Je betaalt gewoon btw en bpm in Nederland over importautos.
Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat hangt er maar net vanaf. Steeds meer Chinese merken assembleren alles hier, om importheffingen te omzeilen. In die fabrieken werken veelal gewoon Europeanen.
Je kunt de Chinezen niet kwalijk nemen dat ze flink innoveren op het vlak van EV's. De Europese merken zitten gewoon al tijden te slapen, met name VAG en BMW.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De ID7 is de eerste VW ev die er fatsoenlijk uit ziet, serieus snel kan laden en goede range heeft.
Om dan vervolgens in het interieur weer die achterlijk slechte touch-sliders te monteren op het stuur. Dat is gewoon puur dommigheid en verkeerde bezuiniging.
Kia Ev6 was bijv zijn tijd ver vooruit en geen Chinees.
Om dan vervolgens in het interieur weer die achterlijk slechte touch-sliders te monteren op het stuur. Dat is gewoon puur dommigheid en verkeerde bezuiniging.
Kia Ev6 was bijv zijn tijd ver vooruit en geen Chinees.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een Chinese auto is niet hetzelfde als een auto die in China is gebouwd.
Meeste Chinese auto's zijn 90% auto's, net dat laatste kleine stukje verfijning zit er niet in (of dat erg is of niet, is voor iedereen om voor zichzelf te bepalen)
Het is wel jammer dat de grote automakers nu ook die kant op gaan. De VW ID3 was niet eens een 90% auto, dat ding was gewoon niet klaar om verkocht te worden.
De ID7 heb ik overwogen. Dat stuur was echt wel 1 van de afknappers. De beperkte prestaties eens er 100km/u op de teller stond ook. Het echte verbruik (bij mijn rijstijl) was ook minder. Sturen was ook wat afstandelijk (zelfs voor een VW). Service bij alles wat tegenwoordig van d'Ieteren is, is ook rampzalig (weinig andere opties in Vlaanderen)
Het is dus een BMW geworden. Die heeft wel een normaal stuur, heeft boven 100km/u wel nog steeds 300+pk, verbruik is wel ok (bij mijn rijstijl) en stuurt echt goed. Service weet ik nog niet (hij is nog nieuw
). Dan heb ik maar wat minder opties (de ID7 was zowat full-options maar wel met de 'kleinere' batterij)
Meeste Chinese auto's zijn 90% auto's, net dat laatste kleine stukje verfijning zit er niet in (of dat erg is of niet, is voor iedereen om voor zichzelf te bepalen)
Het is wel jammer dat de grote automakers nu ook die kant op gaan. De VW ID3 was niet eens een 90% auto, dat ding was gewoon niet klaar om verkocht te worden.
De ID7 heb ik overwogen. Dat stuur was echt wel 1 van de afknappers. De beperkte prestaties eens er 100km/u op de teller stond ook. Het echte verbruik (bij mijn rijstijl) was ook minder. Sturen was ook wat afstandelijk (zelfs voor een VW). Service bij alles wat tegenwoordig van d'Ieteren is, is ook rampzalig (weinig andere opties in Vlaanderen)
Het is dus een BMW geworden. Die heeft wel een normaal stuur, heeft boven 100km/u wel nog steeds 300+pk, verbruik is wel ok (bij mijn rijstijl) en stuurt echt goed. Service weet ik nog niet (hij is nog nieuw

-
uninvitedguest
- Forum-lid
Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Of uit Belgie komen....en geen last van BPM hebben.uninvitedguest schreef: ↑26 aug 2025 14:59 Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Is er iets mis met bovenmodaal verdienen?uninvitedguest schreef: ↑26 aug 2025 14:59 Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Zin veelal ook geen eigen auto's maar leaseconstructies. Hoort "gewoon" bij de arbeidsvoorwaarden, maar zorgt regelmatig voor vreemde blikken.uninvitedguest schreef: ↑26 aug 2025 14:59 Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Niet zijken maar reiden !
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Wat mij betreft helemaal niks, vanwaar die vraag?havana schreef: ↑26 aug 2025 15:14Is er iets mis met bovenmodaal verdienen?uninvitedguest schreef: ↑26 aug 2025 14:59 Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Belangrijker is wat je over houdt na aftrek woon en leefkostenuninvitedguest schreef: ↑26 aug 2025 14:59 Als ik zie wat voor auto's er hier voorbij komen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er door de forumleden hier meer dan bovenmodaal wordt verdiend.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.