53 jaar, top 8 algemeen, top 4 in m'n categorie (45-54j). Maar als je zag wat er mee reed, dan is dat echt geen resultaat waar je van omver valt hoor.
Op de terugweg......(ouder worden)
En 10 jaar eerder was het ook heel normaal om tegen 80 per uur en meer een col af te knallen.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2025 10:19Klimmen was toen heel normaal met je helm aan je stuur.
Livestrong shirtje was toen fraai tov alle lelijke Nalini designs, etc.
Tijdgeest
Fiets was fantastisch: de oer-CR1 met SuperRecord en Shamals.
Ik vroeg me dus af wat er wel beter wordt naarmate je ouder wordt. Als ik zo terug lees is dat wel het praten over de Ventoux e.d.
@Jakkel: ik ben 56 maar nooit een echte klimmer geweest. Nu veel te zwaar, 86 kg bij 1.87. Mijn scherpste gewicht was 77 kg, maar dan nog heb ik schrik van het klimmen.
@Jakkel: ik ben 56 maar nooit een echte klimmer geweest. Nu veel te zwaar, 86 kg bij 1.87. Mijn scherpste gewicht was 77 kg, maar dan nog heb ik schrik van het klimmen.
older Budweiser
Zoals een 72 jarige, Fransman uit Bedoin bij zijn rit van afgelopen week schreef " beter gaat het niet meer worden. Minimaal 2 uur, ik zal er mee moeten leven."Kilowatt schreef: ↑16 aug 2025 16:11 Ik vroeg me dus af wat er wel beter wordt naarmate je ouder wordt. Als ik zo terug lees is dat wel het praten over de Ventoux e.d.![]()
Hoe ouder je wordt, hoe beter je was. Jeweettog!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zwaarder worden is een keuze.Kilowatt schreef: ↑16 aug 2025 16:11 Ik vroeg me dus af wat er wel beter wordt naarmate je ouder wordt. Als ik zo terug lees is dat wel het praten over de Ventoux e.d.![]()
Niet zijken maar reiden !
Vind ik ook. Medicatie nemen bijvoorbeeld is ook een keuze, ook al word je minder oud en heb je heel veel pijn; het blijft een keuze
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik klim hooguit 3 weken per jaar en die paar kilo maakt in de polder weinig uit.
Maar dan nog ben nooit heel licht geweest max was 76 bij 185, denk nu 83 a 84.
Maar je moet echt weinig eten om af te vallen, 10 of 15 jaar terug was het januari en februari ff opletten en ik zat weer op 78 a 79, voor mij prima.
Met dat gewicht ben ik de Ventoux nog eens opgereden in 1u34 met een MTB. Ik denk dat ik nu nog wel een eind kom, als ik die paar kilo kwijt ben
Maar dan nog ben nooit heel licht geweest max was 76 bij 185, denk nu 83 a 84.
Maar je moet echt weinig eten om af te vallen, 10 of 15 jaar terug was het januari en februari ff opletten en ik zat weer op 78 a 79, voor mij prima.
Met dat gewicht ben ik de Ventoux nog eens opgereden in 1u34 met een MTB. Ik denk dat ik nu nog wel een eind kom, als ik die paar kilo kwijt ben
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of je wil of niet, afvallen wordt moeilijker naarmate je ouder wordt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!