 'fietsrit' bij het overzicht. Zie nu pas dat ook mijn mountainbikeritten niet waren meegenomen in dit overzicht dus heb al een paar 100 kilometer meer gefietst dan gedacht. Weer wat geleerd!
Kan je bij Strava ook een bestaand segment aanpassen? Meer specifiek; de ondergrond?
Hier in de buurt ligt een segment van ca 5km. De weg is ruim 3 meter breed, in het midden ligt een strook van nog geen halve meter brede betonplaten. De rest is gravel. Bij elke gravel rit rijdt iedereen dus ook over het gravel, maar Strava geeft het niet onverhard weer op de kaart. Geeft nogal een vertekend beeld voor je percentage onverhard.
Hier in de buurt ligt een segment van ca 5km. De weg is ruim 3 meter breed, in het midden ligt een strook van nog geen halve meter brede betonplaten. De rest is gravel. Bij elke gravel rit rijdt iedereen dus ook over het gravel, maar Strava geeft het niet onverhard weer op de kaart. Geeft nogal een vertekend beeld voor je percentage onverhard.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Strava gebruikt de kaarten van OSM/Mapbox, en volgens mij zit daar ook de data in over de ondergrond.Se7en schreef: ↑09 okt 2025 14:40 Kan je bij Strava ook een bestaand segment aanpassen? Meer specifiek; de ondergrond?
Er zijn ook vele wegen/trajecten die door OSM ten onrechte als 'verhard' of als 'onverhard' zijn aangeduid. Dan is het wel handig om met een route-tool het type ondergrond te kunnen wijzigen. Bij mijn weten kan dat met Strava niet, maar bijvoorbeeld met RidewithGPS wel.
Tjonge jonge, dat je je over een stukje van 5 km verhard druk over maakt dat dat geen gravel is.Se7en schreef: ↑09 okt 2025 14:40 Kan je bij Strava ook een bestaand segment aanpassen? Meer specifiek; de ondergrond?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mooi leven he, als dit het enige is waar ik mij druk om kan makenOrlok schreef: ↑09 okt 2025 16:16Tjonge jonge, dat je je over een stukje van 5 km verhard druk over maakt dat dat geen gravel is.Se7en schreef: ↑09 okt 2025 14:40 Kan je bij Strava ook een bestaand segment aanpassen? Meer specifiek; de ondergrond?
Hier in de buurt ligt een segment van ca 5km. De weg is ruim 3 meter breed, in het midden ligt een strook van nog geen halve meter brede betonplaten. De rest is gravel. Bij elke gravel rit rijdt iedereen dus ook over het gravel, maar Strava geeft het niet onverhard weer op de kaart. Geeft nogal een vertekend beeld voor je percentage onverhard.![]()
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Jawel, vandaag 2,5 km over het onverharde pad tussen de Loosdrechtseplassen gereden en dat was niet de bedoeling.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless