Hallo,
Sinds verleden week heb ik het Square frame van Elite. Ik gebruik deze met een Tacx Neo 2 en MyWhoosh als software.
De belangrijkste reden voor de aankoop was dat het frame beloofde stil te zijn, en dat is het ook! Fluisterstil, zelfs het 'klakken' van de derailleur is verdwenen omdat er gebruik wordt gemaakt van virtuele versnellingen.
Over MyWhoosh kan ik ook geen verkeerd woord zeggen, al moet ik erbij zeggen dat ik nog geen ander platform geprobeerd heb.
Zijn er op dit forum nog gebruikers van het Square frame ism een non-Elite trainer? Want daar had ik iets anders verwacht. Alhoewel de Tacx Neo 2 door Elite als een compatibele trainer wordt beschouwd, is de interactie soms toch vreemd. Wanneer je een route (MyWhoosh) rijdt kan op sommige momenten de weerstand vd Tacx zonder reden (geen klim of heuvel) zo hoog worden dat de pedalen amper nog rond te krijgen zijn, waarna de weerstand volledige wegvalt om daarna opnieuw te verhogen tot praktisch stilstand. Dit blijft verder duren zodat je de route moet afbreken. Een workout verloopt dan weer zonder problemen.
Spijtig is ook dat MyWhoosh je huidige versnellings-range niet toont; hiervoor moet je de app Square van Elite openen. Via mijn Karoo 2 of 3 kan ik geen connectie maken met het Square frame.
Kunnen de eventuele gebruikers van het frame met een non-Elite trainer hun ervaringen delen?
Met dank!
Elite Square Frame
Ik zou dat probleem bij Elite melden. Je Square zit tussen mywoosh en je Tacx. Of de square struikelt over de data die hij van Mywoosh krijgt of de Tacx over die hij van de Square ontvangt. Ik neem aan dat je het probleem niet hebt als je de square uit de keten haalt (reguliere fiets op de tacx).
Kijk zelf ook naar de eventuele aanschaf van de square. Kan nog niet echt onafhankelijke reviews vinden, dat wat er is lijkt meer op “branded content”.
Kijk zelf ook naar de eventuele aanschaf van de square. Kan nog niet echt onafhankelijke reviews vinden, dat wat er is lijkt meer op “branded content”.