Hallo,
Mijn BR8070 lekte bij de seals. Heb de remklauw vervangen door de BR8071 en het systeem weer ontlucht. Om te controleren of de seals nu dicht waren heb ik het systeem de hele nacht onder druk gehouden. Echter de volgende ochtend waren de remblokjes wederom vochtig aan de achter kant. Mijn vraag aan jullie, wat heb ik hier fout gedaan en is mijn nieuw gekochte remklauw nu ook weer defect? Ik hoor graag jullie tips. Groet, Bert.
Ultegra BR8070 lekt bij de seals.
Onder druk gehouden? De hele nacht met de rem ingeknepen? Ik weet niet of de afdichtingen bij de zuigers daartegen bestand zijn.
Paar onwaarschijnlijke: dot olie ipv minerale gebruikt? Bij het ontluchten geen “bleed block” tussen de zuigers gehad zodat deze te ver naar buiten kwamen? De twee helften van de remklauw los gehad?
Paar onwaarschijnlijke: dot olie ipv minerale gebruikt? Bij het ontluchten geen “bleed block” tussen de zuigers gehad zodat deze te ver naar buiten kwamen? De twee helften van de remklauw los gehad?
Hallo 0475,
Ik heb minerale olie gebruikt van Shimano, een gele ¨bleed block¨ gebruikt en niet de twee helften los gehad. Ik heb zelf het vermoeden dat het gekomen is door het onder druk houden van de rem. Ik ging er van uit dat deze daar bestand tegen was. Kennelijk niet dus. Ik ga maar een nieuwe bestellen.
Ik had dit gedaan om eventuele restant lucht naar een locatie te persen.
Ik heb minerale olie gebruikt van Shimano, een gele ¨bleed block¨ gebruikt en niet de twee helften los gehad. Ik heb zelf het vermoeden dat het gekomen is door het onder druk houden van de rem. Ik ging er van uit dat deze daar bestand tegen was. Kennelijk niet dus. Ik ga maar een nieuwe bestellen.
Ik had dit gedaan om eventuele restant lucht naar een locatie te persen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Je zou ook nog even met deze kunnen proberen.