Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
pino
- Forum-lid HC
pino
12 sep 2025 17:55
DC Rainmaker
https://www.dcrainmaker.com
Volgens velen DE tester van gadgets.
Niet zijken maar reiden !
-
ric
- Forum-lid
ric
12 sep 2025 18:00
Ray van DC Rainmaker
https://www.dcrainmaker.com/2025/09/gar ... iance.html
Die maakt heel veel reviews. Krijgt ook horloges en devices voor dat ze uitkomen. Hij en 'GP Lama' zijn, denk ik, beetje de benchmark vwb reviews.
Ik heb de 850 2,5u buiten gebruikt. Scherm is echt heel mooi.
Automatische helderheid vond ik veels te fel. Als je die uitschakelt dan stelt die de huidige helderheid in. Was op dat moment 70%.
Heb deze daarna afwisselend op 20/30/40 gehad. Denk dat 30% prima is.
DCR zegt hierover:
"
For the crappier climates of the world, you’ll probably get relatively similiar battery life between an Edge 840 and Edge 850. Even 30% backlight setting on the Edge 850 is considerably brighter than the Edge 840’s normal configuration. So 30% puts you at ~20hrs in my testing.
Most of my riding was in the sun, but I did have one rainy section on Monday in California in the trees/rain/mist/clouds/whatever, and playing around with the backlight a little bit on the climb, even 20% was more than enough, and 10% was also fine too."
Door menu's heen gaat ook heel soepel en snel. Anders userinterface is wel even wennen maar wel prettig geloof ik.
Laatst gewijzigd door
ric op 12 sep 2025 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
12 sep 2025 18:15
Als je 20 uur red is het toch zat en mijn ervaring is dat Garmin in de documentatie vaak nog bescheiden is in de accuduur, je red de opgegeven tijden makkelijk.
-
galileo2
- Forum-lid
galileo2
12 sep 2025 19:52
Zou er een edge explorer3 met deze upgrade in de pijplijn zitten?
-
tomtom
- Forum-lid
tomtom
16 sep 2025 13:11
Een (langere) batterijduur dan de 840 zou zeker logisch zijn maar wmb zijn andere zaken (veel) belangrijker. Ik rijd al sinds de 801 "alle" Garmin Edges (met tussendoor even een Bolt vanwege de beroerde 820 connecties) en ben zeer verheugd dat ik nu van de 840 naar de 850 kan. Iets groter scherm, (veel) sneller, (veel) beter beeld en imo een betere UI. Bovendien aardige features als een bel e.d. Af en toe meer (op)laden vind ik dan van miniem belang want dat zegt niets over het gebruik van het apparaat OP de fiets en dat is volgens mij het meest relevant. Tussendoor de Karoo2/3 en de Roam nog getest maar die blijven voor mijn gebruik nog (ver) weg van de opties/mogelijkheden die Garmin biedt. Helaas hebben die beide laatste merken/fietscomputers wel een veel betere/fijnere/mooiere/prettigere "compagnionapp". Hoewel niet (heel) vaak nodig is dat bij Garmin toch wel behoorlijk matig. Afgelopen week nog 3 (hoog-opgeleide) collega's moeten helpen die er niet uitkwamen met de koppeling.....imo best veelzeggend!
Aeroad
Grail
Ultimate
-
joridebont
- Forum-lid
joridebont
16 sep 2025 13:25
heb de 850 net binnen en ingesteld
Canyon Aeroad CF SLX 8, Giant Revolt Advanced 2
-
scottwilko
- Forum-lid HC
scottwilko
16 sep 2025 17:21
Ik zie toch voor volgend seizoen een optie om de 850 aan te schaffen.
Wil deze dan met een ravemen lamp combineren. De fr300 en fr500 kunnen naast verlichting ook als powerbank fungeren. Deze optie is voordeliger dan de powerbank van Garmin zelf en mijn signaal lamp voor is op.
-
ric
- Forum-lid
ric
16 sep 2025 19:40
Weet niet of die 'gevaar-meldingen' veel batterijcapaciteit opslurpen maar die vind ik erg irritant en dus uit gezet.
Klein strava-dingetje is dat de device-info niet meekomt naar strava.
Gevraagd aan strava en dat duurt nog even ..
Thank you for contacting Strava. Sorry the data from your device is not being recognized properly on Strava. We do not have this device mapped in our system yet - which can cause your activity statistics to appear differently from what you see on the original platform you use.
I've filed a ticket for our engineers to add this model to Strava. Thank you for your patience.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
tomtom
- Forum-lid
tomtom
17 sep 2025 11:09
ric schreef: ↑16 sep 2025 19:40
Weet niet of die 'gevaar-meldingen' veel batterijcapaciteit opslurpen maar die vind ik erg irritant en dus uit gezet.
Klein strava-dingetje is dat de device-info niet meekomt naar strava.
Gevraagd aan strava en dat duurt nog even ..
Thank you for contacting Strava. Sorry the data from your device is not being recognized properly on Strava. We do not have this device mapped in our system yet - which can cause your activity statistics to appear differently from what you see on the original platform you use.
I've filed a ticket for our engineers to add this model to Strava. Thank you for your patience.
Je bedoeld dat op Strava staat dat je de rit met een 850 hebt geregistreerd? Dat lijkt me een (zeer) beperkt probleem toch? Gisteren 1e rit gereden met de 850; snelle UI, super helder & (dus0 erg fijn. De geluiden vind ik maar zozo. Ik vond ze op de 840 duidelijker & intuitiever (bijvoorbeeld in een geplande workout en bij het bereiken van het einde van de cassette). Bovendien hoor ik ze veel minder goed met oortjes in (op de rollen uiteraard want wie is er nou zo stupide om die dingen buiten in te doen.....

?)
Aeroad
Grail
Ultimate
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 sep 2025 14:25
Dan moet je je oren via de spotify app op het Garmin device koppelen, dan krijg je daarin ook de piepjes (dacht ik, maar zeker weet ik het niet).
Niet alleen bv de spotify bediening als veld, echt de app op het garmin toestel
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 sep 2025 15:07
ric schreef: ↑16 sep 2025 19:40
Die zijn heel irritant.
En nog irritanter, als ik een koers in wil laden in Connect om door te sturen naar de Garmoin krijg ik die gevaarmelding ook eerst in beeld en moet ik wachten tot die weg is voordat ik verder kan.
Popup zegt dan in Connect "als je de gevaren wilt weergeven.........via de kaartinstellingen"
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!