Alles over vakanties op én met de fiets

[Centraal] Rustige camping tips

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2025 17:42

Ik help het jullie nog steeds hopen maar hier werd een camping in een jaar omgetoverd tot mobil-park. Het lijkt dat die dingen echt niet veel kosten bij afname van 50 of meer.
We zullen de ervaringen volgend jaar lezen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 aug 2025 18:15

daniel1975 schreef: 11 aug 2025 17:15
Tomver schreef: 11 aug 2025 14:07 Colporteur wordt met het jaar minder tof maar dan weten we door Daniels bericht ook meteen dat dit het laatste jaar was voor ons. Erg jammer, we kwamen er graag met de vouwwagen, mooie uitvalsbasis voor fietsen, fijn formaat camping en op loopafstand van een prima gezellig dorpje. Het was best gezellig op het camping gedeelte dit jaar, wat mij betreft iets te onrustig maar dat kwam ook door enkele specifieke buren.
Denk dat volgend jaar nog wel kan hoor. Schijnt dat eerst de oudste huisjes worden gerenoveerd en dan doortrekken over de rest van de camping.
De camping heeft in principe alleen maar groene vinkjes nu, maar die gaan wegvallen. Er komt met de huisjes ook een deel ander publiek.
Drukke buren kun je overal treffen. Wanneer stonden jullie er?
Wij hadden eerste week een gezin met veel te drukke kinderen (8-13 ofzo) die gewoon niet gecorrigeerd werden en 2 nachten een paar Duitse campers die na het fietsen aan de serieuze potten met bier gingen tot 00:30 ofzo met bijhorend lawaai. Die pech kun je overal hebben. Verder gewoon echt dikke prima dit jaar.

Cascade en La Piscine zijn ook hoognodig toe aan een upgrade van de camping.
Dit jaar was prima op Le Colporteur. We hadden een prima nieuw chalet incl groot terras en airco. Ik denk voor de eerste of 2e week verhuurd. Stickertjes nog op sommige pannen. BBQ op terras was heerlijk. Gelukkig waren wij met zn twee en onze zoon met zijn vriendin zaten naast ons.

Geen luidruchtige tieners tijdens de tien dagen rond Le Marmotte. Wel stugge Friezen tegenover ons 😬… en dat zeg ik als Zeeuw.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Tomver
Forum-lid

Tomver 11 aug 2025 18:25

daniel1975 schreef: 11 aug 2025 17:15
Tomver schreef: 11 aug 2025 14:07 Colporteur wordt met het jaar minder tof maar dan weten we door Daniels bericht ook meteen dat dit het laatste jaar was voor ons. Erg jammer, we kwamen er graag met de vouwwagen, mooie uitvalsbasis voor fietsen, fijn formaat camping en op loopafstand van een prima gezellig dorpje. Het was best gezellig op het camping gedeelte dit jaar, wat mij betreft iets te onrustig maar dat kwam ook door enkele specifieke buren.
Denk dat volgend jaar nog wel kan hoor. Schijnt dat eerst de oudste huisjes worden gerenoveerd en dan doortrekken over de rest van de camping.
De camping heeft in principe alleen maar groene vinkjes nu, maar die gaan wegvallen. Er komt met de huisjes ook een deel ander publiek.
Drukke buren kun je overal treffen. Wanneer stonden jullie er?
Wij hadden eerste week een gezin met veel te drukke kinderen (8-13 ofzo) die gewoon niet gecorrigeerd werden en 2 nachten een paar Duitse campers die na het fietsen aan de serieuze potten met bier gingen tot 00:30 ofzo met bijhorend lawaai. Die pech kun je overal hebben. Verder gewoon echt dikke prima dit jaar.

Cascade en La Piscine zijn ook hoognodig toe aan een upgrade van de camping.
We stonden er van 19-28 juli, volgens mij jij ook zoiets?

Pech met buren kan altijd hoor. We hebben een leuke week gehad en zou er zo terug keren maar jammer dat de camping steeds meer verdwijnt ten behoeve van de huisjes. Dat veldje achterin was erg leuk, nu is het natuurlijk helemaal vol gezet en verschrikkelijk krap allemaal.

De andere campings ken ik niet, ik lees wel positieve verhalen over enkele campings in Allemond maar dat dorpje stelt weer wat minder voor.

1094
Forum-lid

1094 11 aug 2025 19:19

En chateau de rochetaillee dan?
Dat is volgens mij ook best compact met ook wel wat staanplaatsen. Er tegenover zit belledonne (grote rcn camping) daar heb ik op mn 16e wel echt de tijd van mn leven gehad maar die past niet in deze topic.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2025 20:23

1094 schreef: 11 aug 2025 19:19 belledonne (grote rcn camping) daar heb ik op mn 16e wel echt de tijd van mn leven gehad maar die past niet in deze topic.
Same here, en mijn eerste kennismaking met de Marmotte zal ook 14-15-16 zijn geweest of zoiets. Ik weet nog dat we daar in de bocht stonden en die duizenden renners langs kwamen. Toen vond ik het nog gekkenwerk :lol:
Toen was het nog geen RCN trouwens.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

1094
Forum-lid

1094 11 aug 2025 21:33

Nee toen ik er stond ook niet, waren ook nog geen chalets volgens mij. RCN is onlangs overgenomem door blackstone dus vraag me af wat daar mee gaat gebeuren

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2025 10:01

Tsja, Blackstone is een investeerder en die willen (snel&veel) geld maken. Dus je kunt denk ik wel uittekenen hoe de toekomst van de RCN parken eruit gaat zijn.

Ik vraag mij echt af waar we over 5 jaar nog leuk kunnen camperen. Veel van die middelgrote campings zonder het echte massatoerisme&entertainment verdwijnen in rap tempo.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 12 aug 2025 10:28

Andere kant van het verhaal.
Ik ben in de basis wel voorstander van meer verhuur objecten in de Alpen en Dolomieten.
Ondanks de eigen caravan, ga ik niet met de sleurhut zo'n afstand rijden. Als ik die kant op ga, dan alleen met de auto.
Daarbij is wel de hoop op lagere prijzen voor die verhuur objecten, want om die reden zijn wij naar Luxemburg gegaan. Ook mooi en wel te rijden met caravan.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 aug 2025 11:37

@Scottwilco Denk je werkelijk dat de prijzen nog naar beneden gaan? Ik weet niet wat de bezetting van 2e week juli t/m 3e week augustus in de Alpen en Dolomieten is, wel een beetje na berichten hier, maar in de omgeving van de Ventoux zit alles mutje vol. Dus geen reden om de prijzen te dempen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2025 11:40

Ik ben bang dat Jans gelijk heeft. Alles zit vol in het hoogseizoen, dus ze kunnen vragen wat de gek er voor geeft. En gezien dat de dure luxe chalets ook allemaal vol zitten zijn er genoeg gekken met geld.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 12 aug 2025 13:06

Ik ben er ook bang voor dat de prijzen eerder omhoog, dan omlaag zullen gaan.
Maar mede met de opkomst van de elektrische auto, zullen er steeds meer mensen zonder caravan die kant op willen, dus de extra huisjes raken zeker gevuld in de zomer (en wellicht dat het gemak ervoor zorgt dat ze ook vaker gevuld raken)
In elk geval zal ik er persoonlijk niet wakker van liggen in die buurt. Het blijft alleen niet bij die buurt, want ook Nederland en omgeving worden de kampeerplaatsen volgebouwd met huisjes.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 12 aug 2025 14:10

Poosje gelden interview gezien met een recreatiedeskundige.
Die sprak al de verwachting uit dat vakantie op afzienbare termijn niet meer (jaarlijks) betaalbaar zou zijn voor “de gewone man”.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie