Toch al mijn portie miserie gehad met co2. De lucht die plots langs de achterkant van het pompje eruit spoot en de rest zal mss ook onhandigheid geweest zijn van mij zelf maar ben er nooit fan van geweest.
Elektrische Fietspompen
Bizar, waarom specifiek een elektrische pomp? Het gaat erom dat je lucht in de band krijgt, hand of elektrisch maakt niet uit.
Een e-biker heeft meestal twee grote fietstassen, daar kan heus wel een pompje in, zelf regelen.
Overigens geen fan meer van CO2, ooit eens patronen moeten kopen onderweg na de derde lekke band (hele slechte uitvoering van de eerste GP5000). En ook al een voor en achter tegelijkertijd lek gereden in glasscherven, gaatjes vinden met CO2 kan, maar dan heb je niks meer over om te pompen.
Kleine handpomp werkt altijd en oneindig.
Dogma F
Als iemand mij vraagt of ik 'geen' elektrische pomp heb, dan antwoord ik 'ja'.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Duurt vooral oneindig lang, daar krijg je toch geen 5 bar in binnen de 5 minuten? En hoe weet je zelfs of die band hard genoeg is? Ik had zo een elektrische pomp zonder drukmeter en dacht dat de band hard was en er zat nog maar 3 bar in.Ramon73 schreef: ↑09 aug 2025 08:09Bizar, waarom specifiek een elektrische pomp? Het gaat erom dat je lucht in de band krijgt, hand of elektrisch maakt niet uit.
Een e-biker heeft meestal twee grote fietstassen, daar kan heus wel een pompje in, zelf regelen.
Overigens geen fan meer van CO2, ooit eens patronen moeten kopen onderweg na de derde lekke band (hele slechte uitvoering van de eerste GP5000). En ook al een voor en achter tegelijkertijd lek gereden in glasscherven, gaatjes vinden met CO2 kan, maar dan heb je niks meer over om te pompen.
Kleine handpomp werkt altijd en oneindig.
- thestudent
- Forum-lid HC
Tegenwoordig hoeft er ook geen 5 bar meer in. Het maakt ook niet uit hoe veel erin zit, zo lang je er maar weer mee door kan. Klein pompje doet het altijd overal en meerdere keren. Ik rijd ook niet zo vaak lek.
Overigens neem ik in de winter gewoon een volledige framepomp mee. En ik moet hem vaker uitlenen dan dat ik hem zelf nodig heb.
Overigens neem ik in de winter gewoon een volledige framepomp mee. En ik moet hem vaker uitlenen dan dat ik hem zelf nodig heb.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
scottpch64
- Forum-lid
Zelfs met zo'n elektrisch pompje duurt het 1,5 minuut totdat er voldoende bar in de band zit, itt Co2 patroon (10 sec).
Heb een nieuw elektrisch pompje thuis op de plank liggen, maar na 1x thuis proefdraaien weer vlug in de verpakking gestopt.
Voorlopig de Co2 patronen als nr 1 op de ranglijst...
Ook met een Birzman handpompje kom ik niet aan de waardes van een Co2 patroon, dus ook die ligt stof te happen op diezelfde plank!
Heb een nieuw elektrisch pompje thuis op de plank liggen, maar na 1x thuis proefdraaien weer vlug in de verpakking gestopt.
Voorlopig de Co2 patronen als nr 1 op de ranglijst...
Ook met een Birzman handpompje kom ik niet aan de waardes van een Co2 patroon, dus ook die ligt stof te happen op diezelfde plank!
Ik vind die co2 dingen ook maar vervelend. Veel afval, neemt veel ruimte in beslag, bevroren handen, als het mislukt geen kans voor 2e poging.
Belangrijkste punten van een fietspomp zijn wat mij betreft compact (past in zadeltas) en betrouwbaar
Belangrijkste punten van een fietspomp zijn wat mij betreft compact (past in zadeltas) en betrouwbaar
- daniel1975
- Forum-lid HC
CO2 patronen valt of staat met een goede adapter.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!