Ik weet ook niet wat er in Roden ligt, maar op een beetje gravel is zo ongeveer alles sneller dan 32mm wegbranden.enersrednam schreef: ↑18 jun 2025 18:55 wie kan me adviseren welke banden ik moet gebruiken voor de 80 km versie van gravel one fifty.
Ik wil me graag plaatsen voor het WK en snelheid en enigzins grip hebben de voorkeur boven comfort.
Op dit moment kan ik in Brabant goed vooruit met 32 mm wegbanden maar weet niet of dit in Roden ook lukt (veel stukken met mul zand is dan lastig). Graag advies. Alvast bedankt.
Het grote gravelbanden topic
Ik ga binnenkort off road fietsen in de Alpen, waarbij 45mm minimaal wordt aangeraden. Probleem is dat ik die achter op mijn Canyon Grail niet kan hebben (Max 42mm). Nu speel ik met het idee om voor wel 45mm te steken en achter gewoon 40mm te houden. Ga ik hier in de praktijk negatief gedrag van ondervinden of valt dat, net als bij de MTB, mee?
Ik wil de Pirelli Cinturato Gravel M monteren.
Ik wil de Pirelli Cinturato Gravel M monteren.
-
scottpch64
- Forum-lid
Nee hoor, zeker niet op onverhard!
Ik speel met het idee om in mijn Scott Speedster 10 (race, niet de gravel) een setje gravelbanden te steken. Ik kan natuurlijk ook direct een gravelbike aanschaffen, maar ik wil eerst eens kijken hoe het gravelen bevalt. Het zullen voornamelijk grind- en zandpaden worden en af en toe een stukje single track. Welke banden raden jullie aan?
Of is het überhaupt niet aan te raden om met m'n racefiets het bos in te gaan?
Wat is de maximale breedte om te monteren?frank89 schreef: ↑16 sep 2025 09:28 Ik speel met het idee om in mijn Scott Speedster 10 (race, niet de gravel) een setje gravelbanden te steken. Ik kan natuurlijk ook direct een gravelbike aanschaffen, maar ik wil eerst eens kijken hoe het gravelen bevalt. Het zullen voornamelijk grind- en zandpaden worden en af en toe een stukje single track. Welke banden raden jullie aan?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Als ik het goed heb 35 mm.nijkie schreef: ↑16 sep 2025 09:29Wat is de maximale breedte om te monteren?frank89 schreef: ↑16 sep 2025 09:28 Ik speel met het idee om in mijn Scott Speedster 10 (race, niet de gravel) een setje gravelbanden te steken. Ik kan natuurlijk ook direct een gravelbike aanschaffen, maar ik wil eerst eens kijken hoe het gravelen bevalt. Het zullen voornamelijk grind- en zandpaden worden en af en toe een stukje single track. Welke banden raden jullie aan?
Sluit me aan bij de bovenstaande sprekers, 35 mm is prima voor bijna alles. Alleen als je bijvoorbeeld ruige stukken van het Kroondomein gaat rijden kom je daarmee te kort, maar dan kun je IMHO sowieso beter de MTB pakken 
2 Sets Tufo TLR binnen gekregen om te testen. De Speedero en de Swampero. Beide in 44mm en onder de 480 gram/ band, relatief licht dus.
Op gravel / ATB routes met wat meer wortels en stuk gereden stroken vind ik ( maar wie ben ik ) minimaal 40mm wel erg fijn rijden. Vorige week de Woensdrecht gravelrit gedaan, en er zaten best putten / kuilen en andere ruggenbrekers tussen.
Op gravel / ATB routes met wat meer wortels en stuk gereden stroken vind ik ( maar wie ben ik ) minimaal 40mm wel erg fijn rijden. Vorige week de Woensdrecht gravelrit gedaan, en er zaten best putten / kuilen en andere ruggenbrekers tussen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless