Het grote auto-topic
Dat ligt er maar aan. Ik vind Volvo’s meestal mooier maar VW beter doordacht.
Is een tijdje geleden maar bij Volvo bleef de broekspijp van mijn pak altijd hangen achter de hendel om de stoel te verstellen. Ook schitterde de lichtschakelaar in de zijruit.
Dat soort kleine dingen heeft (of had) VW beter voor elkaar.
Is een tijdje geleden maar bij Volvo bleef de broekspijp van mijn pak altijd hangen achter de hendel om de stoel te verstellen. Ook schitterde de lichtschakelaar in de zijruit.
Dat soort kleine dingen heeft (of had) VW beter voor elkaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43513
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tsja, lease he. Dan maak je soms andere keuzes dan dat je zelf zou doen. Prive had ik een jong gebruikte XC60 T6 gepakt, maar dat kost mij zoveel meer dan nu in de lease (+int. tankpas) dat het totaal niet interessant is.
Een V60 is absoluut de mooiere auto tov de Passat, daar is geen twijfel over.
Een V60 is absoluut de mooiere auto tov de Passat, daar is geen twijfel over.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zul je geen spijt van hebben. Heb nu een 204 pk R-line, plug in, open dak en trekhaak. Moest hem snel hebben i.v.m. vakantie , dus voorraad exemplaar. Rijdt heerlijk en verbruik prima.daniel1975 schreef: ↑21 aug 2025 21:18 Knoop doorgehakt. Als de V60 uit de lease loopt komt er een Passat 204pk business elegance met nog wat opties.
Vergelijkbare V60 qua luxe wordt fors duurder in zowel de leaseprijs als de fiscale bijtelling.
Beetje rationele keuze, maar wel blij mee.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43513
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Open dak lukte helaas niet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat is wel jammer want een open dak is wel fijn. Heb ik nu in de Mini ook maar in de nieuwe Mini heb je alleen nog maar een glasdak dat niet meer open kan.... En zo zijn er meer merken die alleen nog maar een glasdak aanbieden dat niet meer open kan. 
Ride bikes, not tanks!
Ik vind de nieuwe Passat erg fraai en eindelijk is het een volwaardig zustermodel van de Superb, dus ook veel ruimte. Beter dan zo'n Chinese nep Zweed in ieder geval. Ik begrijp heel die aantrekkingskracht van Volvo niet.
Campagnolo Ultra Dork
In een afgesloten benzinetank gaat E10 dacht ik wel een maand of 3 mee. Daarboven is het een beetje temperatuurafhankelijk. Grootste issue met E10 is dat het Ethanol in deze vorm van benzine vocht aantrekt. Alleen daarom al tank ik met al mijn machines E5 en niks anders. Alleen heen en weer naar de wintersport of zomervakantie tank ik gerust E10 omdat je de tank dan toch gelijk leeg rijdt.
Ik heb een neef die in de brandstofhandel werkt. Al heel wat verjaardagen is dit een heerlijk topic. De discussie tussen E5 en E10 gaat meestal over zuinigheid en kosten. Maar zeker bij hybride auto's en motoren waarbij de motor veel minder gebruikt wordt, moet je volgens hem echt altijd E5 tanken vanwege dat vochtissue. Ik begreep ook dat lang niet alle E10 ook echt 10% ethanol heeft. Die 5 en 10% zijn maximums. Kan zo maar zijn dat als je altijd bij een bepaalde pomp E10 tankt dat dit minder ethanol heeft vergeleken met een andere pomp waar je E5 tankt voor een hogere prijs.
https://www.ad.nl/auto/hoe-lang-kun-je- ... ~adf45367/
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Bij mijn BMW moet ik vooraf het tanken een knopje indrukken die de tank ontlucht anders kan er niet getankt worden. Dus de tank wordt volgens mij vacuum getrokken om veroudering van E10 te voorkomen of houdbaarheid te verlengen. Maar net hoe je het bekijkt.
Hoe zit dat eigenlijk bij andere hybrides? Want ik heb geen idee of andere merken dat ook hebben?
Volgens mij algemeen bekend dat Shell V-power helemaal geen bijmenging van bio-ethanol heeft. Dus E5 bij V-power is eigenlijk E0.
Hoe zit dat eigenlijk bij andere hybrides? Want ik heb geen idee of andere merken dat ook hebben?
Volgens mij algemeen bekend dat Shell V-power helemaal geen bijmenging van bio-ethanol heeft. Dus E5 bij V-power is eigenlijk E0.
Ride bikes, not tanks!
Dus de snelle conclusie is dat de autofabrikanten wel hebben nagedacht over het mogelijke probleem met E10 die langer in een tank verblijft. Maar ik blijf ook bij E5 (dus maximaal 5% bijmenging). In de tankklep staat dat ik zelfs E25 mag tanken. Dat is hier in de 'buurt' alleen in Frankrijk te verkrijgen?
Ride bikes, not tanks!
Ja maar meneer van de ANWB, die E85 in Frankrijk was zo lekker goedkoop: https://www.autovisie.nl/nieuws/pas-op- ... jouw-auto/
Ik pak ze wel weer in de afdaling 