Ter referentie: ik ben 183 cm lang en heb een bb van 87 cm. Ik heb nu verreweg de meeste kilometers gemaakt op mijn Bianchi Infinito uit 2012 en hier zit ik erg lekker op. De stack/reach van dit frame is respectievelijk 583/386 mm, en hierbij heb ik de combi Deda Superleggera stuur (420 mm c-c, reach/drop=75/130 mm) en Superleggero stuurpen (100 mm, -8gr). Onder de stuurpen zit 12 mm aan spacers + een topcap van 8 mm, dus samen 20 mm.
Als eisen heb ik een schroefbaar bottom bracket, een ronde zadelpen en universele derailleurhanger. Nu is mijn oog gevallen op een Carbonda in een leuke custom kleur, maar ik twijfel nog tussen de CFR696 of CFR 707. Hierbij heb ik de volgende overwegingen:
- De Carbonda CFR696 in maat 56 zit erg dicht bij de geometrie van mijn Bianchi Infinito maat 57. Twijfelpunt hierbij is het feit dat de kabels buitenom gaan; makkelijk voor onderhoud, maar dat doe ik zelf en kost mij dus niets. Weggewerkte kabels wordt meer en meer de norm, dus ik denk dat ik nu of later het gevoel ga krijgen dat ik de optie voor niet volledig geïntegreerde kabels heb laten liggen.
- De 707 wijkt qua geometrie ietsje af, maar is wel geschikt voor volledig geïntegreerde kabels. Als ik voor dit frame zou gaan, ligt het voor de hand om ook voor de bijbehorend geïntegreerd stuur ("CGB02") te kiezen. Dit stuur wordt aangeboden in de volgende maten: 80x400, 90x420, 90x440, 100x440. Ik begrijp dat het bij een gravelfiets niet gek is om met een wat kortere stuurpen te rijden, en liever ga ik niet breder dan 420 mm c-c. Ik kom er alleen niet uit welke maat het moet worden: een framemaat Medium heeft stack/reach van 573/390; een framemaat Large en large heeft stack/reach 596/400. De hoek van het stuur met de vork is -6 gr.
Graag hoor ik jullie mening over welke framemaat van de Carbonda CFR707, in combinatie met welke maat geintegreerd stuur mij het beste zou passen. Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties.