Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ik had een mooie Restrap Top Tube tas gekocht, maar niet gekeken dat ik de bolt-on versie had besteld helaas. Dus retour en nieuwe besteld.
Deze wil ik omdat ik donderdag tm zondag ga fietsen en toch iets meer mee wil nemen op de fiets dan een volgepakte jersey.
Deze wil ik omdat ik donderdag tm zondag ga fietsen en toch iets meer mee wil nemen op de fiets dan een volgepakte jersey.
Sl8 is zeker mooi, en Specialized heeft erg fraaie kleuren in het gamma. Net als Orbea en Ridley trouwens als je een keus kan maken.
Het enige nadeel is dat de kleurnamen écht onmogelijk zijn van Specialized. Zo heb ik Chameleon Supernova Tint Over Maroon / Chrome … een hele broekzak vol.
Het enige nadeel is dat de kleurnamen écht onmogelijk zijn van Specialized. Zo heb ik Chameleon Supernova Tint Over Maroon / Chrome … een hele broekzak vol.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je moet toch iets doen om die prijzen te rechtvaardigen? 
Dat gezegd hebbende: de S-works Gloss glacial metallic vind ik echt een waanzinnige kleur.
Dat gezegd hebbende: de S-works Gloss glacial metallic vind ik echt een waanzinnige kleur.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ze hebben wel als een van de weinige het recht deze prijzen te vragen.
Het frame is echt licht in niet alleen in een matzwarte maat 54, maar ook in een metallic wit/zandkelur in maat 58 is het frame onder de 800 gram! 796 namelijk, daarnaast is ook de vork licht, de toebehoren van het frame en de zadelpen.
Ook is het glasharde carbon, super mooi afgewerkt en zeker goed rijdend en stijf genoeg frame en dat zeg ik als niet speci fan.
Ik heb nog geen ander frame op dit hoge niveau gezien
Het frame is echt licht in niet alleen in een matzwarte maat 54, maar ook in een metallic wit/zandkelur in maat 58 is het frame onder de 800 gram! 796 namelijk, daarnaast is ook de vork licht, de toebehoren van het frame en de zadelpen.
Ook is het glasharde carbon, super mooi afgewerkt en zeker goed rijdend en stijf genoeg frame en dat zeg ik als niet speci fan.
Ik heb nog geen ander frame op dit hoge niveau gezien
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Hebben ze het stokje van Scott over genomen?
Die hadden toch altijd de mooiste carbon frames
-
scottpch64
- Forum-lid
Mooie bike Daniel!
Lekker de Sram groep erop laten zitten.
Scottwilko: Dat gaat ze niet lukken!
Lekker de Sram groep erop laten zitten.
Scottwilko: Dat gaat ze niet lukken!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik ben best een Scott fan. Maar eerlijk, de laatste SL8 is puur qua frame afwerking gewicht wel iestje verder.scottwilko schreef: ↑02 sep 2025 21:09 Hebben ze het stokje van Scott over genomen?
Nu heb ik de nieuwe addict nog niet in mijn handen gehad!
Let wel ga je er op fietsen zijn het nuance verschillen. Enige wat ik niks vind bij speci zijn die schroefbrackets, als je het op die manier doet, doe het dan niet enige flater wat mij betreft.
Het ligt momenteel zo dicht bij elkaar, kijk wat je goed past en mooi vind, maar ga geen grote verschillen verwachten
Schroefbracket is juist een absolute schot in de roos wat mij betreft. Zou wat mij betreft gewoon wettelijk verplicht moeten zijn 
Ik heb zelf een SL8 (bruikleen) en de vorige Addict RC (eigendom) en ik vind de Specialized absoluut iets beter rijden, maar het is wel deels smaak. De Addict RC is luier en moet je de bocht om sturen, de SL8 is wat nerveuzer en stuurt wat vinniger. Zijn het grote verschillen? Nee. Na een uurtje op de een of de ander weet je niet beter.
Ik heb zelf een SL8 (bruikleen) en de vorige Addict RC (eigendom) en ik vind de Specialized absoluut iets beter rijden, maar het is wel deels smaak. De Addict RC is luier en moet je de bocht om sturen, de SL8 is wat nerveuzer en stuurt wat vinniger. Zijn het grote verschillen? Nee. Na een uurtje op de een of de ander weet je niet beter.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Neuh, hele fietsenstal draait hier inmiddels op Shimano. Dus wielsets uitwisselbaar, zelfde remblokjes op reserve, geen andere tools qua gereedschap, etc.
Wat is er zo bijzonder aan het BB van de Tarmac dan? Schroefbracket is toch juist een sprong vooruit zou je zeggen.
Inderdaad. Als je écht denkt te voelen dat het niet stijf is, dan is het tijd om eens met Plugge te gaan bellen 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pinarello is nooit aan de press-shit begonnen en daar kunnen de toppers toch aardig mee uit de voeten.