Alles over vakanties op én met de fiets

[Centraal] Rustige camping tips

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 15 aug 2025 09:00

Haha hebben dat ding nu dik een jaar een bevalt erg goed. Een soort tent kamperen maar wel binnen 30 minuten staan incl de luifel. Koken buiten. Koelkast bij de hand en slapen op een heerlijk bed van 170x200 ipv op een luchtmatje op de grond. Zijn sinds we dit ding hebben ook al heel wat weekendjes in NL weggeweest. Dat hadden we met een tent nooit gedaan.

Ik zie ons niet zo snel zo'n witte grote caravan kopen. Ook geen camper of busje trouwens. Geen auto bij de hand hebben vinden we toch wel een groot nadeel. Als je een stadje wil bezoeken moet de hele boel mee met alle risico en gedoe van dien.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2025 09:21

Camper zie ik ook niet zitten om de redenen die jij aangeeft. Leuk om door Canada of Noorwegen te trekken, maar niet als je langer op 1 plek staat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 15 aug 2025 09:41

Ik heb niets tegen campers of caravans. Zal zelf ook een deze jaren wel een keer een caravan gaan kopen. Wel zou ik graag een Europees inhaal verbod zien voor campers en auto’s met caravans. Tevens een verplichte cursus voor het rijden in de bergen bij aankoop van een camper. De geur van de oververhitte remschijven 🤮
Misschien ook eens kijken naar Zwitserland voor kleinschalige campings en mooie hike mogelijkheden. Als je buiten de insta hotspots blijft valt de drukte erg mee en bijvoorbeeld de regio Wallis is qua weer ook prima.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2025 09:54

tinoh schreef: 15 aug 2025 09:41 Ik heb niets tegen campers of caravans. Zal zelf ook een deze jaren wel een keer een caravan gaan kopen. Wel zou ik graag een Europees inhaal verbod zien voor campers en auto’s met caravans.
Wacht maar tot je zelf zo'n ding hebt, dan wil je dat echt niet meer. Dan liever verplicht BE rijbewijs en keuring voor caravans ofzo.
Als ik achter opa&oma met caravan zit op de snelweg die met 80km/u naar het zuiden sukkelen ga ik er hoe dan ook langs. Idem vrachtwagens die op hellingen terugzakken in snelheid. Inhalen met 105-110 is echt geen straf voor de medeweggebruikers.
Het ligt niet aan de caravan of camper, maar aan de chauffeur die A. niet harder wil, B. zuinig wil rijden, C. niet durft, D. ïk heb vakantie, dus geen haast".

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 aug 2025 10:12

Als ik al die 'eisen' voor een camping voorbij zie komen heb ik het hier bijna allemaal. :D
En ik mag er nog 10 dagen van genieten. ;)
Vwb die kinderen, ik zie hier precies wat jullie bedoelen;
Klein speeltuintje, pingpongtafel, trapveldje en een riviertje.
De kinderen hier zijn lekker ouderwets met elkaar aan het spelen.
Degene die ik overdags op een telefoon/tablet heb gezien zijn op één hand te tellen.
En bovenal, het is niet irritant al die kinderen.
Nagenoeg geen geschreeuw en gejank, gewoon genieten van die koters. :winkthumb:

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 15 aug 2025 11:04

Theo V schreef: 15 aug 2025 10:12 Als ik al die 'eisen' voor een camping voorbij zie komen heb ik het hier bijna allemaal. :D
En ik mag er nog 10 dagen van genieten. ;)
Vwb die kinderen, ik zie hier precies wat jullie bedoelen;
Klein speeltuintje, pingpongtafel, trapveldje en een riviertje.
De kinderen hier zijn lekker ouderwets met elkaar aan het spelen.
Degene die ik overdags op een telefoon/tablet heb gezien zijn op één hand te tellen.
En bovenal, het is niet irritant al die kinderen.
Nagenoeg geen geschreeuw en gejank, gewoon genieten van die koters. :winkthumb:
Heerlijk, geniet er van!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2025 11:55

daniel1975 schreef: 15 aug 2025 09:54
tinoh schreef: 15 aug 2025 09:41 Ik heb niets tegen campers of caravans. Zal zelf ook een deze jaren wel een keer een caravan gaan kopen. Wel zou ik graag een Europees inhaal verbod zien voor campers en auto’s met caravans.
Wacht maar tot je zelf zo'n ding hebt, dan wil je dat echt niet meer. Dan liever verplicht BE rijbewijs en keuring voor caravans ofzo.
Als ik achter opa&oma met caravan zit op de snelweg die met 80km/u naar het zuiden sukkelen ga ik er hoe dan ook langs. Idem vrachtwagens die op hellingen terugzakken in snelheid. Inhalen met 105-110 is echt geen straf voor de medeweggebruikers.
Het ligt niet aan de caravan of camper, maar aan de chauffeur die A. niet harder wil, B. zuinig wil rijden, C. niet durft, D. ïk heb vakantie, dus geen haast".
Heerlijk dat het altijd opa en oma zijn die treuzelen. Ook wel jammer dat niet opa's en oma's regelmatig te veel haast hebben.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 aug 2025 17:20

daniel1975 schreef: 15 aug 2025 09:21 Camper zie ik ook niet zitten om de redenen die jij aangeeft. Leuk om door Canada of Noorwegen te trekken, maar niet als je langer op 1 plek staat.
Noorwegen is echt compleet ongeschikt voor die grote witte units. Vaak genoeg opstoppingen meegemaakt omdat het gewoon eigenlijk niet past. Plus, je hele uitzicht is naar de getver als je erachter zit.
Lang op één plek staan is lastig verenigbaar met onze ADHD neigingen. Maar van een standplaats even snel weg is echt een kwestie van luifel in, kastjes dicht en de fluitketel van het fornuis, en rijden maar. Wat zijn eigenlijk de ervaringen met op de bonnefooi een camping aandoen in midden en zuid Europa? Met schoolgaande kinders die nog mee willen zitten we voorlopig aan het hoogseizoen vast helaas..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pino
Forum-lid HC

pino 15 aug 2025 19:48

53x11 schreef: 15 aug 2025 17:20 Wat zijn eigenlijk de ervaringen met op de bonnefooi een camping aandoen in midden en zuid Europa? Met schoolgaande kinders die nog mee willen zitten we voorlopig aan het hoogseizoen vast helaas..
Wij rijden met een daktent, buiten de schoolvakanties en boeken nooit. Vinden altijd leuke plekken. De grote campings blijven we sowieso weg en gelukkig niet in het hoogseizoen.
Niet zijken maar reiden !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 aug 2025 07:31

Op de bonnefooi kan nog prima zo lang je de grote camping mijdt (maar dat wil je sowieso).

Met een camper kan je ook altijd terecht op zo’n uiterst gezellige camperplaats 🤣

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2025 09:10

Dat is echt vreselijk ja als een camping dat heeft.

Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 aug 2025 09:14

Op een camping is het nog een beetje om aan te zien.
Maar die parkeerplaatsen, zonder enige vorm van gezelligheid, daar wil je toch niet dood gevonden worden?

Plaats reactie