Eens, het hele jaar staan die palen langs de snelweg bijna niets te doen. Frankrijk in de mei vakantie 2024, bijna geen enkele auto aan een paal gezien en daar staan er vaak gewoon 10 tot 20 stuks.Ernie C. schreef: ↑31 aug 2025 18:33 Het hele concept zomervakantie is natuurlijk ook te debiel om er de infrastructuur op aan te passen. Allemaal in dezelfde paar weken (waarin het juist hier ook doorgaans prima weer is) afreizen naar gebieden waar het 5 maanden per jaar lekker weer is.
Ik doe ook vrolijk mee, maar het is wat mij betreft meer een kwestie van verwachtingspatroon bijstellen dan eisen dat de overheid dingen oplost.
Sowieso lijkt mij dat een taak van het bedrijfsleven. Er staan al genoeg gesubsidieerde palen denk ik.
En het wachten wat Daniel aangeeft heb ik niet gezien. Ik had altijd een vrije minimaal 200KV paal beschikbaar en ben op 31 juli en 1 augustus naar Oostenrijk gegaan overdag en op 19 augustus terug.
Het enige wat je niet moet doen is een van de drie/vier zaterdagen om 3 of 4 uur vanuit NL vetrekken. Maar ik zie sowieso niet in waarom ik die kwelling zou aangaan.
Het werkt overal door, hoeveel locaties kan je alleen maar zaterdag aankomen, daar moet ook een verbod op komen. Dan heb je ook nog bedrijven waar je max 3 weken kan nemen en dan ook niet ff een dagje eerder weg kan, dat is natuurlijk ook bizar en zo creëer je lekker een probleem.
Ps. ik zie Noorwegen wel als optie voor de zomervakantie 2026, daar de familie naar 3 jaar Oostenrijk daar niet meer heen wil.