Standplaats: Bormio
Uiteindelijk gewoon via airbnb huisje gehuurd net buiten bormio.
1e dag de gavia om in te komen op en neer,
33x dood gegaan..was om 10 uur vertrokken was heel snel 30+gr en geen wind..viel vies tegen
2e dag bormio-stelvio-umbrailpass-prato-stelvio-bormio...
Bormio stelvio omhoog top..beetje wind...schaduw..afdeling umbrail top..in prato effe een taartje en cola en toen stelvio omhoog...weer 30gr plus
68x dood gegaan en 3km voor het einde begon het hard te waaien en te regen en te haggelen..uiteindelijk boven gekomen en in de stervens kou/ regen naar beneden...ben echt 10x me eigen tegen gekomen...maar epische toch wel.
3e dag mortirolo vanuit mazzo,
Stja...ik persoonlijk vondt hem heel heftig...weer 30gr +..
Weinig kunnen genieten..
Was een mooie omgeving en een goeie 7000 hoogte meters in 3 dagen.
1e dag de gavia om in te komen op en neer,
33x dood gegaan..was om 10 uur vertrokken was heel snel 30+gr en geen wind..viel vies tegen
2e dag bormio-stelvio-umbrailpass-prato-stelvio-bormio...
Bormio stelvio omhoog top..beetje wind...schaduw..afdeling umbrail top..in prato effe een taartje en cola en toen stelvio omhoog...weer 30gr plus
68x dood gegaan en 3km voor het einde begon het hard te waaien en te regen en te haggelen..uiteindelijk boven gekomen en in de stervens kou/ regen naar beneden...ben echt 10x me eigen tegen gekomen...maar epische toch wel.
3e dag mortirolo vanuit mazzo,
Stja...ik persoonlijk vondt hem heel heftig...weer 30gr +..
Weinig kunnen genieten..
Was een mooie omgeving en een goeie 7000 hoogte meters in 3 dagen.
Klinkt als een leuk tripje 
Was het ook,
Goed gezelschap,
Goed gegeten,
Schitterend omgeving,
En ja het blijft zwaar voor de meeste en dood gaan mag , des te mooier als je boven komt.
Genoten 100%
Afgezien 100%
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Klinkt als een top vakantie, lekker uitgerust ook
.
Mentaal rust ik daar wel vanuit.
Klinkt wel herkenbaar voor dat gebied.
30 graden en geen wind en een half uur later 5 graden en wind en regen. Dat is natuurlijk echt wel een aanslag op je lichaam.
Ik zie geen enkele foto van je dus dat was het episch, van epische ritten zijn geen foto's
Mentaal rust ik daar wel vanuit.
Klinkt wel herkenbaar voor dat gebied.
30 graden en geen wind en een half uur later 5 graden en wind en regen. Dat is natuurlijk echt wel een aanslag op je lichaam.
Ik zie geen enkele foto van je dus dat was het episch, van epische ritten zijn geen foto's
Profiel van de Gavia is aardig verneukeratief. Je denkt 5% gemiddeld is lekker draaien maar dat valt vies tegen.
Laatste keer dat ik Stelvio gedaan heb ging die precies twee dagen later dicht wegens sneeuwstormen.
Laatste keer dat ik Stelvio gedaan heb ging die precies twee dagen later dicht wegens sneeuwstormen.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Gisteren en vanochtend was de Stelvio afgesloten vanuit Bormio voorbij Bagni Vecchi ivm landslides en nu weer open. Ten zuiden van Bormio richting Mortirolo zijn er in juli grote landslides geweest rond Valdisotto en dat is nog altijd niet opgeruimd. Dat raakt de SP27 en het fietspad langs de Adda waardoor je op dit moment niet fietsend naar de Mortirolo of terug kunt komen (de SS38 loopt parallel maar is verboden voor fietsers en heeft een paar lange tunnels). Er is een alternatief met een busdienst maar ik heb daar nog geen studie van gemaakt. Iemand daar al ervaring mee opgedaan?
Ik kan hier inmiddels zelf een update over geven, de weg is inderdaad afgesloten voor alle verkeer, maar je kunt er met de fiets probleemloos omheen laveren. Dat was iigv vandaag, zondag, of het er op werkdagen anders uitziet is moeilijk te zeggen. Het wegdek is hier en daar beschadigd, maar geen probleem.