Met welke verlichting de winter in?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Ik zou zeggen Garmin Varia, maar die heeft ook nog steeds micro usb.
Verder is zichtbaarheid altijd het beste met reflecterende kleding, aanvullend op een lamp.
Verder is zichtbaarheid altijd het beste met reflecterende kleding, aanvullend op een lamp.
Ik heb een fluo oranje helm, en een rugzakhoes met voldoende reflecterende stroken, dus wil aanvullend een goed lampje
Heb zelf al even gezocht en kwam op deze:
Lezyne Strip drive 300+ (de nieuwe)
BBB BLS-255i rearlight signal
Heb zelf al even gezocht en kwam op deze:
Lezyne Strip drive 300+ (de nieuwe)
BBB BLS-255i rearlight signal
Ik zou hier ook een radar durven aanbevelen.
Sinds ik die heb, rij ik niet meer zonder.
M'n Magene is retour met oplaadproblemen en heb nu een Cycleplus L7 besteld, 89 euro dacht ik.
Sinds ik die heb, rij ik niet meer zonder.
M'n Magene is retour met oplaadproblemen en heb nu een Cycleplus L7 besteld, 89 euro dacht ik.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
ik snap alleen die knipperstand niet. Wat denk je dat daar het voordeel van is?
vanavond zat ik ook heel even achter zo'n knipperknakker. hoogst irritant. Ik heb maar zo snel als mogelijk ingehaald.
vanavond zat ik ook heel even achter zo'n knipperknakker. hoogst irritant. Ik heb maar zo snel als mogelijk ingehaald.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ravemen TR30 ticks all boxesmimoza schreef: ↑22 sep 2025 10:45 Ik ga deze even terug naar boven halen...
Ik ben wegens verandering van job terug een aantal maanden woon/werk aan het doen met de gravel of racefiets.
Ik rijd momenteel met:
Voor:
Lezyne mini drive 300 (om gezien te worden) of,
Lezyne mini drive 500xl (gopro mounted) (om een beetje te zien) of,
Gloworm X2 (gopro mounted) (om alles te zien)
Van die combinaties of mogelijkheden ben ik heel erg tevreden.
Achter heb ik momenteel:
Lezyne Strip Pro 300 Alert (gebruik zowel overdag, als 's avonds)
Ook daar ben ik tevreden van, maar die heeft nog een reguliere micro USB aansluiting
Ik ben me bewust dat het een luxe probleem is, maar ik zoek momenteel naar een achterlichtje met USB-C aansluiting
Vereisten zijn:
- Zowel knipperen als niet
- USB-C
- makkelijk uit te wisselen van fiets (liefst zonder vaste houder)
- voldoende zichtbaarheid
Iemand een aanrader?
Dogma F
Gezien zijn natuurlijk.depoldertoerist schreef: ↑22 sep 2025 19:01 ik snap alleen die knipperstand niet. Wat denk je dat daar het voordeel van is?
Een onregelmatige puls is het meest effectief. Dat zie je van een kilometer ver.
En voor fietsen in een groep hebben al die radar een speciale peloton stand.
Nederlandse fietspaden zijn zo druk dat je altijd de peloton stand nodig hebt. Daarnaast, knipperlicht is niet toegestaan.koeroeur schreef: ↑22 sep 2025 22:16Gezien zijn natuurlijk.depoldertoerist schreef: ↑22 sep 2025 19:01 ik snap alleen die knipperstand niet. Wat denk je dat daar het voordeel van is?
Een onregelmatige puls is het meest effectief. Dat zie je van een kilometer ver.
En voor fietsen in een groep hebben al die radar een speciale peloton stand.
Precies Ivo. Wij als racefietsers irriteren overige weggebruikers toch al overmatig. Zo'n knipperlichtje is voor alle overige weggebruikers mega irritant en niet toegestaan, waarom doen zo velen van ons toch zo hun best om anderen tegen ons in het harnas te jagen?
Ooit actief als Ophetkantje
Ik vind daar als fietser niets irritant aan. En ik vind het nog steeds absurd dat het in NL verboden is.
Ieder remlicht van een auto is vele malen feller dan dat knipperlichtje op je fietslicht. En bij druk verkeer is dat ook een kakefonie van lichten. Volgens Gemini een 400 tot 1000 lumen. Knipperlichtjes zijn normaal een 30 lumen.
Ieder remlicht van een auto is vele malen feller dan dat knipperlichtje op je fietslicht. En bij druk verkeer is dat ook een kakefonie van lichten. Volgens Gemini een 400 tot 1000 lumen. Knipperlichtjes zijn normaal een 30 lumen.
Een knipperstandje voor gezien te worden in schemermomenten.
Als het donker is, of gewoon licht, neem ik de vaste stand.
Ik rijd (vooral) woon/werk verkeer in (het mooie) Belgisch-Limburg.
Dat gaat 80 à 90% over fietssnelwegen of fietspaden die volledig gescheiden zijn van de (auto)rijweg, dus een radar lijkt me (momenteel) geen meerwaarde.
De Ravemen TR30 lijkt interessant, daar ga ik verder naar kijken.
Een mogelijkheid om de remdetectie uit te zetten zou perfect zijn, maar ik kijk er even naar!
Als het donker is, of gewoon licht, neem ik de vaste stand.
Ik rijd (vooral) woon/werk verkeer in (het mooie) Belgisch-Limburg.
Dat gaat 80 à 90% over fietssnelwegen of fietspaden die volledig gescheiden zijn van de (auto)rijweg, dus een radar lijkt me (momenteel) geen meerwaarde.
De Ravemen TR30 lijkt interessant, daar ga ik verder naar kijken.
Een mogelijkheid om de remdetectie uit te zetten zou perfect zijn, maar ik kijk er even naar!
Ik heb er als fietser juist wel last van. Komt zo`n knakker je inhalen met 1,5 km/h verschil en dan zit je een kwartier met een knipperende kerstboom in je gezichtsveld, rete-irritant. Sowieso vind ik verlichting op klaarlichte dag overbodig, schijnveiligheid net als zo`n radarsysteem.koeroeur schreef: ↑23 sep 2025 09:24 Ik vind daar als fietser niets irritant aan. En ik vind het nog steeds absurd dat het in NL verboden is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als dit topic trending wordt weet je zeker dat de zomer bijna voorbij is.... 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!