Op de terugweg......(ouder worden)
Maar terug on topic : ik merk wel met ouder worden, dat de herstel periode na een lange rit iets langer wordt. Zo ook na 100+ km ritten, de dag erna is strammer dan vroeger.
Niet erg, maar ik merk wel dat 3 zonnestralen niet meer genoeg zijn als herstel.
Niet erg, maar ik merk wel dat 3 zonnestralen niet meer genoeg zijn als herstel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Ook ontopic. Het feit dat de ogen minder flexibel worden.
Ik zit er hard aan te denken om een lenswissel te laten uitvoeren dan zou ik na 40 jaar bril de rest van mijn leven geen bril meer nodig hebben.
Ik heb nooit echt een probleem gehad met een bril, maar kan maar niet wennen aan een multifocale bril.
Iemand hier ervaring met een dergelijke ingreep?
Ik zit er hard aan te denken om een lenswissel te laten uitvoeren dan zou ik na 40 jaar bril de rest van mijn leven geen bril meer nodig hebben.
Ik heb nooit echt een probleem gehad met een bril, maar kan maar niet wennen aan een multifocale bril.
Heb ik dan gezegd dat alles één op één hetzelfde is? Neen. Maar... heel veel aspecten van het motorrijden kan je wel doortrekken naar het dalen met een fiets. Bijvoorbeeld, de voorrem is zowel bij een moto als bij een fiets de voornaamste rem die de grootste krachten te verwerken krijgt en tevens de grootste remkracht biedt (logisch), bij een auto trouwens ook (varieert van+/-65% vooraan, +/- 35% achteraan). Trek uw handrem maar eens op als je 100 ofzo rijdt. Je zal wel merken hoe belangrijk die voorrem is. Bij zowel een moto als fiets zijn de twee remmen apart te bedienen, dus vrij vergelijkbaar, qua dosering. Dat er bij het rijden verschillen zijn tussen een moto en fiets weet ik ook wel. Niet alleen het zwaartepunt is anders, ook het gewicht, de vering, de bredere banden, het remmen op de motor, de hellingshoek, enz... .
Ik zie dichtbij echt niet goed meer. Garmin aflezen gaat al enkele jaren niet meer. Ik heb plaklensjes van aliexpress onderaan de binnenkant van m'n fietsbril geplakt. Super tevreden van. Misschien dat ze ook zoiets hebben om ver te zien?scottwilko schreef: ↑15 aug 2025 14:48 Ook ontopic. Het feit dat de ogen minder flexibel worden.
Al jaren aan de multifocaal. Kost een hoop, maar dan heb je ook wat. Met de jaren merk ik dat mijn reactievermogen achteruit gaat, waardoor ik op de MTB bij sommige zaken de mist in ga. Mede hierdoor iets rustiger omlaag, maar 60 met bagage omlaag is nog steeds rustig.
Kwam net weer een bril met los inzetstukje tegen dat verrassend lekker zat en zag (Adidas Evil Eye meen ik). Die inzetbrilletjes waren destijds bij Specsavers ook als tweede gratis bril te scoren.
Kwam net weer een bril met los inzetstukje tegen dat verrassend lekker zat en zag (Adidas Evil Eye meen ik). Die inzetbrilletjes waren destijds bij Specsavers ook als tweede gratis bril te scoren.
Niet zijken maar reiden !
Multifocale insert van BBB gekocht dit jaar ivm het ouder worden. Gelijk maar 2 stuks om in mijn BBB Chester BBB69 ( zwart en wit montuur / blauwe en grijze lenzen ) te plaatsen. Ideaal en redelijk goedkoop. Zicht en kwaliteit zijn wel top & stuk goedkoper dan mijn Oakley op sterkte was in 2012 ( Zonder multifocaal.)

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Onzin. Ik zie bijv. dichtbij nog prima, alleen mijn armen worden tekort.jakkel schreef: ↑15 aug 2025 14:54Ik zie dichtbij echt niet goed meer. Garmin aflezen gaat al enkele jaren niet meer. Ik heb plaklensjes van aliexpress onderaan de binnenkant van m'n fietsbril geplakt. Super tevreden van. Misschien dat ze ook zoiets hebben om ver te zien?scottwilko schreef: ↑15 aug 2025 14:48 Ook ontopic. Het feit dat de ogen minder flexibel worden.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Het gaat dus niet om een leesdeel op de fiets bril. Ik heb sinds 2 jaar een multifocale bril, maar ik zie dichtbij beter zonder. En het feit dat je je hoofd perse in een bepaalde positie moet houden om op de juiste afstand scherp te zien valt mij zwaar.
Ik zou graag weten of hier iemand al een lenswissel of lens implantaat heeft laten uitvoeren. Hoe is dat op de fiets?
Verschillende soorten fiets brillen op sterkte ken ik wel en dat wil ik dus niet meer.
Ik zou graag weten of hier iemand al een lenswissel of lens implantaat heeft laten uitvoeren. Hoe is dat op de fiets?
Verschillende soorten fiets brillen op sterkte ken ik wel en dat wil ik dus niet meer.
scottwilko schreef: ↑15 aug 2025 14:48 Ook ontopic. Het feit dat de ogen minder flexibel worden.