Ervaringen Buycycle?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je de fiets nieuw of tweedehands gekocht?
Bij een professionele of particuliere verkoper?
Hoe lang heeft het ganse proces, betaling, verzending en uiteindelijke ontvangst geduurd?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Grrr.
Op 18/08 een fiets gekocht op buycycle.
Nu al twee mislukte ophaalpogingen. Ligt aan de transporteur, niet aan de koper.
Eerste mislukte poging op 29/08. Mislukt.
Tweede poging 05/09 (een volledige week later): mislukt.
De verkoper stuurde me bericht dat hij gisteren in de vooravond (toen hij doorhad dat niemand ging opdagen) dan maar zelf naar het verzendpunt is gereden en de fiets daar afgaf. Vanmorgen alsnog een mail van buycycle dat er een nieuwe poging op 11/09 zal zijn. Weer 6 dagen later.
Trackingcode heeft aan dat er bij UPS een verzendlabel aangemaakt is op 20/08. Daarna niets meer. Alleen was de transporteur DHL??
Van bucycle alleen nietszeggende mails. Dat ze bij de tweede poging nauwgezet alles gingen opvolgen.
Mislukte poging op 05/08. Pas een mail op 08/08. Zonder verdere uitleg. Ik dus weer mailen naar buycycle wat ze precies verstaan onder nauwgezet opvolgen.
En meteen ook dat ik zelf dus nooit een fiets bij hen zal verkopen. Op een totaalbedrag van 2880 is er 475 euro voor buycyle (verzending, kopersbescherming en 7,5% die ze van de koper afhouden). Dan mag de service wel een stuk beter zijn.
Op 18/08 een fiets gekocht op buycycle.
Nu al twee mislukte ophaalpogingen. Ligt aan de transporteur, niet aan de koper.
Eerste mislukte poging op 29/08. Mislukt.
Tweede poging 05/09 (een volledige week later): mislukt.
De verkoper stuurde me bericht dat hij gisteren in de vooravond (toen hij doorhad dat niemand ging opdagen) dan maar zelf naar het verzendpunt is gereden en de fiets daar afgaf. Vanmorgen alsnog een mail van buycycle dat er een nieuwe poging op 11/09 zal zijn. Weer 6 dagen later.
Trackingcode heeft aan dat er bij UPS een verzendlabel aangemaakt is op 20/08. Daarna niets meer. Alleen was de transporteur DHL??
Van bucycle alleen nietszeggende mails. Dat ze bij de tweede poging nauwgezet alles gingen opvolgen.
Mislukte poging op 05/08. Pas een mail op 08/08. Zonder verdere uitleg. Ik dus weer mailen naar buycycle wat ze precies verstaan onder nauwgezet opvolgen.
En meteen ook dat ik zelf dus nooit een fiets bij hen zal verkopen. Op een totaalbedrag van 2880 is er 475 euro voor buycyle (verzending, kopersbescherming en 7,5% die ze van de koper afhouden). Dan mag de service wel een stuk beter zijn.
Als je mailt, mail je dan als reply op de vorige mails? Dan lijkt het of je bij dezelfde medewerker uitkomt. Daar werd ik toen wel redelijk door geholpen (goed lezen en vooral alles lezen, was een uitdaging voor deze figuur). Wellicht is dat nog een tip.
Bij mij viel Buycycle nog wel mee, maar die vervoerders zijn echt ruk (en die worden gecontracteerd door Buycycle dus is het hun probleem).
Het is inderdaad erg wisselend.
Overigens valt me op dat uNco 1 post doet met een positieve post op 05-08 20.21, op 05-08 20.20 lid is geworden, daarna nooit meer heeft gepost en ook op de vraag van Lcsmet ook niet meer reageert.
Bij mij viel Buycycle nog wel mee, maar die vervoerders zijn echt ruk (en die worden gecontracteerd door Buycycle dus is het hun probleem).
Het is inderdaad erg wisselend.
Overigens valt me op dat uNco 1 post doet met een positieve post op 05-08 20.21, op 05-08 20.20 lid is geworden, daarna nooit meer heeft gepost en ook op de vraag van Lcsmet ook niet meer reageert.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Inmiddels ook 2e item verkocht. Ging eigenlijk prima. Alleen onhandig dat ze met DHL Express verzenden i.p.v. de gewone DHL. Dat betekent dat ik geen gebruik kan maken van de DHL Pakketautomaat maar naar een of andere shady Turkse kapper moest om 't pakje weg te brengen. Wel allemaal gelukt trouwens.
Geld uitbetalen gaat ook snel, binnen 1-3 dagen stond het erop.
Geld uitbetalen gaat ook snel, binnen 1-3 dagen stond het erop.
Ik antwoord inderdaad altijd op dezelfde mail. En binnen d e24u komt normaal een antwoord. Maar hun antwoorden zijn van die standaard voorgekauwde happen tekst. Pas als ik daar op wijs en vraag wat ze nu effectief bedoelen komt er een persoonlijk antwoord.
Vanmorgen dinsdag nu eindelijk een update van de tracking, dus 4 dagen later. Fiets is nu echt vertrokken en zit in Barcelona. Maar dus dankzij de verkoper die zelf de fiets naar het depot bracht. Ik heb eigenlijk zin om een deel van de verzendkosten terug te vragen.
Vanmorgen dinsdag nu eindelijk een update van de tracking, dus 4 dagen later. Fiets is nu echt vertrokken en zit in Barcelona. Maar dus dankzij de verkoper die zelf de fiets naar het depot bracht. Ik heb eigenlijk zin om een deel van de verzendkosten terug te vragen.
Dat zou ik zeker doen. Ik had wat onderdelen die door de verkoper met schoonmaakmiddel vernaggelt waren en de verkoper had zijn geld al maar kreeg het door buycycle gewoon vergoed. Zijn daar wel schappelijk in, iig bij mij wel.koeroeur schreef: ↑09 sep 2025 08:41 Ik antwoord inderdaad altijd op dezelfde mail. En binnen d e24u komt normaal een antwoord. Maar hun antwoorden zijn van die standaard voorgekauwde happen tekst. Pas als ik daar op wijs en vraag wat ze nu effectief bedoelen komt er een persoonlijk antwoord.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Fietsmaatje wilde zijn frame verkopen en had zelfs al een koper gevonden. Die haakte echter af op de 150 euro (!!) commissie. Daar kwam voor de verkoper ook nog eens 75 euro bij. Dat zijn toch wel forse prijzen. Ik snap dat de schoorsteen moet roken bij Buycycle, maar dit is toch wel heel makkelijk verdiend.
Ik betaalde 280 euro verzendkosten + koperbescherming. Da's best heftig op een bedrag van 2600.
Maar het blijft een goeie deal. De fiets stond eigenlijk aan 2880 te koop. We zijn overeengekomen op 2600 + reserve Sram batterij én pedalen (die beide eigenlijk niet voorzien waren) dus blijft wel een goeie koop voor een fiets met 500 km.
Maar ik zie mezelf dus geen fiets verkopen op bucycle.
Maar het blijft een goeie deal. De fiets stond eigenlijk aan 2880 te koop. We zijn overeengekomen op 2600 + reserve Sram batterij én pedalen (die beide eigenlijk niet voorzien waren) dus blijft wel een goeie koop voor een fiets met 500 km.
Maar ik zie mezelf dus geen fiets verkopen op bucycle.