Thanks maar ik kijk sport/TV als ik train (en dat zit vast niet op de Garmin)wasbeer2006 schreef: ↑17 sep 2025 14:25 Dan moet je je oren via de spotify app op het Garmin device koppelen, dan krijg je daarin ook de piepjes (dacht ik, maar zeker weet ik het niet).
Niet alleen bv de spotify bediening als veld, echt de app op het garmin toestel
Garmin edge 850/550
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Tijdens afdalingen in het buitenland vind ik ze erg handig tijdens steile/lange afdalingen met haarspeltbochten. Verder nauwelijks idd (ook best link als je dat leest terwijl je dus een put/bocht nadertdaniel1975 schreef: ↑17 sep 2025 15:07Die zijn heel irritant.
En nog irritanter, als ik een koers in wil laden in Connect om door te sturen naar de Garmoin krijg ik die gevaarmelding ook eerst in beeld en moet ik wachten tot die weg is voordat ik verder kan.
Popup zegt dan in Connect "als je de gevaren wilt weergeven.........via de kaartinstellingen"
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Dat is altijd bij connect. Zelfs als je een 530 hebt, waar die meldingen niet eens werkendaniel1975 schreef: ↑17 sep 2025 15:07Die zijn heel irritant.
En nog irritanter, als ik een koers in wil laden in Connect om door te sturen naar de Garmoin krijg ik die gevaarmelding ook eerst in beeld en moet ik wachten tot die weg is voordat ik verder kan.
Popup zegt dan in Connect "als je de gevaren wilt weergeven.........via de kaartinstellingen"
Krijgen jullie die melding als je een GPX importeert in Garmin Connect om zo een nieuwe koers te maken?
Net nog geprobeerd: maar ik krijg geen melding.
Net nog geprobeerd: maar ik krijg geen melding.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Krijg deze melding meteen als ik een koers open in Garmin Connect (GC) op de iPhone.
Meestal als ik route in Strava maak en deze een ster geef dan open ik GC helemaal niet.
Dan wordt deze op de achtergrond naar apparaat gepushed zonder verdere handelingen.

Meestal als ik route in Strava maak en deze een ster geef dan open ik GC helemaal niet.
Dan wordt deze op de achtergrond naar apparaat gepushed zonder verdere handelingen.

Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Zeker geen probleem maar een klein dingetje ...
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Dan heb je het over deze: ravemanscottwilko schreef: ↑16 sep 2025 17:21 Ik zie toch voor volgend seizoen een optie om de 850 aan te schaffen.
Wil deze dan met een ravemen lamp combineren. De fr300 en fr500 kunnen naast verlichting ook als powerbank fungeren. Deze optie is voordeliger dan de powerbank van Garmin zelf en mijn signaal lamp voor is op.
Redbull Pro-SL 2010 + CSL - 3000 - Edge 850
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, heel irritantdaniel1975 schreef: ↑17 sep 2025 15:07 Die zijn heel irritant.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Heb 8 korte ritjes gereden en tussen door met de Edge 'gespeeld'.
10,5u heeft die geregistreerd waarvan 3 uurtjes genavigeerd.
Accu was toen 3%.
Van het weekend een langere rit en denk dat ik dan beter idee krijg van accuduur.
Als ik het scherm op automatisch zet vind ik deze soms erg fel. Maar soms is 20-30% niet voldoende.
Nog beetje mee testen.
Verder viel me op dat strava de hoogtemeters corrigeert.
10,5u heeft die geregistreerd waarvan 3 uurtjes genavigeerd.
Accu was toen 3%.
Van het weekend een langere rit en denk dat ik dan beter idee krijg van accuduur.
Als ik het scherm op automatisch zet vind ik deze soms erg fel. Maar soms is 20-30% niet voldoende.
Nog beetje mee testen.
Verder viel me op dat strava de hoogtemeters corrigeert.
Vandaag nog wat gefietst in de zon en bij nader inzien vallen de vernieuwingen/voordelen t.o.v. 840 me (nog?) niet mee;
- geluiden (hardste stand) zijn (vrijwel) onhoorbaar bij windgeruis (en vandaag viel dat rondom Arnhem reuze mee)
- geluiden zijn slecht(er) te onderscheiden van elkaar; radar/workout/waarschuwingen
- zoals eerder gemeld hoor ik de geluiden helemaal niet meer met oortjes in tijdens een workout op de rollen
- de bel is "lachwekkend" slecht en klinkt zeer irritant, ik vind dat geen (echte) vervanger van een hidemybell mount
- paginawissels gaan niet sneller dan op 840 (getest naast elkaar)
- start ietsje sneller op dan de 850
- scherm is bij hogere stand veel beter leesbaar maar bij 30% verdwijnt dit bijna volledig (in de zon)
- batterijverbruik is behoorlijk fors en gaat richting de 10% per uur
Kortom....ik weet niet of ik hem houd eigenlijk
- geluiden (hardste stand) zijn (vrijwel) onhoorbaar bij windgeruis (en vandaag viel dat rondom Arnhem reuze mee)
- geluiden zijn slecht(er) te onderscheiden van elkaar; radar/workout/waarschuwingen
- zoals eerder gemeld hoor ik de geluiden helemaal niet meer met oortjes in tijdens een workout op de rollen
- de bel is "lachwekkend" slecht en klinkt zeer irritant, ik vind dat geen (echte) vervanger van een hidemybell mount
- paginawissels gaan niet sneller dan op 840 (getest naast elkaar)
- start ietsje sneller op dan de 850
- scherm is bij hogere stand veel beter leesbaar maar bij 30% verdwijnt dit bijna volledig (in de zon)
- batterijverbruik is behoorlijk fors en gaat richting de 10% per uur
Kortom....ik weet niet of ik hem houd eigenlijk
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate