[Centraal] Rustige camping tips
We hebben dit jaar de eerste camping gereserveerd, omdat we graag in de buurt van de Tour wilden zitten. Daarna gewoon wat opgezocht en een dag van tevoren gereserveerd. Eigenlijk gaan we altijd een soort van op de bonnefooi. Vorig jaar hebben we 2,5 week door Frankrijk gefietst en altijd pas een dag van tevoren gekeken waar we naartoe wilden. Dat lukte altijd. De campingdichtheid is ook vrij hoog in Frankrijk.
Tommeke, maar dan blijven er nog wel een aantal vragen over. In welke periode fietsten jullie? Tijdens hoogseizoen. Heb je vaak meerdere campings moeten bellen? Was de plek die je kreeg voldoende voor een tentje met wat extra ruimte, of kon een caravan of vouwwagen er ook makkelijk geplaatst worden?
Wij mailen een paar dagen van te voren naar een camping die we op het oog hebben en als er plek is vragen we of reserveren nodig is...meestal is er voldoende plaats en is reserveren niet nodig. We hebben een kleine caravan.
Als we dan tijdens de vakantie verder trekken en we na bijv 3u rijden er bijna genoeg van hebben bellen we een camping op bijv 1 of 2u rijden. Als die plek heeft rijden we daarheen en anders bellen we de buurcamping etc. Meestal na 1 of 2x raak.
Je moet gewoon niet te veel eisend zijn. Goed sanitair, liefst dicht bij een dorpje en een zwembad. Je kan de kust en te keur. Onderweg even snel de google reviews globaal doornemen en je weet genoeg.
Bovenstaande ook in het hoogseizoen zo gedaan.
Als we dan tijdens de vakantie verder trekken en we na bijv 3u rijden er bijna genoeg van hebben bellen we een camping op bijv 1 of 2u rijden. Als die plek heeft rijden we daarheen en anders bellen we de buurcamping etc. Meestal na 1 of 2x raak.
Je moet gewoon niet te veel eisend zijn. Goed sanitair, liefst dicht bij een dorpje en een zwembad. Je kan de kust en te keur. Onderweg even snel de google reviews globaal doornemen en je weet genoeg.
Bovenstaande ook in het hoogseizoen zo gedaan.
Dit doen we zo sinds de afgelopen 15 jaar en sinds vorig jaar met een caravan. Ben je wat wantrouwend aangelegd Jans?
Wat de reviews betreft daar moet je ook niet te kritisch naar kijken. Sommige mensen gaven enorm af op het sanitair en dan kom je daar en ja het is geen 5 sterren hotel, maar prima genoeg voor een camping. De vloer kan wel eens vuil zijn, maar met slippers aan is dat prima. Sommige mensen zijn gewoon veel te veeleisend als het op kamperen aan komt.
Wat de reviews betreft daar moet je ook niet te kritisch naar kijken. Sommige mensen gaven enorm af op het sanitair en dan kom je daar en ja het is geen 5 sterren hotel, maar prima genoeg voor een camping. De vloer kan wel eens vuil zijn, maar met slippers aan is dat prima. Sommige mensen zijn gewoon veel te veeleisend als het op kamperen aan komt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik geloof wel dat dat kan, maar voor laten we zeggen 1.5wk wordt dat alweer lastiger.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nee hoor niets wantrouwend, maar ik dacht dat jullie, zeker de laatste jaren vooral in september met vakantie gingen. Dan was dat dus een verkeerde aanname.Kornuit schreef: ↑16 aug 2025 13:06 Dit doen we zo sinds de afgelopen 15 jaar en sinds vorig jaar met een caravan. Ben je wat wantrouwend aangelegd Jans?
Tsja, wat dat betreft zijn we nu wat verwend, op de campings in de natuurparken in Canada krijg je per camper een half landgoed toegewezen, omgeven door bomen (enkel in Jasper niet, maar dat had te maken met de gigantische branden daar vorig jaar). In Noorwegen mag je vrijwel overal wildcamperen, dat lijkt me met een campertje ook leuk. In de rest van Europa kan dat nergens volgens mij(?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
In Scandinavie is het echt wildkamperen een sprookje. Je bent nog steeds afhankelijk van de grondeigenaar. Hangt ook af van het kampeermiddel. Vraag het bij de lokale autoriteit, liefs vooraf.
Kamperen in Schotland lijkt in het hoogseizoen juist een ramp.
Niet zijken maar reiden !
Dat klopt ook wel, maar soms ook wel gedeeltes nog in het hoog seizoen.Jans schreef: ↑16 aug 2025 13:32Nee hoor niets wantrouwend, maar ik dacht dat jullie, zeker de laatste jaren vooral in september met vakantie gingen. Dan was dat dus een verkeerde aanname.Kornuit schreef: ↑16 aug 2025 13:06 Dit doen we zo sinds de afgelopen 15 jaar en sinds vorig jaar met een caravan. Ben je wat wantrouwend aangelegd Jans?
Dit jaar overgestapt van een Holtkamper Kyte (de mooiste vouwwagen ooit imho) naar een caravan. Juist om de redenen die jij ook aangeeft. wij zijn de afgelopen jaren vaak eerder vertrokken vanwege het risico op een natte tent, die ik thuis niet kan drogen.daniel1975 schreef: ↑15 aug 2025 08:54Ik nodig jou graag eens uit op de camping voor een kopje koffie of andere versnapering naar keuze. Dan zul je zien dat die caravanlui echt niet allemaal even beroerd zijn![]()
Wij hebben een Cabanon vouwwagen gehad en overgestapt naar een caravan ivm het voor- en naseizoen en meer comfort bij slecht weer. Nog steeds blij mee.
Werd alleen een beetje hebberig toen er paar weken geleden een nieuwe Holtkamper werd opgezet. Wat was dat een vreselijk mooi ding zeg! (maar kost een mooie caravan en dan zit je nog steeds in een tent).
@kornuit: jij bent nog in de ontkenningsfase![]()
Ook willen we in voor en naseizoen kamperen en dan is vochtig tentdoek wel een dingetje.
Deze vakantie beviel de caravan trouwens prima. Ik was bang dat ik minder goed zou slapen maar dat viel gelukkig reuze mee.
Nu vind ik caravans ook niet mooi, maar om ze nou te verbieden? En op grond waarvan?
Courir c'est mourir un peu