Komend weekend bivakeer ik nog een paar nachten in Nancy vanuit de vakantiebestemming terug naar huis.
Heeft iemand daar nog wat fietstips die de drukke wegen een beetje mijden (racefiets)?
Hoogtemeters zijn daar, naar ik begrijp, lastig te vinden.
Hoor het graag.
Fietsen Nancy
https://www.strava.com/activities/15422161871. Het waren extreem weinig klimmeters, maar wel verkeersluwe routes om in- en uit Nancy te komen. Routes langs kanaal.
Niet zijken maar reiden !
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Rijd wat verder noordwaarts en bivakeer in Metz.
Veel leukere stad, veel leukere restaurants en veel leukere prijzen.
Rond Metz heb je hele mooie routes met veel klimmen en dalen.
Veel middeleeuwse dorpjes en de Moesel als je vlak wilt rijden.
Rond Nancy ken ik weinig trajecten die de moeite waard zijn.
Adversity is the Catalyst of Change
Dat er betere opties zijn om te fietsen weet ik wel. Nancy ligt logistiek erg gunstig op de route en qua reistijd op een mooie afstand van het vakantieadres en daarna weer naar huis met de kleine man die mee is.Dubbeldekker schreef: ↑04 sep 2025 22:21 Rijd wat verder noordwaarts en bivakeer in Metz.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ah zo. Jammer genoeg kan ik je niet helpen met ervaring met routes rond Nancy. Ik kan je wel het place Stanislas aanraden in Nancy, erg indrukwekkend. Daarna de middeleeuwse hoek bij de stadspoorten bezoeken met vele restaurantjes aan acceptabele prijzen en je hebt Nancy gehad.
Er is wel een route die zowel de stad aandoet als de omgeving van Nancy. Ook nog een stuk langs de rivier dus relatief vlak.
Hier een linkje in het Frans maar wellicht kun je daarmee verder zoeken: https://www.gravelpassion.fr/evenements ... avel-tour/
Er is wel een route die zowel de stad aandoet als de omgeving van Nancy. Ook nog een stuk langs de rivier dus relatief vlak.
Hier een linkje in het Frans maar wellicht kun je daarmee verder zoeken: https://www.gravelpassion.fr/evenements ... avel-tour/
Uiteindelijk deze gereden:https://www.strava.com/activities/15725998599
Verkeersluw en voor de regio denk ik het maximum aantal hoogtemeters eruit geperst.
Stukken vanuit Nancy direct door het bos naar het Noorden (zowel heen als terug) wel slecht asfalt, maar wel mooi rustig op een fietspad door het bos.
Verkeersluw en voor de regio denk ik het maximum aantal hoogtemeters eruit geperst.
Stukken vanuit Nancy direct door het bos naar het Noorden (zowel heen als terug) wel slecht asfalt, maar wel mooi rustig op een fietspad door het bos.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Prachtig plein inderdaad. En zeker ook een mooie stad hoor. Maar ik vind Metz net wat gemoedelijker en heeft een hele rijke geschiedenis.
Nancy is wat protserig soms, voor mij dan hè.
Ik heb een beetje hetzelfde met Firenze of Siena, de laatste kan mij meer bekoren. Maar het natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.
On topic: fijn dat je een route hebt gevonden, klinkt als een mooie route
Nancy is wat protserig soms, voor mij dan hè.
Ik heb een beetje hetzelfde met Firenze of Siena, de laatste kan mij meer bekoren. Maar het natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.
On topic: fijn dat je een route hebt gevonden, klinkt als een mooie route
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Die spijt klopt wel, er is een makkelijk te bereiken camping aan de Moselle op loopafstand van het centrum. Ideale tussenstop op door- of terugreis van je vakantie.
Ik zei trouwens niet dat het “t Siena van Frankrijk is” hoewel het middeleeuwse deel misschien best wat overeenkomsten toont
Tot zover de VVV berichten
Ik zei trouwens niet dat het “t Siena van Frankrijk is” hoewel het middeleeuwse deel misschien best wat overeenkomsten toont
Tot zover de VVV berichten