Scott
Een fietsvriend had er enkele jaren geleden eentje, versie wit/zwart/rood
Ik zou hem nooit zelf kopen, maar vond het wel een 'vette bak'.
Ik zou hem nooit zelf kopen, maar vond het wel een 'vette bak'.
https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... 4410001192wasbeer2006 schreef: ↑18 sep 2025 11:11 Het is onderhand alles geweest:
Foil een 1/1/8,
Foil twee 1/1/4,
Foil twee en half 1"
Foil 3 is het weer 1/1/8
Is de 1/1/6 niet een schrijffout?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ja inderdaad en ook op de syncros site staat het zo.
Goed je kan vaak toch alleen de specifieke stuurpennen kwijt, maar toch.
Ook -11 graden, moet je ook op letten scheelt ook een halve cm of meer.
Bij de foil is het weer -10 garden.
Goed je kan vaak toch alleen de specifieke stuurpennen kwijt, maar toch.
Ook -11 graden, moet je ook op letten scheelt ook een halve cm of meer.
Bij de foil is het weer -10 garden.
De Scott staat nu helemaal zoals ik het voor ogen had.
Carbon stuurtje overgenomen van marcx en dat staat en voelt heel fijn.
Hide my bell bijgekocht.
Lokale FM eens helemaal laten nakijken.
Test ritje vanmorgen bevestigde dat dit een heel fijn sturende fiets is. Kwiek zonder nerveus te zijn.
Zadel nog halve cm omhoog gezet en nu perfect.
Even gewogen, rijklaar 8.1 kg. Zonder pedalen en gps houdertje zou het zowat 7.8 zijn.
Fine by me.

Carbon stuurtje overgenomen van marcx en dat staat en voelt heel fijn.
Hide my bell bijgekocht.
Lokale FM eens helemaal laten nakijken.
Test ritje vanmorgen bevestigde dat dit een heel fijn sturende fiets is. Kwiek zonder nerveus te zijn.
Zadel nog halve cm omhoog gezet en nu perfect.
Even gewogen, rijklaar 8.1 kg. Zonder pedalen en gps houdertje zou het zowat 7.8 zijn.
Fine by me.

-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ja dat is een fijn stuurtje, had ik op mijn vorige foil, niet zo scherp en plat.
Stuur rechtzetten, ik word daar ook niet goed van, ben daar zo slecht in.
Stuur rechtzetten, ik word daar ook niet goed van, ben daar zo slecht in.
Op de foto lijkt het stuur idd niet helemaal recht te staan. Maar is toch echt wel zo. Ik vermoed dat de hoek van foto nemen een verkeerd beeld geeft.
En mijn schoenen doe ik altijd zo. Met perfect recht krijg ik snel last. Ik doe het nu al meer dan 10 jaar zo en dat gaat mij goed af. Links altijd net ietsje meer dan rechts.
En mijn schoenen doe ik altijd zo. Met perfect recht krijg ik snel last. Ik doe het nu al meer dan 10 jaar zo en dat gaat mij goed af. Links altijd net ietsje meer dan rechts.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Laat je voeten en ook polsen vooral in de natuurlijke stand staan, dat is meestal het beste.
De wel de vraag waarom je grepen zo recht staan, zo staan je polsen waarschijnlijk niet als je ze ontspannen op het stuur legt.
Naar binnen is voor de meeste veel natuurlijker. Ik vind het echt veel fijner rijden.
De wel de vraag waarom je grepen zo recht staan, zo staan je polsen waarschijnlijk niet als je ze ontspannen op het stuur legt.
Naar binnen is voor de meeste veel natuurlijker. Ik vind het echt veel fijner rijden.
80% van de tijd rij ik met handen op de bocht van het stuur. 15% remgrepen, 5% plat op het stuur.
Stuurtje toch even gaan bekijken en het stond misschien een mm of 2 scheef, dus gecorrigeerd.
De FM heeft de remgrepen recht geïnstalleerd. Op de andere fietsen staan ze lichtjes scheef maar niet zoal sik nu dikwijls zie. Misschien pas ik ze nog een klein beetje aan.
Stuurtje toch even gaan bekijken en het stond misschien een mm of 2 scheef, dus gecorrigeerd.
De FM heeft de remgrepen recht geïnstalleerd. Op de andere fietsen staan ze lichtjes scheef maar niet zoal sik nu dikwijls zie. Misschien pas ik ze nog een klein beetje aan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Fraai machien geworden Gijs! Dat stuur is echt een aanvulling.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!