Ik zal nu wel oud zijn, maar doe mij maar dat mooie speelgoed zonder GPS enzo. Toen recht ploegen en zaaien nog een vaardigheid was
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Rupstrekkers is idd beperkte markt. Iedereen pakt hier sneller een veel meer veelzijdige wieltrekker. Ook mega-bedrijven als bijv de Wilhelminapolder.
Ik zal nu wel oud zijn, maar doe mij maar dat mooie speelgoed zonder GPS enzo. Toen recht ploegen en zaaien nog een vaardigheid was
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
ottorongo2
- Forum-lid
Dikwijls bij mijn grootvader, bij het ploegen met paard en ploeg, vol bewondering toegekeken (ik +- 12 jaar)
#1: Voorraad inbouw rolluik band opwinders aangevuld. Na 30jr gaat er nu af en toe een kapot. Gelukkig nog steeds te krijgen in de goede maat.
#2: Dempers voor keukenlade, origineel van/uit 2007 niet meer te krijgen maar Siematic heeft wel een ombouwset, dan die maar.
#2: Dempers voor keukenlade, origineel van/uit 2007 niet meer te krijgen maar Siematic heeft wel een ombouwset, dan die maar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar ben ik net te jong voorottorongo2 schreef: ↑04 aug 2025 23:15 Dikwijls bij mijn grootvader, bij het ploegen met paard en ploeg, vol bewondering toegekeken (ik +- 12 jaar)
-
ottorongo2
- Forum-lid
Ik heb hem ook nog weten dorsen, met de vlegel in de hand,op een betonnen ondergrond. En ik herinner mij dat ik zo blij was voor hem toen hij zich een dorsmachine had aangeschaft (de benaming v/d machine ontsnapt mij op dit moment)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit is mijn jeugdherinnering. Een Laverda M120, met heerlijk klinkende 6-cyl achter je. Pa zag er helemaal zwart na middagje dorsen (geen cabine). En deze had dan nog “revolutionaire” ventilatoren voor de chauffeur zitten die deel van de stof wegbliezen. (Heeft deze op de foto niet).ottorongo2 schreef: ↑05 aug 2025 23:34 Ik heb hem ook nog weten dorsen, met de vlegel in de hand,op een betonnen ondergrond.
Mooie tijden!

-
ottorongo2
- Forum-lid
Uitwisselen van emoties onder boerenzonen, pure nostalgie.Hoe ouder je wordt hoe meer dat aan de orde komt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, klopt. Past wel (bij mij in elk geval) onder de noemer “vroeger waren veel dingen toch beter”. Toen hard werken nog normaal was, en je stopte als het werk klaar was ipv als de klok op 16:30 staat.ottorongo2 schreef: ↑06 aug 2025 18:42 Uitwisselen van emoties onder boerenzonen, pure nostalgie.Hoe ouder je wordt hoe meer dat aan de orde komt.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik vind het wel mooi om te lezen hoor. Zo leer je weer iets meer van je forum genoten.
@Ottorongo2: je verhaal doet me denken aan een nummer van Wim de Craene. “Tim”
Adversity is the Catalyst of Change
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik lees het ook graag hoor maar of dit dan in dit topic moet.Dubbeldekker schreef: ↑06 aug 2025 22:09Ik vind het wel mooi om te lezen hoor. Zo leer je weer iets meer van je forum genoten.
@Ottorongo2: je verhaal doet me denken aan een nummer van Wim de Craene. “Tim”
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend