Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Factor

DDX
Forum-lid HC

DDX 18 sep 2025 17:06

Nieuwe gravel bike van factor, de Aluto, niet heel veel ruimte voor achterband (en max tot 47mm) :

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 18 sep 2025 21:48

Heb nog een bel nodig op m'n factor ostro, aero stuur dus spurcycle wordt lastig.
Dacht laat ik dan de hidemybell(/closethegap) maar bestellen.
Nou die gaat weer retour...

Geluid opzich wel ok (maar haalt het niet vergeleken met de spurcycle)
Maar de garmin komt niet mooi uit met stuur, voorkant hangt wat naar beneden en komt boven stuur uit ook.

2 foto's ter vergelijk, de factor mount :
Afbeelding

en de hidemybell :
Afbeelding

Even kijken wie dit kan printen voor mij en dan kijken of dat beetje past :
https://www.printables.com/model/100517 ... cle-holder

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2025 11:33

DDX schreef: 18 sep 2025 17:06 Nieuwe gravel bike van factor, de Aluto, niet heel veel ruimte voor achterband (en max tot 47mm) :

Afbeelding
Dat vind ik wel een enorme blunder hoor. Dat is echt veel te krap!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wmc
Forum-lid

wmc 19 sep 2025 11:52

Die ruimte ontwikkelt zich vanzelf toch :lol:

Daantje92
Forum-lid

Daantje92 20 sep 2025 11:04

Nadat mijn chineese factor het nodig vond om te barsten aan de zadelpen, toch maar een origineel frame aangeschaft. Ali wielen blijven wel hun dienst doen.
Afbeelding
Factor Ostro VAM
Time VXR
Trek Supercaliber

Beam me up, Scotty
Forum-lid

Beam me up, Scotty 20 sep 2025 13:10

DDX schreef: 18 sep 2025 17:06 Nieuwe gravel bike van factor, de Aluto, niet heel veel ruimte voor achterband (en max tot 47mm) :

Afbeelding
Dat moet je niet willen. Dat gaat aanlopen en slijten, ongeacht de ondergrond. Ik ga er even vanuit dat dit overeenkomt met de daadwerkelijke fiets.
Achteraf is elke fietstocht leuk.

Beam me up, Scotty
Forum-lid

Beam me up, Scotty 20 sep 2025 13:16

DDX schreef: 18 sep 2025 21:48 Heb nog een bel nodig op m'n factor ostro, aero stuur dus spurcycle wordt lastig.
Dacht laat ik dan de hidemybell(/closethegap) maar bestellen.
Nou die gaat weer retour...

Geluid opzich wel ok (maar haalt het niet vergeleken met de spurcycle)
Maar de garmin komt niet mooi uit met stuur, voorkant hangt wat naar beneden en komt boven stuur uit ook.

2 foto's ter vergelijk, de factor mount :
Afbeelding

en de hidemybell :
Afbeelding

Even kijken wie dit kan printen voor mij en dan kijken of dat beetje past :
https://www.printables.com/model/100517 ... cle-holder
Hide my bell is mijn excuus om meestal "pardon" te roepen, want alleen sommige tieners horen hem. De mount is bij mijn stuur (Vision metron arc) perfect, dus ik wacht maar gewoon op een luidere versie.
Achteraf is elke fietstocht leuk.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 10 okt 2025 16:57

Ik heb de Hide-my-bell ook maar de versie die op de Factor mount past, met zo'n GoPro aansluiting. Dat past wel mooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het scheuren van de fiets is blijkbaar niet enkel voorbehouden voor Chinese kopies. Mijn fork is gescheurd. Gelukkig op tijd iets gevoeld.

Fiets staat bij de fietsenmaker, claim is ingediend. Ik heb er wel vertrouwen in dat het opgelost gaat geraken, maar toch niet leuk. Vooral omdat ik niets heb voorgehad, geen diepe putten gepakt, niet gevallen. Gewoon spontaan gescheurd.

Nu dus maar verder rijden op de BMC, wat ook geen straf is (maar toch blij dat ik nog een tweede fiets heb :mrgreen: )
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 10 okt 2025 21:15

Ja die heb ik inmiddels ook gekregen nadat ik gemaild heb met ze, zit die iig recht.

Bel zelf valt nog wel tegen kwa geluid tov de spurcycle die ik op mijn andere fietsen heb zitten.
Ga dus nog even kijken of ik die op een of andere manier (heb iets gevonden wat misschien past icm gopro mount onderop)
Maar voor nu even prima dat ik iig bel heb.
In Frankrijk gaat zonder prima, maar in Nederland is een bel toch echt wel een must.

Balen van je fork, zal vast wel goed opgelost worden en op zo'n moment is het prettig dat je meerdere fietsen hebt.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 okt 2025 11:15

Ik pas die mounts altijd aan. Voor mijn foil zelf heel simpel. Ringetje van 2mm op de achterste schroef en hij staat perfect recht.
Deze: top ding, licht super sterk, die had minimaal 40% dunner gekund en past met een ringetje hier en daar op elk stuur. Kleine garmin boor een gaatje bij etc.

https://www.futurumshop.nl/ravemen-aom0 ... uder.phtml

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 13 dec 2025 13:00

De nieuwe vork is eindelijk in België, heeft maar 2 maanden geduurd :?

Nu moet hij nog van bij Codagex tot bij de dealer geraken (die van Codagex zijn niet de snelsten) en dan nog bij M-Level, samen met de rest van het frame om wat kleine dingen weg te werken en de schade aan het balhoofd (wat verf weg aan de onderkant doordat de vork gescheurd was) op te lossen.

Hopelijk ergens eind januari in orde. Wat een geluk dat het niet in de zomer gebeurd is :P
Afbeelding

Joris
Forum-lid

Joris 13 dec 2025 13:52

Heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar de verschillende fietsmedia buitelen over elkaar van enthousiasme over de Factor One - beetje half aero/half triathlon fiets. De gebruikelijke marketing claims hebben het over tweecijferige percentages “sneller” dan huidige topfietsen. Overigens nog niet UCI gecertificeerd dus dat kan nog spannend worden als je net 10k+ hebt uitgegeven met als doel UCI wedstrijden te rijden. Maar zag ergens interview met ontwerper die toezegt iets te regelen met klanten mocht dit niet gebeuren.
https://www.bicycling.com/bikes-gear/a6 ... lbSeW1a2Sg

Plaats reactie